Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Crossmotor kopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63070 - Crossmotor kopen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 10-11-2010 17:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
kosten voor 1 jaar rijden. zijn al snel 200 to 300 euro.
denk maar aan zuiger pakkingen benzine olie ketting tandwielen en ander klein spul. motorcross is geen goedkope hobby en bezuinig NOOIT MET DEZE HOBBY. het kan een keer goed verkeerd gaan.


het dubbele zul je met hobby rijden ook nog wel halen aan kosten per jaar.

@ts: spaar door tot je zeker 1000-1200 euro hebt. dan kun je wel een redelijke motor kopen die ook al wat moderner is met usd en schijfremmen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
koetjeboe91 10-11-2010 18:01 Print reply

Posts: 2096
daarom als je goedkoop wilt crossen koop en cross puchje.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
gradusss 10-11-2010 18:57 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
daarom als je goedkoop wilt crossen koop en cross puchje.


dan kun je beter een crossfiets kopen, daar kun je beter mee crossen dan met een puch.

crossen met een puch is als hardlopen met je oma... het schiet totaal niet op en ze worden er alleen maar slechter van
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-11-2010 19:03 Print reply

Posts: 7728
anders moet je eens aan zoiets denken: http://link.marktplaats.nl/374972116
is even goedkoop als een crossbrommer en rijd beter.
een 'echte' crossmotor rijden is niet haalbaar met jouw budget.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Makrolon 10-11-2010 19:07 Print reply

Posts: 6733
Of wachten op een xr250 of xt250 zonder kenteken voor weinig. Kun je goedkoop rijden als het heel blijft. Maar als het wel stuk loopt dan zal je met je budgetje het niet snel meer kunnen maken...
 
KTM 525 EXC Supermoto
smefke 10-11-2010 19:17 Print reply
Posts: 507
tandwielen en kettingen via ebay bestellen ofzo lekker goedkoop.
en zuiger licht eraan hoeveel je crosst maar niet op de zuigers besparen een goede erin vind je motor meteen leuk.
maar verder een kameraad van mij heeft ook een crosser een oude kawasaki uit 1984 ja ik weet het oud maar nooit problemen en de kosten met reparaties vind hij ook wel meevallen in ieder geval geen 200 euro
 
-simon- 10-11-2010 19:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
tandwielen en kettingen via ebay bestellen ofzo lekker goedkoop.
en zuiger licht eraan hoeveel je crosst maar niet op de zuigers besparen een goede erin vind je motor meteen leuk.
maar verder een kameraad van mij heeft ook een crosser een oude kawasaki uit 1984 ja ik weet het oud maar nooit problemen en de kosten met reparaties vind hij ook wel meevallen in ieder geval geen 200 euro


via ebay ben je nou snel 80 euro voor een kettingsetje kwijt als je beetje fatsoenlijk spul wil.
denk dat je als je 500 euro per jaar aan onderhoud nodig hebt het niet slecht doet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
smefke 10-11-2010 19:23 Print reply
Posts: 507
ja kunt wel alleen het beste van het beste spul hebben.
maar ik weet echt niet hoe jullie dat dan willen halen.
oké wij crossen ook niet echt vaak maar nog nooit de 200 per jaar gehaald en nog nooit wat mis gegaan.
het is geen prof cross he waar je om de kut een nieuwe zuiger in kan doen.
maja dat is mijn idee
 
-simon- 10-11-2010 19:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ja kunt wel alleen het beste van het beste spul hebben.
maar ik weet echt niet hoe jullie dat dan willen halen.
oké wij crossen ook niet echt vaak maar nog nooit de 200 per jaar gehaald en nog nooit wat mis gegaan.
het is geen prof cross he waar je om de kut een nieuwe zuiger in kan doen.
maja dat is mijn idee


wat denk je van olie voor op het blok enzo. en filterolie en reiniger. moet je ook regelmatig nieuwe halen als je iig optijd je filter een keer schoonmaakt en regelmatig gaat rijden. af en toe een paar hevels die afgebroken/krom zijn, setje handvaten. olie filters bij een 4t. tel het allemaal maar op dan kom je zo op een aardig bedrag. en dan heb ik de benzine er nog niet bij getelt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
gradusss 10-11-2010 19:30 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ja kunt wel alleen het beste van het beste spul hebben.
maar ik weet echt niet hoe jullie dat dan willen halen.
oké wij crossen ook niet echt vaak maar nog nooit de 200 per jaar gehaald en nog nooit wat mis gegaan.
het is geen prof cross he waar je om de kut een nieuwe zuiger in kan doen.
maja dat is mijn idee


vind ik ook...je kan geld gaan weggooien door als een gek met de pro's mee willen doen en dan elke keer alles te vernieuwen omdat de rest dat ook doet, of gewoon als een normaal mens alleen rommel te vervangen wanneer het nodig is (das natuurlijk wel vóór het te laat is).

ik ken ook zo'n waus die na 2x crossen "uit voorzorg want je weet maar nooit" steeds vanalles loopt te vervangen. die is constant aan het sleutelen met nieuwe tandwielen, ketting, zuiger, pakkingen, luchtfilter, demperwol, bougies, en nog veel meer. omdat ie denkt dat je motor alleen goed is met nieuwe spullen. maarja een ingelopen zuiger is beter dan steeds een nieuwe die nooit lang genoeg dr in zin om in te lopen. en die waus word zoekgereden door vanalles op oude hokken waar na 2000 nooit meer een nieuwe zuiger is gekomen.

ik crosste vroeger bijna elke dag wel en heb nooit zoveel moeten uitgeven.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Sypie_Honda 10-11-2010 19:53 Print reply

Posts: 13830
zuigers zou ik wel bijhouden bij een 125 zeker na 20u een nieuwe zuiger, hobby rijder of niet.

en het is heel normaal je luchtfilter te vervangen na 2x rijden, soms moet het zelfs na 1x rijden als het buiten erg barbaars is.

ik zou kijken naar een yamaha DT, kawasaki KDX, Honda XR, suzuki DR enz enz
vrij simpele motorfietsen met relatief laag vermogen die veel minder onderhoud nodig hebben dan een competitie crosser.

maar deze dingen kunnen natuurlijk ook wel stuk.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
koetjeboe91 10-11-2010 20:32 Print reply

Posts: 2096
inderdaad het vervangen van de zuiger na iedere 20 of 25 uur moet je doen. zoniet loopt het echt een keer vast met veel hogere kosten.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 10-11-2010 20:34 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
inderdaad het vervangen van de zuiger na iedere 20 of 25 uur moet je doen. zoniet loopt het echt een keer vast met veel hogere kosten.


ook op een niet al te opgefokte 250 4-takt? dacht dat die wat meer uren konden met een zuiger
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koetjeboe91 10-11-2010 20:41 Print reply

Posts: 2096
je moest zelf weten om de hoeveel uur je de zuiger vervangt er word sterk aangeraden om bij 2takt om de 25 uur en 4takt 50 uur de zuiger te vervangen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 10-11-2010 20:47 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
je moest zelf weten om de hoeveel uur je de zuiger vervangt er word sterk aangeraden om bij 2takt om de 25 uur en 4takt 50 uur de zuiger te vervangen.


ja bij prestatie motoren, maar stel dat k gewoon een mooie 250 4-takt enduro oid scoor, en daarmee ga lopen raggen op de crossbaan zal t dan ook nodig zijn om om de 50 uur zuiger te verwisselen, dat doe je met ander gebruik namelijk ook niet (ja ik snap wel dat crossen harder aankomt maaralsnog)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved