Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukaslager in korte tijd 2x kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63034 - Krukaslager in korte tijd 2x kapot
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 7-11-2010 19:26 Print reply

Posts: 5285
Misschien is het een optie om het kanaaltje naar het linker lager wat groter te maken. Weet je wel zeker dat de kanaaltjes idd open waren? Want als je vloeibare pakking gebruikt, en je gebruikt wat te veel dan kan het in dat kanaaltje geperst worden. Weet je ook zeker dat het het goede type lagers was? Dus met goede spelingen, denk aan C2, C3, C4 etc.
Zat het lager ook precies recht in het carter en liep het goed soepel na het monteren?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-11-2010 21:25 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Misschien is het een optie om het kanaaltje naar het linker lager wat groter te maken. Weet je wel zeker dat de kanaaltjes idd open waren? Want als je vloeibare pakking gebruikt, en je gebruikt wat te veel dan kan het in dat kanaaltje geperst worden. Weet je ook zeker dat het het goede type lagers was? Dus met goede spelingen, denk aan C2, C3, C4 etc.
Zat het lager ook precies recht in het carter en liep het goed soepel na het monteren?


of waren het dichte lagers

anyway... je kunt proberen aan het oude lager te achterhalen wat de oorzaak is geweest.

als de krukas er scheef inzit, waarom gaat de rechterkant dan niet eerder verrot?

ik denk eerder dat je vliegwiel lekker in onbalans is oid.

 
Too cool for school!
Leen 7-11-2010 21:27 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fast-tech
mischien imitatie lagers?



imitatielagers.... ik loop nu al een tijdje rond in het technische wereldje, maar ik heb nog nooit ergens in nederland made in china lagers van 80 cent per stuk kunnen vinden
 
Paul de Salmiakbal 7-11-2010 21:30 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


of waren het dichte lagers

anyway... je kunt proberen aan het oude lager te achterhalen wat de oorzaak is geweest.

als de krukas er scheef inzit, waarom gaat de rechterkant dan niet eerder verrot?

ik denk eerder dat je vliegwiel lekker in onbalans is oid.


Haha, lagers met ingebouwde keerring
Of het lager en keerring er verkeerd om in gedaan, dat het lager aan de vliegwielkant zat
Het kan idd ook een vliegwiel dat in onbalans is zijn, dan gaat het zaakje met 10000rpm ook snel kapot.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 7-11-2010 om 21:36 uur.
 
Pixl 7-11-2010 22:11 Print reply

Posts: 3125
Lagers waren gewoon c3 lagers van SKF, zaten goed in de carters en draaiden ook gewoon lekker. Dat het kanaaltje verstopt zit zou goed kunnen, 't blok komt er van de week wel weer onderuit en dan zullen we wel weer eens zien wat we aantreffen. Bedankt alvast iig!
 
So fuckin' what!?
Frysk 7-11-2010 22:22 Print reply

Posts: 34930
en laat je krukas ff uitklokken.. dan weet je ook of daar wat aan mankeerd..

of je moet zelf een klokje thuis hebben ?
 
giggitybyte
kpotmake 8-11-2010 7:32 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
en laat je krukas ff uitklokken.. dan weet je ook of daar wat aan mankeerd..

of je moet zelf een klokje thuis hebben ?

...en een v blok of draaibankje, anders ben je nog nergens

maar vertel eerst eens hou je het krukasje + lagertjes monteert? misschien doe je daar wel iets fout zonder dat je het in de gaten hebt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
PRO TUNING 8-11-2010 9:25 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Lagers waren gewoon c3 lagers van SKF, zaten goed in de carters en draaiden ook gewoon lekker. Dat het kanaaltje verstopt zit zou goed kunnen, 't blok komt er van de week wel weer onderuit en dan zullen we wel weer eens zien wat we aantreffen. Bedankt alvast iig!


Er zijn imitatie lagers van SKF en NSK in omloop (zie discussie op het kreidler forum over BO17 lagers) in SKF c.q. NSK imitatie verpakking.


Ik herinner me nu dat ik zo`n 20 jaar geleden ook een serie " muzikale " 62/22 C3 lagers van origineel SKF heb gehad sindsdien gebruik ik uitsluitend Koyo lagers

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 8-11-2010 om 10:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 8-11-2010 om 11:00 uur.
 
Pixl 8-11-2010 16:03 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

...en een v blok of draaibankje, anders ben je nog nergens

maar vertel eerst eens hou je het krukasje + lagertjes monteert? misschien doe je daar wel iets fout zonder dat je het in de gaten hebt


Carter verwarmen, lager erop leggen, goede maat dop erop leggen (op de buitenschaal) lager erin tikken.

Krukas de diepvries in, lager verwarmen en als het nodig is er met een rubber hamer in tikken.

Controleren van de krukas kan een kennis van me, das geen probleem
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 8-11-2010 16:37 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Carter verwarmen, lager erop leggen, goede maat dop erop leggen (op de buitenschaal) lager erin tikken.

Krukas de diepvries in, lager verwarmen en als het nodig is er met een rubber hamer in tikken.

Controleren van de krukas kan een kennis van me, das geen probleem


Hoe ga jij het lager eens het in het carter ligt nog is extra verwarmen zonder weer heel de boel (carter) ook te verwarmen?

Gewoon carter verwarmen en krukas in de diepvries met plastiek zak werkt goed genoeg.



 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-11-2010 16:44 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Hoe ga jij het lager eens het in het carter ligt nog is extra verwarmen zonder weer heel de boel (carter) ook te verwarmen?

Gewoon carter verwarmen en krukas in de diepvries met plastiek zak werkt goed genoeg.





ik zie het probleem niet echt...
wat maakt het uit dat het carter opwarmt als het lager al in het carter zit?
 
Too cool for school!
BenjaminDG 8-11-2010 16:45 Print reply

Posts: 4605
Inderdaad het heeft toch geen zin om de lagers nog eens extra op te warmen eens die in het carter liggen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-11-2010 om 16:46 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-11-2010 16:48 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Inderdaad het heeft toch geen zin om de lagers nog eens extra op te warmen eens die in het carter liggen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-11-2010 om 16:46 uur.


nou, als de lagers daardoor uitzetten valt de koude krukas er makkelijker in...

 
Too cool for school!
BenjaminDG 8-11-2010 16:51 Print reply

Posts: 4605
Die valt er zowiezo al wel makkelijk in, het lager warmt door het warme carter gelijkmatig op ipv met een brander ofzo het wat te gaan verhitten.

Laat maar ik zeg dat gewoon het carter opwarmen en krukas invriezen al voldoende is.
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-11-2010 16:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG

Laat maar ik zeg dat gewoon het carter opwarmen en krukas invriezen al voldoende is.


zijn mooie uitspraken. dat betekent dus dat het nooit zal voorkomen dat het onvoldoende is? zelfs niet als ik er een dag tussen laat zitten?
Het kan toch geen kwaad om het lager extra te verhitten? Zolang het geen kwaad kan zal het geen probleem zijn... of het nou daarvoor al voldoende is of niet.. dus ik begrijp het probleem van het opwarmen nog steeds niet echt

 
Too cool for school!

Dit topic is 5647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved