Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heb ik een cr80cc cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6302 - heb ik een cr80cc cilinder?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 17-11-02?17:05 Print topicpost

Posts: 7387
ok ik was met marcel zoetermeerde aan het msn'en dat ik een mb8 cilinder heb. maar ik zei dus dat er een vlinderpoort is zit en hij dus van niet.

dus hebben we ff zitten vergelijkken, en mijn cilinder is rood, heeft een vlinderpoort en komt overeen met een foto die marcel mij had gestuurd die van een cr80cc cilinder is.

maar ik dacht dus al die tijd dat het een mb cilinder is omdat er gewoon een mb80 pakking set opgaat. maar nu blijkt dit dus een 80cc cr(AC) cilinder te zijn

maar deze past toch op een mb80cc blok? en volgens mij loopt dat dan fucking hard omdat het een cross cilinder is. maar past deze cilinder zonder aanpassingen op een mb8 blok?

kun je zeggen van: probeer eens, maar ik heb geen 80cc mb blok dus, maar een 80cc cr AC blok. maar die is kapot (kapotte carters) dus als dit enig sinds zonder aanpassingen op een mb80 blok past zou dat heel mooi zijn en hoor ik wel voor de genen die intresse hebben, maar dat doen ik dan in sales

maar eerst weten of deze cilinder nou met (en dan welke) of zonder aanpassingen op een mb80cc blok kan.
dus wie heeft hier verstand van?
 
He?

verwijderd 17-11-02?17:31 Print reply
Posts: 4082
past never op mb8 blok
 
Honda_MB80 17-11-02?17:57 Print reply
Posts: 251
Hoi Bill,

Als je ook een AC blok hebt, kan het er zeker op.
Dat geeft geen problemen, omdat Honda dezelfde maten hanteert. (Daarom komen de pakkingen ook overeen).

En inderdaad, een CR cilinder loopt harder dan een MB cilinder.
 
http://www.honda-mbx.tk/
wipe-out 17-11-02?18:24 Print reply

Posts: 7672
symen, in jubbega reden ze daar toch ook rond met cr80 cils, of heb ik dat toen verkeerd begrepen?

ik heb al eerder gehoord, dat die cilinders zonder al te veel aanpassingen op een ac 80 blok passen, maar ik geloof wel dat de slag anders is, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

edit:

en afhankelijk van wat je ervoor vraagt, heb ik misschien wel interesse. (is de wand nog goed, incl zuiger ed?)

[This message is edited by wipe-out on 17-11-02 18:34]
 
SIWWN 17-11-02?18:32 Print reply
Posts: 7079
Volgens mij kan het wel met aanpassingen...


Maar ga anders naar een crosszaak toe en vraag effe of hun de technische gegevens hebben (Lijkt me wel)

Denk dat je alleen spoelpoorten van het carter moet aanpassen voor optimale prestaties en eventueel andere kruk erin of andere drijfstang/zuiger i.v.m. misschien andere slag..



 
verwijderd 17-11-02?18:50 Print reply
Posts: 4082
nee, ik heb er geen verstand van
 
wipe-out 17-11-02?18:54 Print reply

Posts: 7672
dat zeg ik helemaal niet sym, maar ik dacht dat jij weleens had gezegd dat ze in jubbega ook met cr80 cils reden, maar dat zal ik dan wel verkeerd begrepen/gelezen hebben, en dat ik weleens gehoord heb dat dat wel kan, oa van rens weleens geloof ik, maar dat weet ik niet zeker meer. zal wel ff searchen ofzo
 
wipe-out 17-11-02?19:06 Print reply

Posts: 7672
volgens [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=1&id=4905[/t]dit topic[/URL] van rens, past de cilinder wel op een mb8 blok, maar er moet flink verbouwd worden.

de slag ligt ergens tussen de 41,4 en 42mm volgens Bart Hoogeveen (MB50 Tuned), die van een ori mb8 blok is 50,4mm, dus dat word alvast een andere krukas

ik weet niet of barry die foto's nog heeft die het in dat topic niet meer doen (die upgeload waren bij theforumisdown), zou je ze anders misschien opnieuw willen uploaden?

plaatje van de cr80 cil van rens uit dat topic:

 
madoux 17-11-02?19:34 Print reply
Posts: 458
moet ej id rens vragen vertelde het eerst ook tegen mij dat hij dat ook wilde gaan doen.
Stukkie van blok afdraaien
Stukkie van cilinder af
Tap eindes ook veranderen geloof ik


 
verwijderd 17-11-02?19:40 Print reply
Posts: 4082
past niet op mb8 blok, of je moet krukas aanpassen ja, maar dat is bestwel moeilijk.

op mt blok valt het wel te doen, maar je moet het carter helemaal ook uit frezen. lukt je niet zonder frees ervaring
 
barry 17-11-02?19:40 Print reply

Posts: 7387
jep dat is de zelfde cilinder die ik heb.
volgens mij loopt dat wel hard op een mtx

maar je moet dus de krukas aanpassen, das minder


 
He?
De Schout 17-11-02?19:50 Print reply
Posts: 5327
als je een cr80 ac blok hebt, kun je de krukas daarvan dan niet in een mb8 blok zette/pas maken
 
tune tweak fiddle bang bummer
SIWWN 17-11-02?19:54 Print reply
Posts: 7079
Lijkt me wel..

Anders gewoon CR blok kopen

Maar als je zo'n cilinder hebt en draait 13/14.000 RPM's ben je ook constant zuigers vervangen en ketting en tandwielen..

Wel wat minder omdat je niet constant 14.000 toeren blaast maar moet toch vaker vernieuwd worden en cilinder slijt ook als een tyfus lijkt me..
 
wipe-out 17-11-02?20:02 Print reply

Posts: 7672
of dat je een krukas uit een cr80 blok pas kunt maken komt volgens mij best wel nauw, want als de drijfstang verder naar links/rechts zit als een mb8 krukas, komt het drijfstang niet precies in het midden van de cil uit, en dan past het dus al niet, en moet je weer verbouwen.

en het slijt als de ziekte lijkt me ja, om de 25 draaiuren oid zal je de zuiger moeten vervangen denk ik, en je frame gaat het ook niet leuk vinden.

van welk jaartal cr80 komen die ac cilinders eigenlijk af?

iemand die trouwens de specs heeft van een cr80 uit die tijd?
 
wipe-out 17-11-02?20:21 Print reply

Posts: 7672
weer wat gevonden:

[URL[t]]http://www.geocities.com/MotorCity/Street/5400/tech.html[/t]http://www.geocities.com/MotorCity/Street/5400/tech.html[/URL]

Quote:
80cc Cylinder. - The CR80 cylinder can work, but does require a good amount of modification. This modification is only for those mechanically inclined. You use the CR cylinder (cyl), base and head gasket, but use the MB5 head. The transfer ports on the MB5 cases are not big enough to accommodate the CR80 cyl., so you have to weld on more aluminum around the side of the cyl mounting on the cases. You would know what I mean if you lay to CR80 base gasket on the MB5 cases. Plus you must weld on aluminum behind the flywheel on the left and above the crankshaft gear on the right. This must be done because when you grind away the material to match the transfer ports of the CR80 cases the area is too thin so you must add material. The best way is to have CR80 cases next to you when you do this mod., so you can match them the best. You must use the CR80 crankshaft/rod assembly because of differences in the rod, don't worry, it is a direct swap. Then use the CR80 cyl studs. You will need to modify the MB5 head for the bigger bore, this will need to be done on a lathe so you can reshape and expand the combustion area, easily done on a lathe. Then, put your motor together and drill a new head stay hole in the frame, this is pretty easy. Use the CR80 reeds, intake and carburetor. You will need a pipe to match the power, either use the stock CR80 pipe, cut, rotate, weld and make it fit, or if you are 2-stroke tuner, make your own pipe for the power you want. Greg, the guy that did this mod said with the CR80 cyl, carb, and a custom pipe said 70 mph, and wheelies in the first 2 gears!



Ok, het past dus (ook) op een 50 ac blok.

Ze gaan ervan uit dat je een motorisch complete (sloop) cr80 naast je hebt staan.

- Het carter moet dus opgelast worden (kun je hiervoor geen plaat ijzer gebruiken als opvulstuk?)
- Je moet de mb cilinderkop gebruiken
- Ergens achter het vliegwiel ofzo moet je ook wat lassen (dat begrijp ik ff niet helemaal
- De krukas uit een cr80 blok kan zo zonder probs in een mb5 blok
- De tapeinden uit het cr80 blok moeten in het mb blok, en de gaten in de kop zullen daardoor opgeboord moeten worden.
- De kop moet uitgefreest worden naar de diameter van de cr80 cilinder
- Liefst het membraan, spruitstuk en carb van de cr80 gebruiken

Dan kun je evt. ook nog een cr80 ontsteking d'r op fleppen, lijkt me stukken beter als je ori ontsteking, alleen heb je dan dus geen licht meer.

Iemand haalde volgens de schrijver 70 mph/113 km/h met deze cr80 zooi.

Wat ze ook nog zeggen, is dat de 6 bak en de koppeling uit een cr80 zo in een mb blok passen.

[This message is edited by wipe-out on 17-11-02 20:36]
 
Woeter 17-11-02?22:56 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: wipe-out

- Liefst het membraan, spruitstuk en carb van de cr80 gebruiken



aaah jammer man die had ik op me tsx geschroefd... ik had alleen die carb met spruitstuk gekocht(26mm keihin) alleen die vent kreeg 1 boutje niet los dus kreeg ik de cilinder met membraan erin er gratis bij.. altijd leuk toch
 

Dit topic is 3940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved