ChielTZR |
6-11-2010 9:34 |
Posts: 6016 |
Yz zal denk ik beter zijn voor de cross.
Dt kan wel, maar goed.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
midas |
6-11-2010 9:38 |
Posts: 1211 |
Het is ook weer niet zo dat ik elke dag cross, maar ong. in het weekend 2uurtjes. Het gaat mij er meer om dat het niet te duur is, maar als ik iets koop dat moet ik het naruurlijk niet kapot rijden op een manier waarvoor hij niet gemaakt is.
|
|
|
|
Tom96 |
6-11-2010 10:03 |
Posts: 1719 |
Dt is eig een wegbrommer //crosser
als je echt wild gaat doen koop dan maar een yz.
is wel duurder maar als je een fastoenlijke hebt dan gaat het midner snel kapot.
|
|
|
|
kenny77 |
6-11-2010 10:15 |
Posts: 29286 |
dt125 of 175 kan je prima mee rijden als je niet echt gaat crossen op de crossbaan.
en die is niet zo fel als een echte crosser, is denk ik een mooie tussen weg.
Kan je daar leuk mee rijden, en het gaat je vervelen dan kan je altijd nog een echte crosser halen -> duurder in onderhoud dat wel.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-11-2010 om 10:30 uur.
|
|
|
|
midas |
6-11-2010 11:59 |
Posts: 1211 |
Echt crossen op de cross baan ga ik niet doen. Het is meer crossen op een boeren land waar een cross terreintje van is gemaakt.
Als ik een goedkope yz of cr of rm zie koop ik gewoon zo'n eentje. Als ik niks zie dan koop ik gewoon een dt125/175.
Is het zo dat een echte crosser eerder vastloopt ofzo dan een dt of mt?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
6-11-2010 12:00 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
Echt crossen op de cross baan ga ik niet doen. Het is meer crossen op een boeren land waar een cross terreintje van is gemaakt.
Als ik een goedkope yz of cr of rm zie koop ik gewoon zo'n eentje. Als ik niks zie dan koop ik gewoon een dt125/175.
Is het zo dat een echte crosser eerder vastloopt ofzo dan een dt of mt?
Als je bij een crosser het onderhoud niet correct en stipt uitvoert loopt het zeker kapot ja, en als het kapot loopt men je meteen ook heel wat euro's verder
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ChrisGarstenveld |
6-11-2010 12:22 |
Posts: 8 |
gewoon een rm125 kopen
|
|
|
|
midas |
6-11-2010 14:15 |
Posts: 1211 |
Ik ken iemand die een niet al te dure cr80 heeft, is dat een goede cross motor?
|
|
|
|
antonhonda |
6-11-2010 14:28 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
Ik ken iemand die een niet al te dure cr80 heeft, is dat een goede cross motor?
cr80 is opzich een goede crosser (mits goed onderhoude natuurlijk)
kun je wel echt me crossen
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
WestlandMB |
6-11-2010 15:11 |
Posts: 1338 |
om het goedkoop te houden kan je net zo goed een mt nemen met 125cc?
en wil je meer een suzuki rm125? die hebben misschien meer pit
|
|
|
|
midas |
6-11-2010 17:46 |
Posts: 1211 |
Iemand vertelde mij dat een mt bijv. niet echt gemaakt is om te crossen en bijv. een rm wel, maar als ik volgens jullie net zo goed op een yamaha dt175 kan gaan rijden...
Dit bericht is gewijzigd door midas op 6-11-2010 om 17:47 uur.
|
|
|
|
-simon- |
6-11-2010 17:50 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
Iemand vertelde mij dat een mt bijv. niet echt gemaakt is om te crossen en bijv. een rm wel, maar als ik volgens jullie net zo goed op een yamaha dt175 kan gaan rijden...
Dit bericht is gewijzigd door midas op 6-11-2010 om 17:47 uur.
ik weet niet wat je budget is. maar je zou ook naar een xr250 kunnen kijken. degelijke motor waar goed mee te crossen is.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Paul de Salmiakbal |
6-11-2010 17:52 |
Posts: 5285 |
Nja, je kunt een mt of dt niet echt vergelijken met een cr of rm, aangezien de eerste twee gewone straatbrommers zijn en de laatste twee rasechte crossers, dus met betere vering, andere stijl frame, andere verhoudingen in de motor etc.
Dus als je gewoon een beetje wilt crossen, maar je wilt iets professioneler dan de dt die je nu hebt zou ik gewoon voor die cr80 gaan
|
|
|
|
gradusss |
6-11-2010 22:41 |
Posts: 603 |
80cc crossertje. gaat gemiddeld 1000 keer zo lang mee vergeleken met een brommer met 110 of 125 cilinder, en heeft ook nog eens meer vermogen in de meeste gevallen.
als je eentje koopt die fatsoenlijk onderhouden is dan heb je er nul problemen mee. wij hebben vroeger altijd cr80's en kx80's gehad en nooit iets kapot gehad. enige wat we af en toe vervangen moesten was ketting&tandwielen, beetje dempingswol, remblokken, bandjes vaak van het op straat rijden.
maar motorisch dus nooit iets.
met bijv. een mt met 110 of 125 kun je na een paar keer goed crossen al je cilinder en zuiger wegkieperen, en na 1 keer goed crossen al je doorgeknikte frame, kromme achterschokbrekers en lekke kromme voorvork.
als je beetje kunt springen is een mt na 1 goede sprong overleden.
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 6-11-2010 om 22:42 uur.
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 6-11-2010 om 22:43 uur.
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
midas |
7-11-2010 8:41 |
Posts: 1211 |
oke bedankt! Ik denk dat ik mijn yamaha in de kerst vakantie ofzo ga verkopen en dan ga ik kijken voor die cr80.
Bedankt! Maar na het crossen moet je dan nog dingen afstellen of heel andere dingen dan benzine bij vullen voor de volgende keer?
Dit bericht is gewijzigd door midas op 7-11-2010 om 8:42 uur.
|
|
|
|