Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda goeie carter flow maken.(bruine blok)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63099 - derbi senda goeie carter flow maken...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

oclaf 13-11-2010 18:18 Print topicpost
Posts: 195
heey,
ik ben mijn blok aan het reviseren, en wou mijn carters ook gelijk aanpassen. ik wou dit zelf proberen, heb al een beetje rond gekeken wat je het beste kan doen. maar daar wordt ik allemaal niet veel wijzer van. wat moet je doen voor een beter flow? ik heb al gekeken of de poorten van de cilinder goed overeen komen met de carters. dit lijkt mij wel goed zitten. maar moeten de carters dan glad gemaakt worden? alle puntjes en scherpe randen er uit halen? hoe kan ik dit het beste doen dan? vijlen schuren, en misschien ook nog polijsten? ook heb ik iets gelezen over golfbal patroon. maar dit was dan weer alleen op rechte stukken?

al met al, wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen? of wie heeft er al misschien ervaring mee en kan het mij uitleggen?

bvd falco
 

Royal Club 13-11-2010 18:19 Print reply

Posts: 60390
lekker laten zoals het is en rijden.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 13-11-2010 18:20 Print reply

Posts: 29286
zorgen dat de cilinder netjes op het carter aan sluit.
polijsten heeft geen nut, kan het beter laten stralen.

Maar als de cilinder netjes aansluit, hoef je voor de rest niks te doen lijkt me, of het moet al heel slecht gegoten zijn.

Als er iets moet worden aangepast, kan je het beste de dremel gebruiken.
 
oclaf 13-11-2010 18:25 Print reply
Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zorgen dat de cilinder netjes op het carter aan sluit.
polijsten heeft geen nut, kan het beter laten stralen.

Maar als de cilinder netjes aansluit, hoef je voor de rest niks te doen lijkt me, of het moet al heel slecht gegoten zijn.

Als er iets moet worden aangepast, kan je het beste de dremel gebruiken.


nja er zitten van die soort van ´puntjes´ in het aluminium. en scherp randje wat er eigenlijk niet hoort. als ik dit weg zou halen, zou de flow dan misschien iets beter zijn? en waarom stralen? dus het oppervlakte moet niet glad worden, of niet te glad?
 
kenny77 13-11-2010 18:27 Print reply

Posts: 29286
naja , als je het leuk vind om te doen, kan het doen.
Maar merken ga je het in ieder geval niet.

opp moet inderdaad niet te glad en niet de ruw zijn, een van het beste was dan parelstralen.
Maar ook dat ga je niet merken.
 
oclaf 13-11-2010 18:29 Print reply
Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
naja , als je het leuk vind om te doen, kan het doen.
Maar merken ga je het in ieder geval niet.

opp moet inderdaad niet te glad en niet de ruw zijn, een van het beste was dan parelstralen.
Maar ook dat ga je niet merken.


ook al is je blok redelijk hard getuned zou je er dan nog niks van merken?
dus in prencipe kan ik het beter gwoon zo laten, voordat ik mijn carters verneuk?
 
kenny77 13-11-2010 18:33 Print reply

Posts: 29286
ik zie dat je de malossi team cilinder hebt.
Ik heb die ook eens voor iemand goed op het carter laten aansluiten.
Want die cilinder komt standaard helemaal niet overheen.
Als je carter nu echt nog standaard is dan is het wel handig om dat te doen.

Maar dan zou je een foto moeten maken.

 
oclaf 13-11-2010 18:37 Print reply
Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik zie dat je de malossi team cilinder hebt.
Ik heb die ook eens voor iemand goed op het carter laten aansluiten.
Want die cilinder komt standaard helemaal niet overheen.
Als je carter nu echt nog standaard is dan is het wel handig om dat te doen.

Maar dan zou je een foto moeten maken.



ik heb een replica, maar ik zou wel een foto maken. er zit wel verschil in een replica en team.
 
kenny77 13-11-2010 18:41 Print reply

Posts: 29286
naja, bij deze was het origineel zo:



en had ik het zo gemaakt:


 
gradusss 13-11-2010 19:12 Print reply

Posts: 603
voetpakking op de cilinder op maat snijden, en dan op je carter leggen. dan zie je vanzelf wat er niet goed aansluit. dat kun je dan met een dremel weghalen. verder hoef je niks te doen. golfbalputjes horen in een golfbal, niet in een carter. wel of niet polijsten maakt ook niet uit, het verschil is niet meetbaar
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
oclaf 13-11-2010 19:53 Print reply
Posts: 195
oke, dankjewel allemaal voor de tips en foto´s.
ik zal er morgen eens een begin aan maken.
 
kpotmake 13-11-2010 20:33 Print reply

Posts: 3065
als je het ECHT goed wil laten flowen (merk je waarschijnlijk toch niks van, maar ALS) dan moet je het zaakje opschuren en hier en daar met een frees wat weghakken, dus alle obstructies / gietfoutjes eruit, evt wat hoekjes en gaatjes en dingskes opvullen, het zaakje polijsten en DAN parelstralen

maar dat is wel een beetje vergezocht voor een straatbrommert...

gewoon de spoelgangen pasmaken op de carters en rijde
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
oclaf 14-11-2010 0:54 Print reply
Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
als je het ECHT goed wil laten flowen (merk je waarschijnlijk toch niks van, maar ALS) dan moet je het zaakje opschuren en hier en daar met een frees wat weghakken, dus alle obstructies / gietfoutjes eruit, evt wat hoekjes en gaatjes en dingskes opvullen, het zaakje polijsten en DAN parelstralen

maar dat is wel een beetje vergezocht voor een straatbrommert...

gewoon de spoelgangen pasmaken op de carters en rijde


het is een crossbrommer...
maar ik denk dat je er wel iets meer vermogen mee uit zou kunnen halen om dit goed te maken zoals bijvoorbeeld op de foto´s. maar ik heb nog eens gekeken dus de cilinder op de carter helfden gezet. maar om het echt goed te maken, moet ik volgensmij de carters en de cilinder aanpassen. kan dit kloppen? omdat de cilinder alware over de carter komt..
 
gradusss 14-11-2010 1:06 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oclaf
[...]


het is een crossbrommer...
maar ik denk dat je er wel iets meer vermogen mee uit zou kunnen halen om dit goed te maken zoals bijvoorbeeld op de foto´s. maar ik heb nog eens gekeken dus de cilinder op de carter helfden gezet. maar om het echt goed te maken, moet ik volgensmij de carters en de cilinder aanpassen. kan dit kloppen? omdat de cilinder alware over de carter komt..


ja klopt, is meestal combinatie van beide aanpassen.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
PRO TUNING 14-11-2010 12:00 Print reply

Posts: 4000
Op de flowbank met de carters en cilinder anders weet je het effect niet.
 

Dit topic is 4290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved