Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blowdown te hoog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 765 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63087 - blowdown te hoog
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nitro bike 4-12-2010 21:33 Print reply
Posts: 50
ik kick dit topic even omdat ik problemen met de drijfstang heb nu
had de brommer goed aan het lopen en rijden vamorgen maar toen een vriend kwam om te kijken hoe hij liep liep het blok ineens vast.
ik snel de cilinder eraf halen maar cilinder en zuiger zagen er nog als nieuw uit maar de drijfstang liep aardig stroef maar had er wat wd40 op gespoten en hij draaide weer soepel, hij liep even later ook weer goed totdat ik weg wou rijden en hij weer vast liep, en nu draait hij alleen nog stroef
waar dit aan kunnen liggen??

Dit bericht is gewijzigd door nitro bike op 4-12-2010 om 21:34 uur.
 
Rens 4-12-2010 21:41 Print reply

Posts: 6863
Een verrot drijfstang lager, die dingen horen niet stroef te lopen.
 
achter de maan is alles beter
kpotmake 5-12-2010 10:35 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
ik kick dit topic even omdat ik problemen met de drijfstang heb nu
had de brommer goed aan het lopen en rijden vamorgen maar toen een vriend kwam om te kijken hoe hij liep liep het blok ineens vast.
ik snel de cilinder eraf halen maar cilinder en zuiger zagen er nog als nieuw uit maar de drijfstang liep aardig stroef maar had er wat wd40 op gespoten en hij draaide weer soepel, hij liep even later ook weer goed totdat ik weg wou rijden en hij weer vast liep, en nu draait hij alleen nog stroef
waar dit aan kunnen liggen??

Dit bericht is gewijzigd door nitro bike op 4-12-2010 om 21:34 uur.

naai er maar een nieuw big end in, en waarschijnlijk ook drijfstang
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Rens 5-12-2010 17:43 Print reply

Posts: 6863
Of gewoon mee doorrijden, dat ding wordt elke keer te heet door dat die te stroef loopt en loopt vast. Maar daarna krijgt die heel veel speling door de slijtage. Dan kan je nog een stuk rijden, alleen komen er heel hard tik geluiden vanaf.
 
achter de maan is alles beter
mtx-motard 5-12-2010 23:47 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Of gewoon mee doorrijden, dat ding wordt elke keer te heet door dat die te stroef loopt en loopt vast. Maar daarna krijgt die heel veel speling door de slijtage. Dan kan je nog een stuk rijden, alleen komen er heel hard tik geluiden vanaf.

juist
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
konterbonker 6-12-2010 0:13 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Of gewoon mee doorrijden, dat ding wordt elke keer te heet door dat die te stroef loopt en loopt vast. Maar daarna krijgt die heel veel speling door de slijtage. Dan kan je nog een stuk rijden, alleen komen er heel hard tik geluiden vanaf.


jou laat ik dus nooit mijn brommer repareren
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-12-2010 1:17 Print reply

Posts: 13700
Misschien was het ook wel sarcastisch bedoeld
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-12-2010 14:02 Print reply

Posts: 9841
mss konterbonker zn post ook wel

als rens aan je brommer sleutelt is het geen repareren, maar upgraden. soort touch of god.

 
Too cool for school!
Uncle BLAM 6-12-2010 17:44 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
mss konterbonker zn post ook wel

als rens aan je brommer sleutelt is het geen repareren, maar upgraden. soort touch of god.



jaja, touch of god ... maar dan anders? ..

(ik zie net dat 'ie een citroën AX heeft gehad? en een Lada NIVA heeft? RESPECT, deze jongen kan sleutelen ... of heeft het in ieder geval geprobeerd )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 6-12-2010 om 17:47 uur.
 
een BF teller is sneller
nitro bike 6-12-2010 22:48 Print reply
Posts: 50
gooi er gewoon een nieuwe krukas in
drijfstang blokkeerd elke keer en in mijn cilinder zit nu ook een mooie groef onder de uitlaatpoort
zag volgensmij een naaldje verkeerd om liggen op het big end en er staken stukjes ijzer uit de smeergleuf
nu nog hopen dat ik de carters los kan krijgen zonder de boel te slopen.
heb mijn oog op een dmp krukas maar is dat een standaart krukas en is hij een beetje goed?
over deze heb ik het http://www.josdijkma...d&productId=6717
 
Tobias Verhoef 6-12-2010 23:04 Print reply

Posts: 1832
Gewoon originele krukas en daar een prox drijfstang in laten persen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
nitro bike 16-12-2010 15:43 Print reply
Posts: 50
zou het nut hebben als ik de hele inlaatpoort en boostpoort openmaak net zoals bij een honda cr 80 elsinore?

 
kenny77 16-12-2010 15:48 Print reply

Posts: 29286
Als je carburateur zo groot is dat je meer inlaat opp nodig hebt, zal het wel wat helpen.

 

Dit topic is 7645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved