Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
14-11-2010 16:30 |
Posts: 17929 |
Geen rubberen o-ring pakken, maar een stuk rvs draad aan elkaar lassen in het rond.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
14-11-2010 16:31 |
Posts: 5285 |
|
|
|
|
XDr4g0nX |
14-11-2010 16:33 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Geen rubberen o-ring pakken, maar een stuk rvs draad aan elkaar lassen in het rond.
Of gewoon de originele koppakking gebruiken en de cilinder afdraaien naar een deck height van 0,1mm. Dan houd hij een squish over van 1,1mm.
Niet te veel, niet te weinig.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Blukaap2 |
14-11-2010 16:41 |
Posts: 9955 |
Moet de koppakking natuurlijk niet dikker dan 1mm zijn.
|
|
Stoere brommers |
|
XDr4g0nX |
14-11-2010 16:44 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Moet de koppakking natuurlijk niet dikker dan 1mm zijn.
De originele koppakking is als het goed is samengedrukt 1mm dik, nu weet ik niet hoe het zit met koppakkingen van andere merken.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
BenjaminDG |
14-11-2010 17:24 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Geen rubberen o-ring pakken, maar een stuk rvs draad aan elkaar lassen in het rond.
Waarom zou je dat doen?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
XDr4g0nX |
14-11-2010 17:26 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Waarom zou je dat doen?
Omdat de binnenste rand van een pakking ook van metaal is en niet van rubber, dus dat zou steviger zijn.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
BenjaminDG |
14-11-2010 17:28 |
Posts: 4605 |
ja maar op zijn manier ga je gewoon de rvs draad in je kop of cilinder stampen.
O-ring werkt perfect hoor zeker voor de TS die een squishhoogte van 1.5mm heeft en dus een niet te al te groote compressie heeft.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-11-2010 om 17:28 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Blukaap2 |
14-11-2010 17:31 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
ja maar op zijn manier ga je gewoon de rvs draad in je kop of cilinder stampen.
Dat is het idee ook...
|
|
Stoere brommers |
|
BenjaminDG |
14-11-2010 17:48 |
Posts: 4605 |
éénmaling gebruik van de cilinderkop dan?
Dan zou ik liever 1 of 2 groeven draaien voor een O-ring
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
14-11-2010 18:40 |
Posts: 9841 |
ik zou er dan koperen ringen inzetten.
edit: ring, als we het over 1cilinders hebben.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 14-11-2010 om 18:40 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
gradusss |
14-11-2010 18:45 |
Posts: 603 |
ja koperen ringen is beste, alleen soms lastig aan te komen.
word vaak gebruikt bij speedway/autocross/enz enz gebruikt bij dikke turbo motoren.
pianodraad kan trouwens ook prima, alleen zit niet overal een piano zaak in de buurt. sommige snaren voor gitaar gaan trouwens ook.
hebben we wel eens voor nood gebruikt bij speedway auto
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
appie_1988 |
14-11-2010 23:22 |
Posts: 322 |
haha, wel vette informatie, maar denk dat ik toch bij brommer boer o ring haal, in plaats van me gitaar uit elkaar te slopen. Zie dat niet echt een succes worden.
|
|
|
|
mtx-motard |
15-11-2010 1:11 |
Posts: 14947 |
je kunt een metaal toepassen die zachter is dan aluminium (cil/kop) en goed tegen hitte/uitzetting kan.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
kpotmake |
15-11-2010 9:49 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
je kunt een metaal toepassen die zachter is dan aluminium (cil/kop) en goed tegen hitte/uitzetting kan.
uitgegloeid koper dus
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|