Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blowdown te hoog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 674 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63087 - blowdown te hoog
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 11-11-2010 21:51 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
170° 120°
180° 124°
190° 128°
200° 132°

deze richtlijnen heb ik van een site gehaald
als ik mijn uitlaat naar 190 graden haal zou het toch beter moeten lopen?

als jij je uitlaat naar 190 graden haalt verandert er nog niks aan de spoelpoort timingen, dus zoals eerder gezegd zul je de voet ook wat moeten afdraaien
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
nitro bike 11-11-2010 21:58 Print reply
Posts: 50
dan komt het een beetje goed overeen want blowdown is aardig laag
maar een uitlaat timing van 190 is ook aardig hoog
 
Marcooow 11-11-2010 22:02 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
die 35 is gemeten op het breedste stuk van de uitlaatpoort
die 23 is van bovenkant uitlaatpoort tot bovenkant cilinder

cilinder is zeker niet standaard want er is duidelijk aan gevijld
ik kom uit op 182 uitlaat en 134 spoelers


ik dacht eerst dat het een 50cc was daarom snapte ik de 35 niet bij de uitlaatpoort
 
faster than a bullet!
kenny77 11-11-2010 22:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
dan komt het een beetje goed overeen want blowdown is aardig laag
maar een uitlaat timing van 190 is ook aardig hoog


Waar ga je de cilinder voor gebruiken?

 
Marcooow 11-11-2010 22:07 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
heb hem 2e hands
volgens de vorige eigenaar had er een andere zuiger in dan van een mt
heb er ook een ophoogplaatje bij gekregen maar moet nu nog een zuiger hebben.

dus een blowdown van 47 valt mee te rijden? (is voor de cross)


 
faster than a bullet!
kenny77 11-11-2010 22:08 Print reply

Posts: 29286
dan moet de spoelpoort timing inderdaad omlaag.

Lijkt me een immi aan de poortvormen te zien, ik zou lekker met iets anders als basis beginnen.
 
Marcooow 11-11-2010 22:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dan moet de spoelpoort timing inderdaad omlaag.

Lijkt me een immi aan de poortvormen te zien, ik zou lekker met iets anders als basis beginnen.


is denk ik idd een 70cc imitatie
 
faster than a bullet!
nitro bike 11-11-2010 22:17 Print reply
Posts: 50
ik zoek er gewoon een zuiger voor en dan zie ik wel hoe hij loopt, mischien zet ik de uitlaat timing wel op 190 maar dat ligt er aan hoe hij loopt(heb de cilinder toch maar voor 10 euro)
hoop dat hij een paar uren volhoud waar ik over twijfel want er zit zowat een mm speling op het big end
 
kenny77 11-11-2010 22:19 Print reply

Posts: 29286
gedoemd om te mislukken dus.
 
Maup 11-11-2010 22:20 Print reply

Posts: 4353
radiaal of axiaal?

Als het 1mm radiale speling is, dan zou ik toch een ander asje scoren
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kpotmake 11-11-2010 22:25 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
ik zoek er gewoon een zuiger voor en dan zie ik wel hoe hij loopt, mischien zet ik de uitlaat timing wel op 190 maar dat ligt er aan hoe hij loopt(heb de cilinder toch maar voor 10 euro)
hoop dat hij een paar uren volhoud waar ik over twijfel want er zit zowat een mm speling op het big end

gooi er dan meteen een nieuwe krukas in... dadelijk is alles kapot, drijfstang door je carters oid (ik noem maar wat) en dan kan je gelijk alles nieuw kopen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
radiaal of axiaal?

Als het 1mm radiale speling is, dan zou ik toch een ander asje scoren

al zou die een millimeter axiale speling hebben zou ik er toch ook niet graag mee gaan rijden
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
nitro bike 11-11-2010 22:30 Print reply
Posts: 50
is radiale speling
maar een drijfstang door het carter dan moet ik wel heel veel pech hebben
 
kpotmake 11-11-2010 22:39 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
is radiale speling
maar een drijfstang door het carter dan moet ik wel heel veel pech hebben

is maar een voorbeeld he

het is niet slim om ermee door te rijden iig
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
JB1 12-11-2010 9:34 Print reply

Posts: 14881
Drijfstang door het carter?

Het is een Honda blok, geen derbi/AM6..
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 12-11-2010 9:49 Print reply

Posts: 29286
Honda is troep!

50 blok


80 blok






daarom komt er bij mij een yamaha krukas in.
 

Dit topic is 7646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved