Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cdi begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63088 - cdi begrenzer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorgen_blok1 11-11-2010 21:23 Print topicpost
Posts: 97
ik heb een honda cb50 met cdi

er zaten pitbike spoelen op en een pick up met dubbele draad.
hiermee doet mijn dmp begrenzer het niet.

ook gebruik ik een originele honda cdi vervroegend.

moet ik hiervoor een andere begrenzer gebruiken omdat ik een dubbele draad pick up spoel heb (een groene en een blauwe draad)




in middels heb ik er een kymco dj/honda sfx/ peugeot spoelen op en deze pick up heb een enkele draad zou die hier op wel werken?

of zit dit hem in de cdi op het soort vliegwiel

mvg jorgen
 

JB1 12-11-2010 11:45 Print reply

Posts: 14881
4takt kun je nou niet echt begrenzen op die manier..
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koetjeboe91 12-11-2010 12:46 Print reply

Posts: 2096
meeste begrenzers zijn gemaakt voor 2 takt.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jorgen_blok1 15-11-2010 7:12 Print reply
Posts: 97
het is gelukt.
de begrenzer werkte niet omdat de pick up spoel van de ontsteking 2 draden had (een aarde en een signaal draad) hierdoor is die dubbel geaard omdat de begrenzer ook aarde maakt van de signaal draad.

nou heb ik een peugeot/kymco dj/honda sfx spoelen erop gezet, en hiermee werkt het primaa

ciao
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-11-2010 14:32 Print reply

Posts: 9841
hehehe.

mogen de posters boven jou even uit gaan leggen waarom 2takt en 4takt niet op dezelfde manier te begrenzen zijn...

 
Too cool for school!
JB1 15-11-2010 14:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hehehe.

mogen de posters boven jou even uit gaan leggen waarom 2takt en 4takt niet op dezelfde manier te begrenzen zijn...



Omdat, als de meeste 4takts gebouwd zijn om door te lopen op de kleppen en niet op de bougie, dus als je er vonkjes tussenuit haald hoopt er alleen maar brandstof op met desastreuze gevolgen voor de kleppen.

mijn vermoeden tenminste
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
st.nyksterdriver 15-11-2010 14:40 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Omdat, als de meeste 4takts gebouwd zijn om door te lopen op de kleppen en niet op de bougie, dus als je er vonkjes tussenuit haald hoopt er alleen maar brandstof op met desastreuze gevolgen voor de kleppen.

mijn vermoeden tenminste

een 2 takt blijft toch ook brandstof aan zuigen als de vonkjes weg gehaald worden en je gas blijft geven ?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-11-2010 14:44 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Omdat, als de meeste 4takts gebouwd zijn om door te lopen op de kleppen en niet op de bougie, dus als je er vonkjes tussenuit haald hoopt er alleen maar brandstof op met desastreuze gevolgen voor de kleppen.

mijn vermoeden tenminste


want kleppen kunnen niet tegen brandstof? Verlicht me verder met deze interessante redenering


 
Too cool for school!
Paul de Salmiakbal 15-11-2010 14:45 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

een 2 takt blijft toch ook brandstof aan zuigen als de vonkjes weg gehaald worden en je gas blijft geven ?

Ik wil net zeggen, als ik onder het rijden mijn uitknop even ingedrukt houd en daarna weer loslaat krijg ik toch een flinke plof en vlam uit mijn demper
Als je de uitknop bij een 4t ingedrukt houdt dan pomp de zuiger het verse mengsel simpelweg de uitlaat in, geen probleem denk ik?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 15-11-2010 om 14:46 uur.
 
st.nyksterdriver 15-11-2010 14:51 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Ik wil net zeggen, als ik onder het rijden mijn uitknop even ingedrukt houd en daarna weer loslaat krijg ik toch een flinke plof en vlam uit mijn demper
Als je de uitknop bij een 4t ingedrukt houdt dan pomp de zuiger het verse mengsel simpelweg de uitlaat in, geen probleem denk ik?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 15-11-2010 om 14:46 uur.

als je kleppen neit helemaal netjes staan wil dat ook wel ploffen denk ik zo.
 
Blukaap2 15-11-2010 14:53 Print reply

Posts: 9955
Hehehe, het niveau op BF is echt heel laag geworden
 
Stoere brommers
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-11-2010 14:54 Print reply

Posts: 9841
het is wél zo dat als je een overschot aan benzine hebt, je de oliefilm van je cilinderwand af kunt spoelen... bij een 2t boeit dat vast minder omdat er juist olie bij de brandstof zit...

maar dat heeft verder niets met het begrenzen te maken, want elke moderne (na 1980) auto heeft begrenzing op dezelfde manier in principe... ontsteking wordt verlaat of uitgeschakeld bij een bepaald toerental. dat is het geflipper van een supersportmotor als ie volle toeren draait.

 
Too cool for school!
Paul de Salmiakbal 15-11-2010 14:58 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

als je kleppen neit helemaal netjes staan wil dat ook wel ploffen denk ik zo.

Ja, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Als je de uitknop ingedrukt houdt bij een 4t, dan wordt het mengsel niet ontbrand, dus het wordt gewoon de uitlaatpoort doorgeduwd de uitlaat in.

Als je bij een 2t de uitknop ingedrukt houd, dan wordt het mengsel natuurlijk gewoon aangezogen, de zuiger gaat immers nog gewoon op en neer en er wordt dus nog gewoon mengsel de carterholte in gezogen, om vervolgens de cilinder in geperst te worden via de spoelpoorten. Als er dan geen vonk op treed, gaan die niet ontbrandde gassen zich ophopen in de uitlaat, aangezien er geen druk staat op die gassen omdat er geen explosie optrad.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Hehehe, het niveau op BF is echt heel laag geworden


Met betrekking tot user no....?


Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 15-11-2010 om 14:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 15-11-2010 om 14:59 uur.
 
jorgen_blok1 15-11-2010 21:33 Print reply
Posts: 97
het probleem dat die niet begrenzd op e 4 takt
zit in mijn geval in de pick up spoel dat deze 2 draden heeft een aarde en een signaal draad.
en de tweetakt meestal 1 draad.

en er zal mogelijk iets anders zijn aan de cdi want bij kymco 4 takt begrenzd die wel als je er een ''sport'' (onbegrenzde) cdi op monteert.

verder vind ik dat je het nouwlijks merkt dat ie gaat stotteren of dergelijken, alleen als je al in hoge toeren zit klinkt het simpelweg alsof er helemaal geen vonk meer is, dit zal dan ook wel het geval zijn.

ik hoop dat de volgende dax monkey of andere opgevoerde 4 takt fan hier wat aan heeft, dus monteer op je pitbike gwn een setje kymco dj spoelen, ga lekker knippen in de draden zodat die kloppen ten opzichte van je cdi en verlichting, knal de begrenzer erop en gaaan.
 

Dit topic is 3863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved