Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch valt uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63050 - Puch valt uit
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bas5 8-11-2010 17:35 Print topicpost
Posts: 115
Hallo
Mijn puch maxi trekt goed op als hij koud is en loopt ook goed stationair wanneer die koud is.

Wanneer die warm is valt hij uit na 5 seconden stationair lopen en trekt hij slecht op. Wanneer je het gas opentrekt heeft hij de neiging om uit te vallen, wat hij soms ook doet.

Ik heb al alle maten sproeiers (althans die er toe doen) geprobeerd en gas-naald standen. De stationair schroef heeft niet veel invloed op het stationair lopen.

Waar kan het aan liggen?, ook las ik zelf ergens dat het ook aan de blok olie kan liggen. Is dat waar?

Dit bericht is gewijzigd door bas5 op 8-11-2010 om 17:52 uur.
 

Robin 1993 9-11-2010 20:37 Print reply

Posts: 1234
typich geval van valse lucht, hebbie daar al naar gekeken?
 
!!2 takt!!
bas5 12-11-2010 17:36 Print reply
Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
typich geval van valse lucht, hebbie daar al naar gekeken?


ik heb wel met deo overal gespoten en dat had geen invloed, dan is er toch geen valse lucht?
Trouwens sorry voor late reply, brommer stond ergens anders

Dit bericht is gewijzigd door bas5 op 12-11-2010 om 17:37 uur.
 
kipje 12-11-2010 17:40 Print reply

Posts: 49
valse lucht is als je cilinder ergens anders nog lucht vandaan kan halen dan via je filter door je carb
 
als ik niet laag vlieg sta ik stil
yamaha richard 12-11-2010 17:40 Print reply
Posts: 118
De motorlie moet niet pikzwart wezen, ik heb het idd ook gehoord
 
yamaha richard 12-11-2010 17:42 Print reply
Posts: 118
ow ja en als je wil weten of hij genoeg benzine krijgt moet je even naar de bougie kijken die moet koffiebruin zijn(met melk natuurlijk )
 
BasX 12-11-2010 19:08 Print reply

Posts: 279
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
typich geval van valse lucht, hebbie daar al naar gekeken?


Check je luchtfilter eens op scheuren, en of je spruitstuk goed vast zit. Misschien even ( als je het nog niet had ) even een pakking ertussen.
 
scooters: NEE - schakelbrommers: JA
bas5 18-11-2010 20:53 Print reply
Posts: 115
Oke vandaag kwamen de nieuwe pakkingen binnen en een nieuwe bougie. Ik had nog een vrij nieuwe carburateur en die heb ik erop gedaan.
Alles zit goed aangedraaid en met nieuwe pakkingen. Maar het probleem is er nog steeds.
De bougie is mooi koffie-bruin. In het blok zit trouwens:'Valvline ATF automatic transimssion fluid'. Deze is toch ook gewoon goed voor puchjes? en hebben julile nog andere ideeën?

Edit: het luchtfilter is prima, had er nog een paar liggen en maakte niks uit.

Dit bericht is gewijzigd door bas5 op 18-11-2010 om 20:54 uur.
 
Debenno 18-11-2010 22:13 Print reply

Posts: 67
waar heb je allemala deo gespoten?
 
[QUOTE=Sebastiaan;4689351] Jij snapt tenminste hoe het hoort.[/QUOTE]
bas5 18-11-2010 23:15 Print reply
Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Debenno
waar heb je allemala deo gespoten?



bij de carb, spruitstuk, luchtfilter, cilinder
 
Debenno 18-11-2010 23:17 Print reply

Posts: 67
kijk eens bij hempt bougie en krukaskeerring.
 
[QUOTE=Sebastiaan;4689351] Jij snapt tenminste hoe het hoort.[/QUOTE]
gradusss 18-11-2010 23:20 Print reply

Posts: 603
klinkt alsof ie te rijk staat. dat ie steenkoud gewoon lekker loopt en zodra ie warm is verzuipt.

als ie valse lucht zou trekken zou ie koud ook slecht lopen, omdat ie dan ook te arm loopt.

puch choke gaat er af als je gas geeft dus met valse lucht zou ie op dat moment meteen afslaan

edit: was dit probleem er altijd al, of is het langzamerhand of opeens gekomen, of heb je iets aan de brommer gedaan waarna het probleem ontstond?

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 18-11-2010 om 23:23 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Debenno 18-11-2010 23:24 Print reply

Posts: 67
hoe verklaar je dan het geen effect hebben van de stationairsschroef?
 
[QUOTE=Sebastiaan;4689351] Jij snapt tenminste hoe het hoort.[/QUOTE]
jr customs 18-11-2010 23:33 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Debenno
hoe verklaar je dan het geen effect hebben van de stationairsschroef?


immi carb?
 
gradusss 18-11-2010 23:34 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Debenno
hoe verklaar je dan het geen effect hebben van de stationairsschroef?


verstelbereik van een stationair schroef is maar heel klein. als ie rijk genoeg loopt heeft dat kleine beetje extra lucht geen merkbare invloed denk ik.

net als wanneer ie veel te arm staat, dan merk je met dat piepkleine beetje lucht meer of minder ook geen merkbaar verschil.

(lijkt me)
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Debenno 18-11-2010 23:34 Print reply

Posts: 67
dat had die zelf al wel kunnen bedenken als ie dat heeft ?
 
[QUOTE=Sebastiaan;4689351] Jij snapt tenminste hoe het hoort.[/QUOTE]

Dit topic is 8471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved