Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Verlichting honda mtx sh werkt niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63096 - Verlichting honda mtx sh werkt niet...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sander93 12-11-2010 23:12 Print topicpost
Posts: 72
Ik heb een mtx sh waarvan de verlichting een paar maanden geleden is na gekeken(oude kabels opnieuw aan elkaar gemaakt en alles door gemeten). Het licht deed het toen ongeveer 3 maanden lang zonder enige problemen.
Nu echter valt het licht de halve tijd uit onder het rijden en springt dan opeens weer aan(niet als ik over hobbel ofzo rijd), had laatst door laten meten hoeveel V er door de koplamp ging en dit was meer dan 20 watt bij volgas. Vandaag deed licht het alleen toen ik hem thuis starte en toen ik beetje gas gaf viel het licht weer uit en ging het niet meer aan. Is dit puur het probleem van spanningsregelaar(of welk ding daar ook voor nodig is?) of kan dit iets anders zijn? Heb er zelf vrij weinig verstand van.
 

Gerard1793 12-11-2010 23:36 Print reply

Posts: 4006
Gecheckt op draadbreuken? Vocht in je bedrading?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
XDr4g0nX 12-11-2010 23:43 Print reply

Posts: 3526
Controleer je huidige lampjes eens, misschien zijn ze niet helemaal lekker.
Kijk ook even zoals Gerard zegt naar draadbreuken.
En eventuele verkeerde aarde.

Je spanningsregelaar doet het, of doet het niet. En als je nog wel af en toe licht hebt, doet hij het nog.
 
Signature: [==||========] 20% complete
shirioko 13-11-2010 0:28 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Controleer je huidige lampjes eens, misschien zijn ze niet helemaal lekker.
Kijk ook even zoals Gerard zegt naar draadbreuken.
En eventuele verkeerde aarde.

Je spanningsregelaar doet het, of doet het niet. En als je nog wel af en toe licht hebt, doet hij het nog.

weet je wel hoe een spanningsregelaar werkt met betrekking tot je licht?
je licht gaat niet door je spanningsregelaar, maar erlangs, dus als je hem er af haalt heb je alsnog licht. Nadeel is dan dat boven een bepaald toerental je standaard 35W lampjes doorfikken (had ik dan weer geen last van met mijn 60W halogeenlamp)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander93
had laatst door laten meten hoeveel V er door de koplamp ging en dit was meer dan 20 watt bij volgas

volgens mij haal je een paar eenheden door elkaar

dat je licht het soms wel en niet doet lijkt me eerder een draadbreuk, meet ff je draden na:

Zet je multimeter op Ohm of op kortsluiten met piep. Begin er maar eerst mee om de lampje er uit te halen, je spanningsregelaar los te koppelen, en de gele draad van je lichtspoel op je blok loshalen/doorknippen, anders kan je hem niet doormeten op kortsluiting met je massa.
Vervolgens moet je de weerstand meten tussen je fitting en de gele draad die van je blok af kwam. Als die nauwelijks aanwezig is, heb je geen draadbreuk.
Wel heb je nog de kans dat je draad kort sluit met je massa. Dat zie je door de weerstand te meten tussen een van de uiteinden van je draad (zorg er voor dat de uiteinden de massa niet raken) en een kaal stuk frame. Als het goed is meet je oneindige weerstand, verandert er niets en staat er gewoon nog steeds "1" o.i.d. op je display.

Mocht je wel iets meten tussen de draad en je massa, dan heb je kortsluiting. Je kan dan vervolgens op zoek gaan naar de plek waar hij kortsluiting maakt (meestal een klein stukje gescheurde isolatie), maar het snelst is als je die draad gewoon er af haalt en opnieuw trekt, scheelt een hoop zoekwerk en je hebt gelijk een nieuw stuk draad die weer een tijdje mee kan
 
XDr4g0nX 13-11-2010 0:33 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
weet je wel hoe een spanningsregelaar werkt met betrekking tot je licht?
[...]


Ja dat weet ik wel, maar omdat de TS aangaf dat hij dacht dat het misschien daar aan kon liggen zei ik dat er even bij.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Tobias Verhoef 13-11-2010 8:31 Print reply

Posts: 1832
Ik heb dit ook gehad bij mij waren de stekkers geoxideerd. Dus hij maakt ergens gewoon slecht contact.

Bij mij werd het ook steeds erger.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
sander93 13-11-2010 12:10 Print reply
Posts: 72
Bedankt voor de reacties Zal straks is even kijken of ik het probleem kan vinden!
 
sander93 13-11-2010 14:47 Print reply
Posts: 72
Ik heb een behoorlijk domme vraag, maar de gele draad zit toch achter het vliegwiel ofniet ? En kan het zijn dat het vliegwiel over deze draad heen schuurt zegma?
ALvast bedankt!
 
antonhonda 13-11-2010 14:52 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander93
Ik heb een behoorlijk domme vraag, maar de gele draad zit toch achter het vliegwiel ofniet ? En kan het zijn dat het vliegwiel over deze draad heen schuurt zegma?
ALvast bedankt!


kan maar dan moet je hem in het gleufje leggen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
sander93 13-11-2010 14:56 Print reply
Posts: 72
O oke, dus dit zou het probleem kunnen zijn van het licht af en toe en niet werken? Anders is het vrij makkelijk verholpen lijkt mij.
 

Dit topic is 1876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved