Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tomos start slecht met koud weer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1176 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63095 - tomos start slecht met koud weer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 11773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 12-11-2010 21:10 Print topicpost

Posts: 1234
Nu het weer kouder wordt, gaat mijn tomos slechter starten. Ik moet wel iets van 15 keer kicken waar ik normaal maar 4 of 5 keer moet kicken voor die aanslaat.

Choke werkt goed, vonkt goed enzo. hoe kan ik ervoor zorgen dat die ook met koud weer goed start? Grotere sproeier lijkt me geen optie omdat bougie koffiebruin is. Ontsteking staat ook goed afgesteld.

Wie heeft tips?

Het is trouwens een tomos a35

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 12-11-2010 om 21:11 uur.
 
!!2 takt!!

timontje2 12-11-2010 21:52 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Nu het weer kouder wordt, gaat mijn tomos slechter starten. Ik moet wel iets van 15 keer kicken waar ik normaal maar 4 of 5 keer moet kicken voor die aanslaat.

Choke werkt goed, vonkt goed enzo. hoe kan ik ervoor zorgen dat die ook met koud weer goed start? Grotere sproeier lijkt me geen optie omdat bougie koffiebruin is. Ontsteking staat ook goed afgesteld.

Wie heeft tips?

Het is trouwens een tomos a35

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 12-11-2010 om 21:11 uur.



weet je zeker dat je carburateur ook goed is afgesteld, als alles goed zit volgens jou, dan zou die ook met 1x kicken kunnen lopen.
ik zou eens kijken of je hem beter af kunt stellen (de carburateur).
 
yamaha richard 12-11-2010 21:59 Print reply
Posts: 118
met koud weer moet je hem als het kan ook binnen zetten
 
Floris-tsx 12-11-2010 22:28 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
met koud weer moet je hem als het kan ook binnen zetten


Wt is het probleem. ik moet ook een meter langer mijn brom aanlopen met dit weer als hij een tijdje buiten staat. Zoveel mogelijk op kamertemperatuur houden.

 
Iedereen kan professioneel worden
st.nyksterdriver 12-11-2010 22:42 Print reply
Posts: 3376
door de koude lucht zit meer lucht in minder massa dus een maatje groter sproeier en dan moet die wel weer beter starten
 
Robin 1993 13-11-2010 12:54 Print reply

Posts: 1234
Dus de carburateur ietsje rijker afstellen, is 2 maatjes groter (sproeier) genoeg denk voor een beter start?
 
!!2 takt!!
hk bergharen 13-11-2010 17:30 Print reply
Posts: 174
heeft die wel genoeg compressie?

Dit bericht is gewijzigd door hk bergharen op 13-11-2010 om 17:30 uur.
 
Mikf 13-11-2010 17:32 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Dus de carburateur ietsje rijker afstellen, is 2 maatjes groter (sproeier) genoeg denk voor een beter start?


Ja!
 
timontje2 14-11-2010 12:32 Print reply

Posts: 35
mijn brommer trekt harder op en rijd harder met koud(vochtig) weer, dat is gewoon duidelijk te merken.
dus mijn afstelling zal ook nog wel niet 100% goed zijn.
Of is dat altijd het geval ook al is je afstelling wel 100% goed??

 
appie_1988 14-11-2010 13:50 Print reply

Posts: 322
15 keer kicken is wel veel.
maar 5 keer ook al.
Maak je carburateur es schoon, of kijk of je zuiger veren niet versleten zijn.
 
Robin 1993 14-11-2010 23:15 Print reply

Posts: 1234
probleem is opgelost

, probleem zat hem in me koppaking die kapot was dus had daar valse lucht, ook ging de choke niet vergenoeg naar beneden. Hij start nu in 1 of 2 keer.

en heb ook maar gelijk zo'n spruitstuk met een bocht erin gekocht, omdat ik eerst nog zo'n recht spruitstuk had zodat je carb onder het frame zat , en dat was nogal irratant
 
!!2 takt!!
Paul de Salmiakbal 14-11-2010 23:24 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
probleem is opgelost

, probleem zat hem in me koppaking die kapot was dus had daar valse lucht, ook ging de choke niet vergenoeg naar beneden. Hij start nu in 1 of 2 keer.

en heb ook maar gelijk zo'n spruitstuk met een bocht erin gekocht, omdat ik eerst nog zo'n recht spruitstuk had zodat je carb onder het frame zat , en dat was nogal irratant

Huh, als je koppakking kapot is heb je meer last van compressieverlies en een hoog snerpend geluid dan van valse lucht hoor
 
Robin 1993 14-11-2010 23:26 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Huh, als je koppakking kapot is heb je meer last van compressieverlies en een hoog snerpend geluid dan van valse lucht hoor



Ja dat bedoel ik compressieverlies indd en minder vermogen. Maar als je kickt dan lijkt het op valse lucht maar je heb indd gelijk dat het compressieverlies is en geen valse lucht, foutje moet kunnen he

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 14-11-2010 om 23:27 uur.
 
!!2 takt!!
Paul de Salmiakbal 14-11-2010 23:28 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Ja dat bedoel ik compressieverlies indd en minder vermogen. Maar als je kickt dan lijkt het op valse lucht maar je heb indd gelijk dat het compressieverlies is en geen valse lucht, foutje moet kunnen he

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 14-11-2010 om 23:27 uur.

Jaa tuurlijk, tis maar voor de duidelijkheid :p
Rijd hij verder wel goed nu, aangezien je bij kouder weer soms een grotere sproeier moet monteren.
 
Robin 1993 14-11-2010 23:31 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Jaa tuurlijk, tis maar voor de duidelijkheid :p
Rijd hij verder wel goed nu, aangezien je bij kouder weer soms een grotere sproeier moet monteren.


Ja hij rijdt goed, trekt ook veel beter omdat er meer compressie is. Maar moet mischien nog wel 2 maatjes grotere sproeier in aangezien de bougie nog niet helemaal naar me zin is. is ongeveer wel koffiebruin maar ik rij liever altijd ietsje rijker, is gewoon een gevoel
 
!!2 takt!!

Dit topic is 11773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved