Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Claxon yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63023 - Claxon yamaha DT
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4540 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stefkee3 6-11-2010 0:58 Print reply

Posts: 496
oke, ik zal morgen wel even kijken, voor het exacte bouwjaar moet ik zeker ook mijn framenummer hebben? Dan moet ik even zoeken want mijn dt is inmiddels al dik 3 maanden op revisie (zucht) ik hoop dat die morgen weer terug is, ik mis het schakelen en snel optrekken vergeleken met mijn ciao
 
Verveling :)
stefkee3 6-11-2010 14:11 Print reply

Posts: 496
Oke, frame nummer(s) gevonden,

Zwart met blauw zonder kenteken: 1JY006206*

Blauw met zwart met kenteken: 1JY007201*

Nou laat die specificatie's maar eens komen

Dit bericht is gewijzigd door stefkee3 op 6-11-2010 om 14:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door stefkee3 op 6-11-2010 om 18:18 uur.
 
Verveling :)
kenny77 6-11-2010 22:36 Print reply

Posts: 29286
mijn dt50 werkplaatshandboek ligt bij mijn oma, maar zo uit het hoofd.
zijn het de later dt50mx wel origineel nederlands.

eerste types (met trappers) hebben 5m3 op het blok en frame staan en later dus de 1JY

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-11-2010 om 22:37 uur.
 
stefkee3 6-11-2010 23:26 Print reply

Posts: 496
Het is inderdaad wel een orgineel nederlandse, namelijk de 4 bak alles omhoog.

T heeft ook geen haast, maar ik zou wel graag weten van welk bouwjaar ze zijn, ik geloof aan de framenummers te zien dat ze niet zo lang na elkaar zijn gemaakt.
 
Verveling :)
kenny77 6-11-2010 23:30 Print reply

Posts: 29286
bouwjaar staat niet in de boek.
daarvoor moet je bij yamaha nederland zijn.

als de originele wielen er nog in zitten, dat bouwjaar plus 1.
 
stefkee3 6-11-2010 23:33 Print reply

Posts: 496
Geen idee of de orginele wielen er nog op zitten,

Het rare aan het hele bouwjaar gebeuren vind ik dat alle DT50 MX die ik hier zie ronde koplampen hebben, terwijl die van mij vierkant is, En dat heb ik tot noch toe alleen op de DT50R gezien.

Maarja, ik heb ook een grootlicht indicator op m'n cockpit zitten, en geen lampje:P
 
Verveling :)
kenny77 6-11-2010 23:34 Print reply

Posts: 29286
door de jaren heen kan er veel gebeuren.

bij mij zat er ook een vierkante lamp op toen ik hem kreeg.
 
stefkee3 6-11-2010 23:42 Print reply

Posts: 496
Nou, op de cross DT zit ook een 80cc kabelboom, terwijl het een 50cc frame is, ik denk ook dat daar dus de cockpit vanaf komt.

De koplamp vind ik wel gaaf, heeft een stoere uitstraling.

Al met al heb ik nog genoeg te doen aan m'n DT hoor,
Beginnend met de standaart, de vorige eigenaar heeft dat ding zo gebeund dat ie niet eens fatsoenlijk tussen 2 fietsen kan staan in een drukke fietsenstalling.

Een mooie deuk in de tank wegwerken, vorige eigenaar gevallen, waarschijnlijk z'n knie in de tank geboord, wel grappig ik ben geloof ik net zo lang als hem want mijn knie past ook in de holte als ik normaal zit.

Ach, eerst nog een 3 dagen wachten voordat hij eindelijk klaar is van revisie.
 
Verveling :)
stefkee3 7-11-2010 2:25 Print reply

Posts: 496
Om even terug te komen op de toerenteller, ik las iets van koso universele teller's, t gaat mij vooral om de toerenteller en benzinemeter,

Nou heb ik deze gevonden:



Heeft iemand ervaring met deze dingen?

Ik hoor bij de stage 6 tellers dat er nog veel op de vlotter van de benzinetank wordt gewerkt, deze heb ik niet dus het moet echt universeel zijn.


 
Verveling :)
stefkee3 7-11-2010 17:27 Print reply

Posts: 496
Oke, ik zal het even anders stellen:

Ik wil graag weten hoeveel ik nog in m'n tank heb zitten onder het rijden, aangezien ik vrij groote afstanden rij en niet veel tankstation's tegen kom onderweg

Heb wel eens gehad dat ik ging tanken met een volle tank bv.

Please help me

EDIT:

Trouwens kenny, ik zag op je profiel dat je de km teller van je RD op 0 gezet hebt, mag ik even weten hoe?

Nee, niet om vals te spelen bij de verkoop, maar ik heb nu een zo goed als nieuw blokje eronder zitten en wil dus ook weer zoals het blok ook echt gelopen heeft de km's laten zien. (ofzoiets )

Dit bericht is gewijzigd door stefkee3 op 7-11-2010 om 18:11 uur.
 
Verveling :)
kenny77 7-11-2010 19:26 Print reply

Posts: 29286
hele teller uit elkaar gepeuterd en toen kon ik hem zo op 0 draaien.
Je kan hem zo wel gemakkelijk verkloten als je het verkeerd doet.
 
stefkee3 7-11-2010 22:53 Print reply

Posts: 496
Nou handig dat ik 2 tellers heb, kan ik op de ene die het toch al niet deed expirimenter
 
Verveling :)
stefkee3 17-11-2010 14:11 Print reply

Posts: 496
Nounou, even een mailtje gestuurt naar yamaha motorcylce's nederland:

Geachte heer van Veldhoven,

Naar aanleiding van uw onderstaande mail, kunnen wij u het volgende melden:

1JY007201 binnengekomen juli 1986
1JY006206 binnengekomen april 1986

Met vriendelijke groet,
Service, Pre- and After Sales

________________________________________________________

Y A M A H A M O T O R N E D E R L A N D B. V.

Koolhovenlaan 101
1119 NC Schiphol-Rijk


Fax: +31 (0) 20 654 6739
E-mail: info@yamaha-motor.nl

Website: www.yamaha-motor.nl
________________________________________________________

P please consider the environment before printing this email



 
Verveling :)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-11-2010 14:20 Print reply

Posts: 8650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefkee3

Nee, niet om vals te spelen bij de verkoop, maar ik heb nu een zo goed als nieuw blokje eronder zitten en wil dus ook weer zoals het blok ook echt gelopen heeft de km's laten zien. (ofzoiets )



Tellerkabel op de boormachine en doordraaien maar ;p

Ik snap niet waarom je Yamaha mailt met die framenummers, want een 80cc heeft zowiezo een ander framenummer (beginletters en cijfers) ?

En wat je vraag over de knipperlichten betreft, de Yamaha XT500 is van dezelfde periode, had eerst 6V en later 12V. Die richtingaanwijzers zijn echter niet gewijzigd, en dat zijn ook dezelfde als op de DT50 als ik me niet vergis. Het zou me verwonderen als er een ander binnenwerk zou inzitten voor de 12V XT's van de laatste jaren...dus ik vermoed dat er wel lampjes van 6V te vinden zijn...ik dacht eigenlijk dat ze enkel verschilden in de gloeidraad...nieuwe spullen ala LED en zo interesseert me niet...

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 17-11-2010 om 14:29 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
stefkee3 17-11-2010 14:41 Print reply

Posts: 496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Tellerkabel op de boormachine en doordraaien maar ;p


Deze staat al op 0, onze boormachine gaat maar 20 km per uur dus toch maar met de hand gedaan

Quote:
Ik snap niet waarom je Yamaha mailt met die framenummers, want een 80cc heeft zowiezo een ander framenummer (beginletters en cijfers) ?


Zoals in de OP is te lezen heeft de verkoper mij vertelt dat deze van 1984 is, zoals te zien in de mail bewijst dat het tegendeel, en dat wou ik weten

Quote:
En wat je vraag over de knipperlichten betreft, de Yamaha XT500 is van dezelfde periode, had eerst 6V en later 12V. Die richtingaanwijzers zijn echter niet gewijzigd, en dat zijn ook dezelfde als op de DT50 als ik me niet vergis. Het zou me verwonderen als er een ander binnenwerk zou inzitten voor de 12V XT's van de laatste jaren...dus ik vermoed dat er wel lampjes van 6V te vinden zijn...ik dacht eigenlijk dat ze enkel verschilden in de gloeidraad...nieuwe spullen ala LED en zo interesseert me niet...

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 17-11-2010 om 14:29 uur.


Kijk hier heb ik wat aan danku
 
Verveling :)

Dit topic is 4540 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved