Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - onterecht beschuldigd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63079 - onterecht beschuldigd
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeffrey-vld 11-11-2010 0:11 Print topicpost
Posts: 3
goedendag beste brommer/scooter bezitters.

ik werk bij hama-parts te vlaardingen en tot min verbazing kreeg ik via via te horen over deze post.

en laat ik nou de monteur zijn die hem geholpen heeft hieronder zijn bericht..................


http://www.brommerforum.nl/showtopic/63025

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een piaggio zip.
Deze had ik tot 2 weken geleden helemaal origineel gelaten.

Toen had ik 't wel een beetje gezien, 70cc erop (DR), en een sito+. Koppeling enzo veranderd. Anyway, ik kreeg hem niet afgesteld, had er geen tijd voor etc.

Dus ik had hem weggebracht naar de dealer (zonder te rijden) en deze heeft hem afgesteld en die had zonder reden naar de cilinder gekeken, staat op de bon.

Dinsdag kon ik hem ophalen, en gister, vrijdagavond, reed ik, en ineens bwooaaap, knallen uit uitlaat, starte niet meer, en vervolgens geen compressie meer. Ik heb daar mn brommer vastgezet en achter gelaten.

Maar dit is toch echt de schuld van de dealer? Kan ik hem aansprakelijk stellen? Wie weet is m'n hele cilinder vergalt, gat in m'n zuiger oid. Dit is toch zijn schuld?


.................................

dit was mijn reactie vie email naar hem (heeft geen uitleg nodig lijkt mij)

....................................

heey

ik kreeg een email van een goede klant van ons
ik ben degene die je zip open heeft gehaald bij hama-parts.
ik snap jou kinderachtige gedrag niet hoor?

je bent zelf aan het opvoeren geweest je cilinder heeft geen schade opgelopen door een verkeerde montage (dus je had hem goed gemonteerd)
het enige wat ik aan je cilinder heb getcheked is of je zuiger niet ondersteboven zat (wil nog wel is gebeuren bij beunhazen)

je brengt me tenslote een zip zonder koelkap ??? wat denk jij dat er door mij heen ging???

nu praat je op het forum alsof je er super verstand van heb.
maar je cilinder is in elkaar gelopen door je naaldlager die je 70cc dr cilinder (zonder inrijden) niet aankon.
waarscheinlijk is die geklapt omdat jij het zo nodig vond om er harder dan 45 mee te rijden.

ik probeerde je netjes te helpen en je te woord te staan.

ik ben tenslote ook nog is een halfuur bezig geweest om te kijken wat er kappot was gegaan aan je zip toen je terug kwam.
en ik heb er geen cent voor gerekend!!!

een halfuurtje kijken kost je normaal gewoon 25,00 euro..

ik zou het zeer op prijs stellen als je je woorden zou intrekken en je te verontschuldiggen tegenover ons.

ik vind het gewoon zo raar dat je hier zo stom reageerd, vooral dat stuk over onze bovag!!

je was bij ons in de werkplaats zelfs heel netjes en je begreep wat ik je uitlegde we maakte zelfs nog een grapje over het opkopen van je zip en je lagte er hard aan mee..

ik zie graag een reactie terug van je.

mvg jeffrey
monteur hama-parts vlaardingen
010 4351002

.............................

ik baal hier echt van.

doe je zo je best om zo,n knul te helpen afstellen en hun prutswerk op te lossen krijg je dit op je schoot geworpen.

ze klacht was trouwens rijd niet goed en start slecht.
niet aleen afstellen.
cilinder kop heb ik er aleen afgehaald om de zuiger te checken en of er wel een koppakking inzat

hij miste ook ze 2 kopbouten waar ze koelkap aan vast gezet moest worden. (die heb ik ook vervangen voor hem dus ze koelkap heeft nooit vast gezeten)

mijn werkgever was ook erg blij met ze reactie.

dus bij deze ! dealers/reperateurs pas op met dit soort jongens!!



Dit bericht is gewijzigd door jeffrey-vld op 11-11-2010 om 0:14 uur.
 

gradusss 11-11-2010 0:15 Print reply

Posts: 603
is denk ik al genoeg over gezegd in dat topic
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
XDr4g0nX 11-11-2010 0:17 Print reply

Posts: 3526
Raar verhaal.

Maar dat terzijde.
Dit is een mooie gelegenheid om dus ook de kant van de dealer een keer te horen, dit is dus altijd een verzwegen kant die je nooit hoort.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 11-11-2010 om 0:25 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
maxisport 11-11-2010 0:17 Print reply

Posts: 4206
kijk nu lezen wij ook de andere kant van het verhaal.
mooi is dat, ze denken dat ze er verstand van hebben
en dat het nooit hun eigen fout kan zijn.
met het vingertje wijzen is snel gedaan, da was ik nie maar hij.

iig groot achter een computer en in persoon bescheiden/hulpeloos.


 
Blukaap2 11-11-2010 0:21 Print reply

Posts: 9953
Was toch niet zo'n beroerd idee om die mailtjes te versturen dus.
Lang leve Leen

Dit soort situaties ken ik trouwens maar al te goed, maar denk maar niet dat je het verhaal van de dealer/garage ooit te horen krijgt op verjaardagen, die worden dan uitgemaakt voor van alles en nog wat.
 
Stoere brommers
jeffrey-vld 11-11-2010 0:27 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Raar verhaal.

Maar dat terzijde.
Dit is een mooie gelegenheid om dus ook de kant van de dealer een keer te horen, dit is dus altijd een verzwegen kant die je nooit hoort.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 11-11-2010 om 0:25 uur.


daar heb je ook wel geleik in.

heb hem ook een net emailtje gestuurd tog??
had het ook anders aan kunnen pakken.

hij is gewoon welkom bij mij in de werkplaats voor ze revisie.

maak ik nog een mooie prijs voor hem ook!!
ik kan er gewoon niet goed tegen als iemand dealers zwart maakt.
vooral in deze tijden kan je dat niet gebruiken!

 
XDr4g0nX 11-11-2010 0:28 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffrey-vld
[...]


daar heb je ook wel geleik in.

heb hem ook een net emailtje gestuurd tog??
had het ook anders aan kunnen pakken.

hij is gewoon welkom bij mij in de werkplaats voor ze revisie.

maak ik nog een mooie prijs voor hem ook!!
ik kan er gewoon niet goed tegen als iemand dealers zwart maakt.
vooral in deze tijden kan je dat niet gebruiken!


Inderdaad, ik vind dit zo mooi afgehandeld.
Ik vind het sowieso knap van je dat je nog zijn scooter aan WIL raken na wat hij gezegd heeft.
 
Signature: [==||========] 20% complete
JB1 11-11-2010 8:48 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Inderdaad, ik vind dit zo mooi afgehandeld.
Ik vind het sowieso knap van je dat je nog zijn scooter aan WIL raken na wat hij gezegd heeft.


Ja inderdaad.
Ik vind dat die jongen eigenlijk het maar uit moet zoeken als ik eerlijk ben...

Zo ga je niet als iemand een scooter voor je maakt.
Als iets op de bon staat, moet je dat direct vragen waarom dat gedaan is. Niet later gaan klagen.

Vooral succes ermee.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2010 12:42 Print reply

Posts: 9841
eindelijk eens een verhaal van twee kanten.

en zoals harrie al zegt, ik ken dit soort verhalen ook maar al te goed... het is altijd niet goed in de ogen van de klant, en de klant brengt de brommer natuurlijk niet naar een bedrijf toe omdat ie er zoveel verstand van heeft, dus voor mij is het altijd duidelijk.

Als monteur voelen dit soort dingen als een vieze steek in de rug, want je probeert mensen goed te helpen en dan word je alsnog in je ster genaaid.
 
Too cool for school!
gradusss 11-11-2010 13:54 Print reply

Posts: 603
apart...normaal worden de meeste brommerzaken toch flink afgezeken op de diverse forums..
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2010 15:57 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
apart...normaal worden de meeste brommerzaken toch flink afgezeken op de diverse forums..


zegt nogal wat over de forums en het volk wat er zit toch? internetfaggots allemaal. irl zijn ze koest zoals hier te lezen is, maar op internet hebben ze allemaal mooie praatjes.

niet dat ik niet tof doe op internet, maar ik ben dan tenminste zon held die het ook in het echt doet.

 
Too cool for school!
Floris-tsx 11-11-2010 16:58 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


zegt nogal wat over de forums en het volk wat er zit toch? internetfaggots allemaal. irl zijn ze koest zoals hier te lezen is, maar op internet hebben ze allemaal mooie praatjes.

niet dat ik niet tof doe op internet, maar ik ben dan tenminste zon held die het ook in het echt doet.



Ik heb in de buurt een niet nader te noemen brommerzaak zitten die al 50 jaar lang bestaat, maar dat heeft niet als oorzaak dat de service er 100% is. Meer omdat het een van de weinige zaken in de regio is.
Heb daar mijn brommer twee keer in reparatie gehad, omdat ik inderdaad het spoor bijster was.
Na de eerste keer heb ik eerst 6 weken moeten wachten. Ok, prima. Hij deed het. (koppeling). diezelfde dag stond ik er weer. Wederom kapte me koppeling ermee.
Opeens was het mijn schuld
Ik liet mijn koppeling te hard doorschieten bij t schakelen waardoor mijn hele drukstift na 3 keer schakelen aan gort ging........werd mij aangepraat. --> zo kon ik me tenminste niet beroepen op garantie
Toen er weer 3 weken overheen gingen, ben ik me tsxje maar eens terug gaan halen. Alle onderdeeltjes erbij gevraagd en wat bleek? De monteurtjes hadden er een nieuw druklagertje bij besteld. Stond niet op de rekening, maar wel meegerekend in de prijs.
Voor de rest is het daar de normaalste zaak van de wereld dat je uitgekafferd wordt als je voor iets normaals als een pakkingsetje komt. Iedereen is even hufterig.
Vertel je dit aan buitenstaanders dan zeggen ze: Tja, weet je wel hoeveel van die jongetjes met opgevoerde scootertjes er per dag langs komen? Dan zou ik ook sjagerijnig worden.....
Als t zo moet, stel ik liever voor dat al die jongetjes met die scootertjes niet meer langs komen en allemaal naar t internet gaan en daar hun spulletjes bestellen. Fuck die winkels maar als ze zo onvriendelijk zijn.
Hiermee geef ik overigens de opponent van de TS geen gelijk of zo.
Meer het meedelen van een ervaring
 
Iedereen kan professioneel worden
jeffrey-vld 11-11-2010 17:20 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Ik heb in de buurt een niet nader te noemen brommerzaak zitten die al 50 jaar lang bestaat, maar dat heeft niet als oorzaak dat de service er 100% is. Meer omdat het een van de weinige zaken in de regio is.
Heb daar mijn brommer twee keer in reparatie gehad, omdat ik inderdaad het spoor bijster was.
Na de eerste keer heb ik eerst 6 weken moeten wachten. Ok, prima. Hij deed het. (koppeling). diezelfde dag stond ik er weer. Wederom kapte me koppeling ermee.
Opeens was het mijn schuld
Ik liet mijn koppeling te hard doorschieten bij t schakelen waardoor mijn hele drukstift na 3 keer schakelen aan gort ging........werd mij aangepraat. --> zo kon ik me tenminste niet beroepen op garantie
Toen er weer 3 weken overheen gingen, ben ik me tsxje maar eens terug gaan halen. Alle onderdeeltjes erbij gevraagd en wat bleek? De monteurtjes hadden er een nieuw druklagertje bij besteld. Stond niet op de rekening, maar wel meegerekend in de prijs.
Voor de rest is het daar de normaalste zaak van de wereld dat je uitgekafferd wordt als je voor iets normaals als een pakkingsetje komt. Iedereen is even hufterig.
Vertel je dit aan buitenstaanders dan zeggen ze: Tja, weet je wel hoeveel van die jongetjes met opgevoerde scootertjes er per dag langs komen? Dan zou ik ook sjagerijnig worden.....
Als t zo moet, stel ik liever voor dat al die jongetjes met die scootertjes niet meer langs komen en allemaal naar t internet gaan en daar hun spulletjes bestellen. Fuck die winkels maar als ze zo onvriendelijk zijn.
Hiermee geef ik overigens de opponent van de TS geen gelijk of zo.
Meer het meedelen van een ervaring


er zullen ook vast zaken zijn waar ze slecht met de garantie,s zijn!
maar ik heb deze jongenman ze naaldlager laten zien nadat ik hem uit ze drijfstang moest beuken.

hij was hier trouwens constant bij en heeft alles gezien van een afstandje.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2010 17:24 Print reply

Posts: 9841
maar dat is niet hetzelfde dude hier gaat de klant ipv fatsoenlijk verhaal halen bij de monteur meteen haat zaaien op internet.
De ervaring die jij beschrijft is niet hetzelfde. En ik zeg ook niet dat álle zaken goede service geven...zeker niet, maar het komt wel vaak voor dat er een probleem ontstaat en dat dit niet goed opgelost wordt, omdat de klant maar vindt dat het de schuld is van de monteur/zaak.

 
Too cool for school!
Error1991 11-11-2010 17:33 Print reply

Posts: 939
Al wil je dat iets goed gebeurt moet je het zelf doen, kan je het niet dan leer je het maar. Klaar. Je kunt hem naar de dealer brengen maar dan leer je er niks van. Ook weten zij de gehele geschiedenis van zo'n brommer niet en ze zijn ook niet alwetend dus foutjes kunnen insluipen. Meer van zulk soort tjappies geven dan gelijk de dealer de schuld want dat is makkelijk. Maarja je rijd zelf op een opgevoerd ding waar aan geknutseld is dus het is 9/10 keer gewoon je eigen fout. Dus in dit geval moet hij inderdaad niet zo huilen
 
Blukaap2 11-11-2010 17:37 Print reply

Posts: 9953
Het probleem is dat veel mensen denken dat ze het zelf heel goed kunnen en het heel goed geleerd hebben, maar in 9 vd 10 gevallen is dat absoluut niet zo.

Motor-forum.nl is daar een heel goed voorbeeld van, heb al wel wat motoren van zelfsleutelaars van daar onder handen gehad en de meesten zijn echt dingen aan gedaan waarbij je je afvraagt waarom dr zo dodelijke ongelukken gebeuren met motoren.
 
Stoere brommers

Dit topic is 7731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved