Oke dan, toch een poging wagen dan maar.
Je monteert de koppelingskabel op de brommer (dat was al gelukt dacht ik?)
Dan monteer je ook weer de gehele ontstekingskap.
Dan draai je de boutjes los bij de rode pijl:
Dan kan je het buitenste kapje van de ontstekingskap eraf halen.
Nu draai je de m6 borg moer los terwijl je de bout tegenhoud met een schroeverdraaier.
zoals hier:
Nu kan je de bout in en uit draaien, je speelt met de bout (meestal moet hij naar binnen) totdat je weerstand voelt, je ziet nu ook de "worm set begwegen" stel hem zo af dat de bout waaraan je aan het draaien bent de drukstift van de koppeling net raakt.
Zit je op dit punt dan draai je de bout weer 1/4 slag van de drukstift af.
Zodat hiertussen een kleine speling ontstaat en je nu dus ook zeker weet dat je de drukstift niet in gedrukt hebt, als de koppeling in "rust stand" is.
Als we dat hebben gedaan, staat de drukstift en worm mechanisme in ieder geval goed afgesteld, zodat de koppeling niet constant "vrij" wordt geduwd, waardoor de koppeling gaat slippen.
(De afstelling van het worm mechanisme is oorzaak nummer 1 waarom er zo veel dt50's zijn waarvan de koppeling slipt)
Maargoed nu kunnen we verder gaan met de koppelingskabel te stellen.
Dit doe je door aan de steltbout bij nummer 2 te draaien.
Nu stel je de kabel zo af dat je de gewenste speling in de koppelings hendel krijgt.
(Is ook maar net wat je fijn vind rijden, ik zelf had hem altijd staan dat hij erg vroeg al aangreep, maar dan moet je wel de afstelling wat vaker goed draaien)
Nu zou hij goed moeten zijn voor eindeloos dt50 plezier.
Heb je nu een imitatie kabel gekocht dan kan het zijn, dat je met alleen de stelbout nummer 2 niet de gewenste speling in de koppelinghendel krijgt.
Dan is de buitenkabel te kort (of de binnenkabel te lang natuurlijk.
Maar geen nood dan halen we bij de brommer winkel zo'n ding :
En monteren die in de hendelgreep bij het stuur, tussen de kabel.
Mocht de kabel nu te strak staan dan draai je deze bout weer los en helemaal uit:
Mocht de koppelingkabel nu nog te strak staan dan kort je de extra stelbout die je bij de hendel heb geplaatst iets in.
Nu je de koppelingkabel er tussen hebt stelt je de bout in de ontstekingskap weer goed af met behulp van de boven beschreven tekst.
Mocht het nu nog niet lukken dan wens ik je veel plezier.