Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blowdown te hoog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 550 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63087 - blowdown te hoog
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nitro bike 11-11-2010 21:22 Print topicpost
Posts: 50
heb een honda cilinder gekocht en ben is gaan meten
maar kom uit op een blowdown van 47
drijfstang is toch 80mm?

 

kenny77 11-11-2010 21:25 Print reply

Posts: 29286
mt5?
dan is de blowdown niet hoog, spoeltiming waarschijnlijk wel...

Wat is de boring?
slag?
deckheight?


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-11-2010 om 21:27 uur.
 
kpotmake 11-11-2010 21:25 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
heb een honda cilinder gekocht en ben is gaan meten
maar kom uit op een blowdown van 47
drijfstang is toch 80mm?
afbeelding

2e hands gekocht?

misschien dat er dan een of andere beunhaas met een vijl in heeft liggen hakken, erachter gekomen is dat hij toch iets te ver is gegaan en toen maar te koop gezet

zo niet, dan heb je waarschijnlijk toch iets verkeerd opgemeten / rekenfoutje gemaakt

loopt ie uberhaupt? of heb je dat nog niet geprobeert?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 11-11-2010 om 21:26 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
nitro bike 11-11-2010 21:28 Print reply
Posts: 50
heb hem 2e hands
volgens de vorige eigenaar had er een andere zuiger in dan van een mt
heb er ook een ophoogplaatje bij gekregen maar moet nu nog een zuiger hebben.

dus een blowdown van 47 valt mee te rijden? (is voor de cross)
 
kenny77 11-11-2010 21:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
heb hem 2e hands
volgens de vorige eigenaar had er een andere zuiger in dan van een mt
heb er ook een ophoogplaatje bij gekregen maar moet nu nog een zuiger hebben.

dus een blowdown van 47 valt mee te rijden? (is voor de cross)


Wat is de boring???
als die 45mm is het inderdaad aan te raden voor een beter zuiger te gaan kijken.

als die 39/40mm is dan mag hij in de vuilbak worden gekiepert.

spoelpoort is ook erg hoog tegenover de uitlaatpoort.
gaat niet lekker rijden verwacht ik.
 
Marcooow 11-11-2010 21:30 Print reply

Posts: 5713
volgens mij zijn het vrij normale maten, niet snel niet sloom. ik denk dat er niet aan is gefreesd

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 11-11-2010 om 21:30 uur.
 
faster than a bullet!
Marcooow 11-11-2010 21:33 Print reply

Posts: 5713
die 35 bij de uitlaatpoort? neem aan dat dat niet de breedte is, is dat van onderkant uitlaatpoort tot bovenkant cilinder?

nee dat ook niet, dan is uitlaatpoort 12mm hoog

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 11-11-2010 om 21:34 uur.
 
faster than a bullet!
nitro bike 11-11-2010 21:39 Print reply
Posts: 50
die 35 is gemeten op het breedste stuk van de uitlaatpoort
die 23 is van bovenkant uitlaatpoort tot bovenkant cilinder

cilinder is zeker niet standaard want er is duidelijk aan gevijld
ik kom uit op 182 uitlaat en 134 spoelers
 
kpotmake 11-11-2010 21:39 Print reply

Posts: 3065
volgens mijn berekeningen is de uitlaat timing 182 graden, spoelers op 135 graden, en dus een blowdown van 24 graden...

uitgaande van een slag van 41,4mm, drijfstang van 80mm en deck height van 0mm, en de maten van de afstand van poorten tot deck cilinder die jij gegeven hebt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 11-11-2010 21:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77


Wat is de boring?
slag?
deckheight?




 
kpotmake 11-11-2010 21:41 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
die 35 is gemeten op het breedste stuk van de uitlaatpoort
die 23 is van bovenkant uitlaatpoort tot bovenkant cilinder

cilinder is zeker niet standaard want er is duidelijk aan gevijld
ik kom uit op 182 uitlaat en 134 spoelers

heb jij dan niet misschien 182 - 134 gedaan?

dan heb je dus niet de blowdown, blowdown bereken je door: (uitlaat timing / 2) - (spoelers timing / 2)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
nitro bike 11-11-2010 21:45 Print reply
Posts: 50
boring 45
slag 41.4
deckheigt ga ik uit van 0 maar kan ik nog niet weten

@kpotmake je hebt gelijk ik dacht er niet aan dat je het nog moest halveren

dan staan de spoelers wel aardig hoog ja, als ik er een ophoogplaatje onder stop gaan de timingen dan omhoog of omlaag?
 
kpotmake 11-11-2010 21:46 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
boring 45
slag 41.4
deckheigt ga ik uit van 0 maar kan ik nog niet weten

@kpotmake je hebt gelijk ik dacht er niet aan dat je het nog moest halveren

dan staan de spoelers wel aardig hoog ja, als ik er een ophoogplaatje onder stop gaan de timingen dan omhoog of omlaag?

timingen gaan omhoog, blowdown enigzins omlaag
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 11-11-2010 21:47 Print reply

Posts: 29286
nog eens omhoog.

dan je al een stukje van de cilindervoet moeten affrezen wil je die lager krijgen.

moet zowiezo wat aan gebeuren wil het nog goed gaan lopen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

timingen gaan omhoog, blowdown enigzins omlaag



Blowdown omlaag??
de spoelpoort en uitlaatpoort gaan dan gezamelijk omhoog, dus daar veranderd niks aan?
of zie ik dat nu verkeerd.

edit: mhh blijkbaar toch iets omlaag, had ik het mis.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-11-2010 om 21:49 uur.
 
kpotmake 11-11-2010 21:49 Print reply

Posts: 3065
indd, voet afdraaien en uitlaatpoort ophogen

en dan krijg je de timingen weer een beetje richting 'normale' waardes
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
nitro bike 11-11-2010 21:50 Print reply
Posts: 50
170° 120°
180° 124°
190° 128°
200° 132°

deze richtlijnen heb ik van een site gehaald
als ik mijn uitlaat naar 190 graden haal zou het toch beter moeten lopen?
 

Dit topic is 7644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved