Waballa |
14-11-2010 1:43 |
Posts: 259 |
Waarom draai je de kop niet af en gebruik je een normale pakking?
vloeibare pakking voor de cilinderkop is echt niet goed, ik vind het raar dat vloeibare pakking het uberhaupt 500km uithoud...
|
|
|
|
kenny77 |
14-11-2010 2:18 |
Posts: 29286 |
je moet er wel rekening mee houden dat de o-ring een x aantal % indrukt, dus moet je zorgen dat je de o-ring groef niet te diep maakt.
Maar ook weer niet te ondiep want dan sluit de rest van de kop niet meer met vloeibare pakking af.
Die maat die de o-ring indrukt, weet vast wel iemand (ik niet)
Je zou ook een stuk van je cilinder af kunnen frezen en dan een originele pakking gebruiken.
Is maar net wat je makkelijker vind.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-11-2010 om 2:19 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
14-11-2010 2:29 |
Posts: 7168 |
O-ring zo dicht mogelijk naast de verbrandingsruimte.
Uiteraard een hittebestendig rubbertje.
Wat betreft opspanning zit het wel snor (wel goed uitklokken)
Gewoon een geul erin steken.
Wat betreft de maten van de geul tov de o-ring, daar zijn simpele tabelletjes voor, bij wat voor o-ring je welke breedte en diepte gebruikt.
|
|
|
|
BenjaminDG |
14-11-2010 10:15 |
Posts: 4605 |
Op de site van Eriks vindt je de gegevens van elke O-ring.
Wat je moet gebruiken is een Viton O-ring.
Temperatuur en chemisch bestendig.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
XDr4g0nX |
14-11-2010 11:47 |
Posts: 3526 |
Voor de O-ring zou je toch een pakking van een andere brommer kunnen pakken, zoals die van een AM6? Die zijn er ook op berekend, er zitten alleen extra stukjes aan.
Zoiets denk ik dus aan.
Of gaat dat niet werken?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
PRO TUNING |
14-11-2010 11:52 |
Posts: 4000 |
En de water afdichting naar buiten ?
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
14-11-2010 11:58 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Voor de O-ring zou je toch een pakking van een andere brommer kunnen pakken, zoals die van een AM6? Die zijn er ook op berekend, er zitten alleen extra stukjes aan.
Zoiets denk ik dus aan.
Of gaat dat niet werken?
Zeker gaat dat, wordt er ook dikwijls voor gebruikt denk ik zo.
Moet dan natuurlijk wel zorgen dat die ring mooi over de cilinder heen past en niet te groot is ofzo
|
|
|
|
XDr4g0nX |
14-11-2010 12:11 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
En de water afdichting naar buiten ?
Vloeibare pakking, daarom moet de geul niet te ondiep zijn en niet te diep anders sluit hij niet meer mooi af.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
BenjaminDG |
14-11-2010 12:39 |
Posts: 4605 |
Draai 2 groeven en gebruik 2 viton O-ringen, beter in één keer alles goed doen dan te staan kloten met 1 o-ring en vloeibare pakking of nog iets anders.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
HayeSM |
14-11-2010 12:43 |
Posts: 3052 |
overdrijven is ook een vak.. zoals vaker is gezegt, zoek een oring van een andere brommer die lekker makkelijk overal te verkrijgen is en die een beetje mooi past.. inspannen dat ding en gaan. 1 is meer dan genoeg
Als hij toch in gespannen staat kan je net zo goed je kop ff afdraaien op goede hoogte..
Dit bericht is gewijzigd door HayeSM op 14-11-2010 om 12:43 uur.
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
BenjaminDG |
14-11-2010 12:58 |
Posts: 4605 |
Het gaat hier over een honda nsr, waterkoeling dus.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
appie_1988 |
14-11-2010 14:01 |
Posts: 322 |
Ik heb al gehoord dat je maar 1 o ring nodig is.
De rest kan wel met vloeibare pakking. Komt toch haast geen kracht op koeling, alleen dus bij afdichting zuiger.
Ik denk dat ik idd gewoon koppakking van bestaande kop neem, kan ik meteen kijken hoe diep de gleuf moet komen.
idd nsr, kop is al goed afgedraaid.
Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 14-11-2010 om 14:02 uur.
|
|
|
|
kpotmake |
14-11-2010 14:40 |
Posts: 3065 |
wat ik gebruik voor mijn wallaroo is een am6 o-ring koppakking
Tuf er al bijna 2000 km mee rond en hij houdt het perfect.
Houd er wel rekening mee dat je op deze manier wel een hogere compressie krijgt, omdat je koppakking natuurlijk veel verder ingedrukt wordt als met de std koppakking
en inderdaad, de buitenste rand voor de koelvloeistof kan je gewoon afdichten met vloeibare pakking (wel goed vetvrij maken, en even laten drogen voordat je hiermee gaat rijden)
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
appie_1988 |
14-11-2010 15:37 |
Posts: 322 |
Ik heb gezien dat bij andere koppen een helemaal vierkante gleuf is zit, dus k ga effe kijken of we een steek bijtel hebben van die grote, maar dat zou vast wel.
|
|
|
|
Blukaap2 |
14-11-2010 16:26 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
De rest kan wel met vloeibare pakking. Komt toch haast geen kracht op koeling, alleen dus bij afdichting zuiger.
Koelsysteem staat gewoon 1 bar op hoor
Maar dat werkt verder prima, heb er zelf ook zat mee gereden (toen het nog zeldzaam was)
MBX cilindertje opboren naar 55mm, o-ring in de kop, 20-24mm en niks aan de uitlaatpoort doen, dat rijd pas relaxed
|
|
Stoere brommers |
|