Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukaslager in korte tijd 2x kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 619 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63034 - Krukaslager in korte tijd 2x kapot
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 7-11-2010 15:09 Print topicpost

Posts: 3125
Laatst is mijn linker krukaslager naar de kloten gelopen, ik heb toen tegelijk een nieuwe cilinder en carb gemonteerd. Echter is nu volgens mij exact hetzelfde lager kapot gelopen, hij deed exact hetzelfde; eerst zakken in toeren / moeilijker in toeren komen, daarna blokkeerde 't achterwiel. Maar, waar kan dit nou door komen?

M'n pa zei al dat 't kon komen door te weinig olie in de mengsmering, maar dat lijkt me sterk want hij heeft ik weet niet hoelang goed gelopen.. Dus mijn vraag is ook; waar kan dit lager steeds kapot door lopen?
 
So fuckin' what!?

Leen 7-11-2010 15:09 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Laatst is mijn linker krukaslager naar de kloten gelopen, ik heb toen tegelijk een nieuwe cilinder en carb gemonteerd. Echter is nu volgens mij exact hetzelfde lager kapot gelopen, hij deed exact hetzelfde; eerst zakken in toeren / moeilijker in toeren komen, daarna blokkeerde 't achterwiel. Maar, waar kan dit nou door komen?

M'n pa zei al dat 't kon komen door te weinig olie in de mengsmering, maar dat lijkt me sterk want hij heeft ik weet niet hoelang goed gelopen.. Dus mijn vraag is ook; waar kan dit lager steeds kapot door lopen?



krukas krom?
boringen van de lagers wel recht tegenover elkaar?
 
kpotmake 7-11-2010 15:12 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Laatst is mijn linker krukaslager naar de kloten gelopen, ik heb toen tegelijk een nieuwe cilinder en carb gemonteerd. Echter is nu volgens mij exact hetzelfde lager kapot gelopen, hij deed exact hetzelfde; eerst zakken in toeren / moeilijker in toeren komen, daarna blokkeerde 't achterwiel. Maar, waar kan dit nou door komen?

M'n pa zei al dat 't kon komen door te weinig olie in de mengsmering, maar dat lijkt me sterk want hij heeft ik weet niet hoelang goed gelopen.. Dus mijn vraag is ook; waar kan dit lager steeds kapot door lopen?

montage fout

hoe monteer je het zaakje? en is de lagerpassing misschien niet te los? dan is het namelijk zo gebeurd..
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Pixl 7-11-2010 15:15 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

montage fout

hoe monteer je het zaakje? en is de lagerpassing misschien niet te los? dan is het namelijk zo gebeurd..


Ik heb 't blok al ik weet niet hoe vaak los gehad, en ook de lagers wel eens vervangen en dat heeft gewoon een hele tijd goed gelopen. Nu binnen 10km denk ik, lopen ze 2x kapot. Ik zal dat wat jij noemde Leen, eens nakijken als ik de boel weer los heb liggen.
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-11-2010 15:26 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Ik heb 't blok al ik weet niet hoe vaak los gehad, en ook de lagers wel eens vervangen en dat heeft gewoon een hele tijd goed gelopen. Nu binnen 10km denk ik, lopen ze 2x kapot. Ik zal dat wat jij noemde Leen, eens nakijken als ik de boel weer los heb liggen.


laat meteen even weten hoe je het gemeten hebt want we hebben niet allemaal bionische cyborg waarneming zoals leen.

 
Too cool for school!
Pixl 7-11-2010 15:27 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


laat meteen even weten hoe je het gemeten hebt want we hebben niet allemaal bionische cyborg waarneming zoals leen.



Ghehe :p ik zal eens kijken of ik iets moois kan fixen, zal nog lastig worden mja volgend weekend weer wat te doen.

Even een totaal ander vraagje; waar ergens zit de carter ontluchting bij een tsx?
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-11-2010 15:30 Print reply

Posts: 9841
volgens mij achterop bovenop het blok, maar grote kans dat ik in de war ben met xr.

vraag me af of er wel carterontluchting opzit...want dat heb je helemaal niet nodig in theorie. Of lekt je krukasholte naar je bakruimte toe?

 
Too cool for school!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-11-2010 15:36 Print reply

Posts: 10835
de versnellingsbak zal ontluchting nodig hebben denk ik. Dit zou je ook carter kunnen noemen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Pixl 7-11-2010 15:38 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
volgens mij achterop bovenop het blok, maar grote kans dat ik in de war ben met xr.

vraag me af of er wel carterontluchting opzit...want dat heb je helemaal niet nodig in theorie. Of lekt je krukasholte naar je bakruimte toe?



gelukkig niet

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
de versnellingsbak zal ontluchting nodig hebben denk ik. Dit zou je ook carter kunnen noemen

Die bedoel ik ja, er zit namelijk wel een gaatje in de linker carter helft, onder de carb.
 
So fuckin' what!?
Paul de Salmiakbal 7-11-2010 15:53 Print reply

Posts: 5285
De ontluchting zit gewoon ergens bovenop het blok, gewoon zoeken naar een klein gaatje, dat is hem dan.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-11-2010 15:55 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
de versnellingsbak zal ontluchting nodig hebben denk ik. Dit zou je ook carter kunnen noemen


waar haalt de versnellingsbak dan precies dat drukverschil vandaan?

ontluchting kan nooit kwaad, maar noodzakelijk durf ik het niet te noemen op een bak.

 
Too cool for school!
Leen 7-11-2010 15:56 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waar haalt de versnellingsbak dan precies dat drukverschil vandaan?

ontluchting kan nooit kwaad, maar noodzakelijk durf ik het niet te noemen op een bak.




warmte natuurlijk...
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-11-2010 16:03 Print reply

Posts: 9841
heheh dat was ook het enige wat ik kon bedenken.
dan perst ie het lekker langs je keerringen idd.

 
Too cool for school!
_3s_ 7-11-2010 17:44 Print reply

Posts: 899
tsx heeft wel ergens een bak verluchting/ontluchting. maar weet niet precies meer waar die zit. dat gaatje bij je carb dient om de eventuele gelekte benzine naar de grond te loodsen, of water door regen oid.

zijn je olie- kanaaltjes naar je lagers niet verstopt om een of andere reden?

Edit: als lagers stuklopen door te weinig olie kan je dat zien. Het lager vertoont dan lichte vegen in de schaaltjes waarin de kogels draaien.

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 7-11-2010 om 17:45 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
fast-tech 7-11-2010 18:12 Print reply

Posts: 131
mischien imitatie lagers?
 
jeroentjen13 7-11-2010 19:21 Print reply
Posts: 850
heb je je 2t olie al bijgevuld of gekeken als ze nog wordt doorgepompt?
als je lager niet gesmeerd werd en je rijdt opnieuw, zal hij weer niet gesmeerd worden he
 

Dit topic is 5635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved