Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe O ring in kop nsr draaien?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63104 - Hoe O ring in kop nsr draaien?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-11-2010 16:30 Print reply

Posts: 17929
Geen rubberen o-ring pakken, maar een stuk rvs draad aan elkaar lassen in het rond.
 
Paul de Salmiakbal 14-11-2010 16:31 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Koelsysteem staat gewoon 1 bar op hoor
Maar dat werkt verder prima, heb er zelf ook zat mee gereden (toen het nog zeldzaam was)
MBX cilindertje opboren naar 55mm, o-ring in de kop, 20-24mm en niks aan de uitlaatpoort doen, dat rijd pas relaxed

Nou, buiten is het toch ook gewoon 1 bar?
 
XDr4g0nX 14-11-2010 16:33 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Geen rubberen o-ring pakken, maar een stuk rvs draad aan elkaar lassen in het rond.

Of gewoon de originele koppakking gebruiken en de cilinder afdraaien naar een deck height van 0,1mm. Dan houd hij een squish over van 1,1mm.
Niet te veel, niet te weinig.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Blukaap2 14-11-2010 16:41 Print reply

Posts: 9955
Moet de koppakking natuurlijk niet dikker dan 1mm zijn.
 
Stoere brommers
XDr4g0nX 14-11-2010 16:44 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Moet de koppakking natuurlijk niet dikker dan 1mm zijn.

De originele koppakking is als het goed is samengedrukt 1mm dik, nu weet ik niet hoe het zit met koppakkingen van andere merken.
 
Signature: [==||========] 20% complete
BenjaminDG 14-11-2010 17:24 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Geen rubberen o-ring pakken, maar een stuk rvs draad aan elkaar lassen in het rond.


Waarom zou je dat doen?
 
Vlaanderen vrij!
XDr4g0nX 14-11-2010 17:26 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Waarom zou je dat doen?

Omdat de binnenste rand van een pakking ook van metaal is en niet van rubber, dus dat zou steviger zijn.
 
Signature: [==||========] 20% complete
BenjaminDG 14-11-2010 17:28 Print reply

Posts: 4605
ja maar op zijn manier ga je gewoon de rvs draad in je kop of cilinder stampen.

O-ring werkt perfect hoor zeker voor de TS die een squishhoogte van 1.5mm heeft en dus een niet te al te groote compressie heeft.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-11-2010 om 17:28 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Blukaap2 14-11-2010 17:31 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
ja maar op zijn manier ga je gewoon de rvs draad in je kop of cilinder stampen.


Dat is het idee ook...
 
Stoere brommers
BenjaminDG 14-11-2010 17:48 Print reply

Posts: 4605
éénmaling gebruik van de cilinderkop dan?

Dan zou ik liever 1 of 2 groeven draaien voor een O-ring
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-11-2010 18:40 Print reply

Posts: 9841
ik zou er dan koperen ringen inzetten.
edit: ring, als we het over 1cilinders hebben.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 14-11-2010 om 18:40 uur.
 
Too cool for school!
gradusss 14-11-2010 18:45 Print reply

Posts: 603
ja koperen ringen is beste, alleen soms lastig aan te komen.
word vaak gebruikt bij speedway/autocross/enz enz gebruikt bij dikke turbo motoren.

pianodraad kan trouwens ook prima, alleen zit niet overal een piano zaak in de buurt. sommige snaren voor gitaar gaan trouwens ook.

hebben we wel eens voor nood gebruikt bij speedway auto
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
appie_1988 14-11-2010 23:22 Print reply

Posts: 322
haha, wel vette informatie, maar denk dat ik toch bij brommer boer o ring haal, in plaats van me gitaar uit elkaar te slopen. Zie dat niet echt een succes worden.
 
mtx-motard 15-11-2010 1:11 Print reply

Posts: 14947
je kunt een metaal toepassen die zachter is dan aluminium (cil/kop) en goed tegen hitte/uitzetting kan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
kpotmake 15-11-2010 9:49 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
je kunt een metaal toepassen die zachter is dan aluminium (cil/kop) en goed tegen hitte/uitzetting kan.

uitgegloeid koper dus
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 5271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved