Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blowdown te hoog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 668 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63087 - blowdown te hoog
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 12-11-2010 9:58 Print reply

Posts: 6863
Volgens mij klinkt je blok eerst als een berg knikkers in een wasmachine voordat de krukas kapot gaat.

Als je daar mee door rijd, dan gaat ie inderdaad een pootje naar buiten steken om af te remmen.
 
achter de maan is alles beter
gradusss 12-11-2010 15:11 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Honda is troep!

50 blok
afbeelding

80 blok


afbeelding

afbeelding

daarom komt er bij mij een yamaha krukas in.


mischien een betere drijfstang? krukas lijkt me niet het zwakke punt.
enne yamaha drijfstang op honda krukas ben ik wel eens tegengekomen in een mt

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Marcooow 12-11-2010 18:09 Print reply

Posts: 5713
met een gare krukas rijden kan wel maar is niet goed. heb het zelf ook wel gedaan en daardoor cilinderkop en zuiger kapott gemaakt. wel jammer van de cilinderkop want het was een hogedruk, zuiger maaktte niet uit, was toch al versleten

als de krukas op en neer kan dan moet je dus beter een nieuwe/andere krukas scoren want dat gaat niet lang goed. (en het maakt zo veel herrie )

heen en weer, dus van links naar rechts mag 1 mm wel
 
faster than a bullet!
kpotmake 12-11-2010 19:41 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
met een gare krukas rijden kan wel maar is niet goed. heb het zelf ook wel gedaan en daardoor cilinderkop en zuiger kapott gemaakt. wel jammer van de cilinderkop want het was een hogedruk, zuiger maaktte niet uit, was toch al versleten

als de krukas op en neer kan dan moet je dus beter een nieuwe/andere krukas scoren want dat gaat niet lang goed. (en het maakt zo veel herrie )

heen en weer, dus van links naar rechts mag 1 mm wel

1mm speling WIEBELEN, gemeten op het small end mag wel, maar een volle mm axiale speling (dus schuiven over de big end pen) is wel wat te veel van het goede
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Marcooow 12-11-2010 19:44 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

1mm speling WIEBELEN, gemeten op het small end mag wel, maar een volle mm axiale speling (dus schuiven over de big end pen) is wel wat te veel van het goede


dan zeg ik het goed toch?

als je de drijfstang van links naar rechts 1mm kan wiebelen is niet erg maar op en neer mag niet
 
faster than a bullet!
kenny77 12-11-2010 19:44 Print reply

Posts: 29286

dit is voor yamaha krukas , zal voor honda niet anders zijn.
 
kpotmake 12-11-2010 19:47 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


dan zeg ik het goed toch?

als je de drijfstang van links naar rechts 1mm kan wiebelen is niet erg maar op en neer mag niet

was ook niet bedoeld om jou te corrigeren
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
nitro bike 12-11-2010 20:14 Print reply
Posts: 50
ik zie wel wat er gebeurd
dit is een gietijzeren cilinder dus hij is te honen als de zooi kapot loopt maar tot hoe ver valt zon cilinder te honen?
 
grasmaaier89 12-11-2010 20:17 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Honda is troep!

50 blok
afbeelding

80 blok


afbeelding

afbeelding

daarom komt er bij mij een yamaha krukas in.



dat neem je terug :'(
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 12-11-2010 20:27 Print reply

Posts: 29286
Bah Honda, iedereen die ermee rijd is gek!
 
grasmaaier89 12-11-2010 20:32 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Bah Honda, iedereen die ermee rijd is gek!



bedankt voor de bevestiging


kwoot
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 12-11-2010 20:35 Print reply

Posts: 29286
jeej ben ik ook eens gekwoot.
 
De Schout 12-11-2010 20:45 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Honda is troep!

50 blok
afbeelding

80 blok


afbeelding

afbeelding

daarom komt er bij mij een yamaha krukas in.



dan zie je wat er van komt als je honda cilinders met ovale poort gaat ombouwen naar vlinder
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 12-11-2010 20:52 Print reply

Posts: 29286
haha.

Mijne gaat het wel vol houden.

hoop ik dan..
 
gradusss 12-11-2010 21:04 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
maar een volle mm axiale speling (dus schuiven over de big end pen) is wel wat te veel van het goede


daar zul je in de praktijk geen problemen van krijgen. als je drijfstang recht op en neer kan als je de krukas vasthoud, das een groter probleem.

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...

Dit topic is 7647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved