Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx stijd kei hard in toeren!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63051 - tsx stijd kei hard in toeren!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda wallaroo 8-11-2010 17:48 Print topicpost

Posts: 973
hee

ik heb sinds kort( afgelopen zaterdag) een suzuki tsx, alleen het probleem is als ik hem start dat hij super snel kei hoog in toeren loopt, alsof dat je meteen als je start volgas geeft..

nu heb ik al van alles gedaan zoals:
gekeken naar valse lucht over het hele blok geen resultaat, en ik heb de carb al helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.

ik weet echter niet meer wat het kan zijn?
ik hoop dat iemand me kan helpen!

setup:

70cc eurokit
21mm mikuni( weet niet of het een kwaal is bij die carburateur?)
gianelli uitlaat


mvg
 

tsxhunter 8-11-2010 17:49 Print reply

Posts: 9332
al geprutst met stationair schroef? en blijft de gasschuif niet hangen?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
honda wallaroo 8-11-2010 17:53 Print reply

Posts: 973
ja heb al aan de stationair schroef gedraaid.
nee de gas schuif blijft ook niet hangen heb gister ook even de gasnaald naar onder gezet maar ook geen resultaat..
 
_3s_ 8-11-2010 17:54 Print reply

Posts: 899
heb je niet per ongeluk je gasschuif er verkeerd om in gemonteerd?

Dan staat de gasschuif namelijk constant volledig open, alsof je vol gas geeft.
 
Jeuj TSW erbij! =D
davidoznl 8-11-2010 17:54 Print reply

Posts: 85
Kijk eens of je gaskabel niet te kort is,
even de kabel bij de gashandel helemaal indraaien,
waarschijnlijk is dat het, heb et zelf ook welles gehad.
 
Mijn naam is haas.. Beunhaas
honda wallaroo 8-11-2010 17:55 Print reply

Posts: 973
@_3_: gasschuif kan er maar op 1 manier in

@ davidoznl: heb al aan de kabel gedraaid, bij mijn carb zelf en aan het handvat
 
der Chef 8-11-2010 17:59 Print reply

Posts: 3265
Te kleine sproeier?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-11-2010 18:03 Print reply

Posts: 9841
waarom heb je precies de gasnaald naar onder gezet?
het is altijd zo leuk als mensen maar lukraak dingen gaan veranderen, waardoor je straks helemaal niet meer weet wat het probleem veroorzaakt, of je er nog een paar problemen bijhebt.
Al gekeken of je ontstekingsspoel nog wel goed is?

 
Too cool for school!
_3s_ 8-11-2010 18:19 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
@_3_: gasschuif kan er maar op 1 manier in

@ davidoznl: heb al aan de kabel gedraaid, bij mijn carb zelf en aan het handvat

Als je een 16mm mikuni hebt op je tsx kan je je gasschuif in de twee richtingen monteren.

hij moet met de afgeschuinde kant aan de aanzuigzijde van de lucht.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Micha.L 8-11-2010 18:19 Print reply

Posts: 535
Kijk ff of dat afvoerkanaaltje op je cilinder wel dicht zit.

Is een klein tuitje. Als daar niks op aangesloten zit kun je er een stukje rubberen slang met een spijker erop of iets anders induwen.

Ik had met mijn tsx een keer de opvulling van dat kanaaltje verloren en toen had ik precies het zelfde probleem..
 
barttsx 8-11-2010 18:21 Print reply

Posts: 276
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Als je een 16mm mikuni hebt op je tsx kan je je gasschuif in de twee richtingen monteren.

hij moet met de afgeschuinde kant aan de aanzuigzijde van de lucht.


ik heb 16mm mikuni op mijn tsx maar ik kan dat toch echt niet
 
honda wallaroo 8-11-2010 18:39 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
waarom heb je precies de gasnaald naar onder gezet?
het is altijd zo leuk als mensen maar lukraak dingen gaan veranderen, waardoor je straks helemaal niet meer weet wat het probleem veroorzaakt, of je er nog een paar problemen bijhebt.
Al gekeken of je ontstekingsspoel nog wel goed is?




nou ik had ergens gelezen dat hij door die gasnaald wel eens hoog in toeren wilde lopen, maar ik zal hem wel terug zetten op de oude stand

hoe zou ik kunnen zien dat de onstekings spoel kapot is, daar bedoel ik mee hoe weet veel hij moet aangeven po de multi meter.
en waarom denk je dat de spoel kapot is?


 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-11-2010 18:55 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
[...]



nou ik had ergens gelezen dat hij door die gasnaald wel eens hoog in toeren wilde lopen, maar ik zal hem wel terug zetten op de oude stand

hoe zou ik kunnen zien dat de onstekings spoel kapot is, daar bedoel ik mee hoe weet veel hij moet aangeven po de multi meter.
en waarom denk je dat de spoel kapot is?




ik noemde de spoel omdat je ook de gasnaald had veranderd...beide horen geen invloed te hebben

als je stationair te hoog is, krijgt ie teveel lucht, of te weinig benzine. Dan kan het valse lucht zijn, wat je al gecheckt hebt, of een verstopte sproeier oid.
Het is jammer dat je eigenlijk niet weet of ie het altijd al gedaan heeft, want als ie het eerst niet deed en nu wel kan het niet zoveel zijn.

Aangezien de carb ook al schoon is zal het geen verstopte sproeier zijn.
wees eerst 100% zeker dat je gasschuif helemaal dichtgaat, op zo'n manier dat ie niet eens op de stationairschroef rust. Het kan nl. zijn dat je kabel te strak staat oid.
Als ie dan nog zo hard stationair loopt moet het wel valse lucht zijn, want via de carb kan ie zn lucht iig niet aan als de schuif helemaal dicht staat.
Dan zou het nog je krukaskeerring kunnen zijn, maar daarmee loopt ie echt begaaid vaak.


 
Too cool for school!
pieke.faessen 8-11-2010 18:59 Print reply

Posts: 372
ik had ooit het zelfde probleem, en toen was de linker krukas keerring kapot, dus kijk daar eens naar?
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
honda wallaroo 8-11-2010 21:03 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik noemde de spoel omdat je ook de gasnaald had veranderd...beide horen geen invloed te hebben

als je stationair te hoog is, krijgt ie teveel lucht, of te weinig benzine. Dan kan het valse lucht zijn, wat je al gecheckt hebt, of een verstopte sproeier oid.
Het is jammer dat je eigenlijk niet weet of ie het altijd al gedaan heeft, want als ie het eerst niet deed en nu wel kan het niet zoveel zijn.

Aangezien de carb ook al schoon is zal het geen verstopte sproeier zijn.
wees eerst 100% zeker dat je gasschuif helemaal dichtgaat, op zo'n manier dat ie niet eens op de stationairschroef rust. Het kan nl. zijn dat je kabel te strak staat oid.
Als ie dan nog zo hard stationair loopt moet het wel valse lucht zijn, want via de carb kan ie zn lucht iig niet aan als de schuif helemaal dicht staat.
Dan zou het nog je krukaskeerring kunnen zijn, maar daarmee loopt ie echt begaaid vaak.






bedankt voor de uitleg!
ik ga morgen als ik uit school ben ga ik er meteen naar kijken!


Dit bericht is gewijzigd door honda wallaroo op 8-11-2010 om 21:06 uur.
 
Micha.L 8-11-2010 21:57 Print reply

Posts: 535
Check nou ook ff je kanaaltje op de cilinder, is twee seconde werk en je hoeft er niet voor te sleutelen.
 

Dit topic is 3280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved