Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Am6 start niet ,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63081 - Am6 start niet ,
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wesleyy 11-11-2010 14:27 Print topicpost

Posts: 46
Hallo
Ik heb een malaguti xsm uit 2009
met een minarelli am6 blok,
Vandaag toen ik uit school reed, ree ik ongeveer 80 / 90
en hij viel uit hij deed daar zeker wel 3 / 4 seconden over want toen k gas gaf viel hij steeds meer weg ik koppeling in geknepen en rollend nog gas te geven maar toen was hij al uit gevallen,

als ik hem kick voel ik totaal geen compressie lijkt het wel of geen tegen druk in ieder geval, als ik hem aan wil lopen heeft die ook geen tegen druk, tussen me vrij of in me versnelling zit nu weinig verschil, het lijk wel of hij gewoon niks doet , dat de zuiger niet eens op en neer gaat, maar hij is volgens mij niet vast gelopen want alles beweegt nog wel, dus ik naar de brommer boer en die zegt ook misschien een gat in je zuiger of je zuiger veren kapot, wat ik haast denk van niet want ik hb 2maanden geleden nog me cilinder uitegehoned en een nieuwe zuiger der in gedaan na een vast loper, hij was wel iets lichtjes afgesteld aan benzine , maar hij reedt zeker wel goed, maar zoals een oom van mij die zeker al 20jaar ervaring heeft aan zundappie's die zegt dat het misschien ook wel me koppeling is , dat die kapot is en dat er niet eens een overbrenging is, dus ik vraag me af voor dat ik me cilinder en alles er al weer af ga halen het misschien me koppeling is , iemand enig idee ? ik hoor het graag

met vriendelijke groet
Wesley de jong

Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 11-11-2010 om 14:29 uur.
 

kenny77 11-11-2010 14:33 Print reply

Posts: 29286
geen compressie dat ligt niet aan de koppeling, cilinder eraf halen dus.
je zegt zelf al dat die te arm stond, dus 99% kans dat je een warm loper hebt gehad.
 
ChielTZR 11-11-2010 14:40 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
geen compressie dat ligt niet aan de koppeling, cilinder eraf halen dus.
je zegt zelf al dat die te arm stond, dus 99% kans dat je een warm loper hebt gehad.



hij weet niet eens zeker of hij wel/geen compressie heeft.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 11-11-2010 14:44 Print reply

Posts: 29286
Dan gaat hij dat eerst onderzoeken...
 
Aprilia RX 50 2003 11-11-2010 14:47 Print reply

Posts: 6717
pak het kapje er eens af aan de vliegwiel kant, 5 inbusjes ofzo
en draai dan eens aan het vliegwiel. simpele snelle manier om te kijken of je nog compressie hebt

zou best kunnen zijn dat het iets in de overbrenging is. maar ik denk een warmloper omdat ie uitviel tijdens het rijden, als de overbrenging het niet meer zou doen zou ik zeggen dat ie gwn gaat lopen toerenbeuken en niet uitvallen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 11-11-2010 om 14:49 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeffke 11-11-2010 15:41 Print reply
Posts: 69
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
dus ik naar de brommer boer en die zegt ook misschien een gat in je zuiger of je zuiger veren kapot, wat ik haast denk van niet want ik hb 2maanden geleden nog me cilinder uitegehoned en een nieuwe zuiger der in gedaan na een vast loper, hij was wel iets lichtjes afgesteld aan benzine , maar hij reedt zeker wel goed
Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 11-11-2010 om 14:29 uur.


Waardoor was ie toen vastgelopen? En heb je het toen ook verholpen voordat je er weer mee ging rijden?

 
Wesleyy 12-11-2010 0:15 Print reply

Posts: 46
Toen hij was vast gelopen Had ik zonder olie gereden
het olie slangetje vn me oliepompje naar me carb liep dicht langs me uitlaat en die was toen afgescheurd, dat had ik gewoon opgelost , en toen deed die het weer perfect ik had toen de standaart CDI, en nu de malossi race cdi , toen was ik zeker 6stappen omhoog kwa sproeier gegaan , en aan me vliegwiel draaien had k nog helemaal niet aan gedacht, bedankt.
maar t voelt alsof hij gewoon niks doet , als ik hem kick of aanloop dat de zuiger niet eens op en neer gaat , maar kick starter staat niet vast. en als ik hem aanloop het achterwiel ook niet , het gaat super licht. maar morgen heb ik een dagje vrij dan ga ik hem eens eve uit elkaar pielen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-11-2010 0:29 Print reply

Posts: 9841
gat in de zuiger kan goed komen door te arm mengsel, dus dat lijkt me niet zo gek.

vaak als ie te arm loopt lijkt het ook of ie het beste rijdt
ben benieuwd. je hebt iig al het grootste deel van het denkwerk en waarnemen zelf gedaan dus dat vind ik altijd wel mooi.
ipv al die topics 'mn brommer doet het niet, wat is er stuk'.

 
Too cool for school!
Wesleyy 23-11-2010 12:27 Print reply

Posts: 46
probleem gevonden
zat een joekel van een gat in me zuiger precies onder me bougie,
hoe dit nou gekomen kan zijn ?

ik denk dat hij gewoon veeeeeel te arm aan benzine stond van me bougie was ook weinig over , die was goed wit.
en dit kwam omdat ik een nieuwe Race cdi had genomen, was zeker al stappen met sproeier omhoog gegaan , maar dit was duidelijk nog niet genoeg
bedankt voor de reacties's

mvg wesley
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 23-11-2010 12:35 Print reply

Posts: 13700
Verkeerde hittegraad bougie, of ontsteking te vroeg
 

Dit topic is 5046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved