Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aprilia classic electrisch startprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63015 - Aprilia classic electrisch startpro...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bennybon 4-11-2010 17:41 Print topicpost
Posts: 13
Hallo iedereen,
Onlangs heb ik een Aprilia Classic van 2005 aangeschaft.
Op zich een prima brommer en rijd lekker alleen hij wil niet electronisch starten....
De startmotor gaat wel redelijk vlot rond maar de vonk op de bougie is meer oranje dan blauw. Ook al doe ik benzine rechtstreeks de cylinderkop in en dan snel de bougie erin en proberen te starten dan nog wil hij niet aanspringen.
Als ik hem aanduw dan loopt hij met 2 slagen meteen.

Iemand een idee wat dit voor een probleem kan zijn ???

 

just_pelmke 4-11-2010 17:49 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennybon
Hallo iedereen,
Onlangs heb ik een Aprilia Classic van 2005 aangeschaft.
Op zich een prima brommer en rijd lekker alleen hij wil niet electronisch starten....
De startmotor gaat wel redelijk vlot rond maar de vonk op de bougie is meer oranje dan blauw. Ook al doe ik benzine rechtstreeks de cylinderkop in en dan snel de bougie erin en proberen te starten dan nog wil hij niet aanspringen.
Als ik hem aanduw dan loopt hij met 2 slagen meteen.

Iemand een idee wat dit voor een probleem kan zijn ???



Hang hem eens aan de accu lader als de batterij te leeg is krijgt ie m niet snel/krachtig genoeg rond. Niet starten als ie aan de lader hangt want een druppel lader blaas je dan op omdat je er teveel stroom van trekt dan.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Bennybon 4-11-2010 18:47 Print reply
Posts: 13
Ik ben hem nu dan toch maar aan het opladen ook al had ik eigenlijk het idee dat hij wel snel genoeg rond gaat maar ik probeer het wel
Hopelijk is het probleem dan opgelost ik laat het hier weten

Bedankt voor de input

 
just_pelmke 4-11-2010 18:49 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennybon
Ik ben hem nu dan toch maar aan het opladen ook al had ik eigenlijk het idee dat hij wel snel genoeg rond gaat maar ik probeer het wel
Hopelijk is het probleem dan opgelost ik laat het hier weten

Bedankt voor de input



als je op de lader de keuze hebt om te starten(selecteren met een draaiknop) kun je het nu al proberen.
als je de accu opgeladen hebt en het gaat nog niet dan issie dood.
nieuwe kopen en als het dan nog niet werkt kabels/draden na meten.
en als dat in orde is nieuwe startmotor lijkt me.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Bennybon 4-11-2010 19:02 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


als je op de lader de keuze hebt om te starten(selecteren met een draaiknop) kun je het nu al proberen.
als je de accu opgeladen hebt en het gaat nog niet dan issie dood.
nieuwe kopen en als het dan nog niet werkt kabels/draden na meten.
en als dat in orde is nieuwe startmotor lijkt me.



Die optie heb ik helaas niet en hij laad idd toch nog wel bij ik probeer het straks wel ff...en voor de rest dat was mijn gedachtengang ook maar vind het raar dat hij na mijn idee wel snel genoeg rond gaat.
Dit weekend ga ik de compressie opmeten weet je zo ook wat het ongeveer hoort te zijn ? het is een originele cylinder.
Ik geloof dat het ook lastig is om aan kappen te komen? ik mis de kap die voor het blok komt aan de zijkant, zwart met chroom dus de kap die het motorblok bedekt aan de rechterkant als je erop zit (kant van de benzinekraan).
 
just_pelmke 4-11-2010 19:06 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennybon
[...]



Die optie heb ik helaas niet en hij laad idd toch nog wel bij ik probeer het straks wel ff...en voor de rest dat was mijn gedachtengang ook maar vind het raar dat hij na mijn idee wel snel genoeg rond gaat.
Dit weekend ga ik de compressie opmeten weet je zo ook wat het ongeveer hoort te zijn ? het is een originele cylinder.
Ik geloof dat het ook lastig is om aan kappen te komen? ik mis de kap die voor het blok komt aan de zijkant, zwart met chroom dus de kap die het motorblok bedekt aan de rechterkant als je erop zit (kant van de benzinekraan).


http://www.opvoeren....aprilia_2.asp?T=608V

ik haal alles van opvoeren af hebben meestal alles zo liggen
compressie weet ik niet maar als het de ori cilinder is kan het niet meer zijn alleen maar minder dus zou de startmotor het sowieso rond krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 4-11-2010 om 19:11 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Bennybon 4-11-2010 19:18 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


http://www.opvoeren....aprilia_2.asp?T=608V

ik haal alles van opvoeren af hebben meestal alles zo liggen
compressie weet ik niet maar als het de ori cilinder is kan het niet meer zijn alleen maar minder dus zou de startmotor het sowieso rond krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 4-11-2010 om 19:11 uur.


jeeh dat is een goede site zeg !! heb de kappen al gevonden daar te gek !! heel erg bedankt hiervoor ik had al een paar avonden lopen zoeken want wilde hem zo graag weer echt origineel en compleet hebben.
onze gedachtengang was juist dat de compressie te laag zou zijn dat hij daarom niet met de starter wil starten...maar hoorde al van de vorige eigenaar dat er pas een nieuwe zuiger in was gekomen en als ik hem aanduw (1e versnelling) dan blokkeert het achterwiel tenzij ik mijn gewicht op de zadel druk dus lijkt me eigenlijk dat hij wel genoeg compressie heeft en hij trekt verder ook goed.

Het begint al op te schieten met het laden van de accu ben heel erg benieuwd haha mocht hij starten dan heb ik mijn woonkamer blauw hij staat namelijk naast mij :P hahaha hoezo fanatiek
 
just_pelmke 4-11-2010 19:40 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennybon
[...]


jeeh dat is een goede site zeg !! heb de kappen al gevonden daar te gek !! heel erg bedankt hiervoor ik had al een paar avonden lopen zoeken want wilde hem zo graag weer echt origineel en compleet hebben.
onze gedachtengang was juist dat de compressie te laag zou zijn dat hij daarom niet met de starter wil starten...maar hoorde al van de vorige eigenaar dat er pas een nieuwe zuiger in was gekomen en als ik hem aanduw (1e versnelling) dan blokkeert het achterwiel tenzij ik mijn gewicht op de zadel druk dus lijkt me eigenlijk dat hij wel genoeg compressie heeft en hij trekt verder ook goed.

Het begint al op te schieten met het laden van de accu ben heel erg benieuwd haha mocht hij starten dan heb ik mijn woonkamer blauw hij staat namelijk naast mij :P hahaha hoezo fanatiek


geen probleem laat maar weten als ie loopt

 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Bennybon 4-11-2010 20:24 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


geen probleem laat maar weten als ie loopt




nou hij gaat nu wel nog iets sneller rond dan voor het laden maar hij start nog steeds niet terwijl het toch lijkt dat het blok nu goed rond gaat.
 
Bennybon 4-11-2010 20:46 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennybon
[...]



nou hij gaat nu wel nog iets sneller rond dan voor het laden maar hij start nog steeds niet terwijl het toch lijkt dat het blok nu goed rond gaat.



doe ik iets verkeerd met el. starten ? alleen toch de voorrem intrekken was het toch? vind dit zo'n raar probleem haha maar uiteindelijk kom ik er wel uit
 
vic813 4-11-2010 23:04 Print reply

Posts: 64
door elektrischestart trekt er zoveel stroom weg dat de vonk erg zwak word. daarom loopt hij ook meteen als je hem aanloopt. ik hoor dit nogal vaak dat hij met elektrische start niet wil lopen maar kicken of aanlopen wel. maar ik zou dan toch zeggen dat je accu aan de slechte kant is als je hem toch elektrisch wilt starten.
probeer een zwaardere accu te zoeken?? misschien een idee ik weet niet of er heel veel zwaardere zijn maar goed. en als dat niet helpt zou hij toch ergens stroom weg moeten trekken ?( startmotor een hogere weerstand ofzo ?? ( ik weet het ook niet ??)) anders is het wel raar .. Succes
 
Drumsan 4-11-2010 23:09 Print reply

Posts: 1223
Haal anders je onstekingskapje even los en draai met een boormachine aan je vliegwielas
 
Rampoon 5-11-2010 1:48 Print reply

Posts: 108
@vic813

De spoelen voor de ontsteking zijn andere spoelen dan die gebruikt worden voor het opladen van de accu er kan dus niet te veel stroom weggetrokken worden.

ontopic

een slechte accu kan wel de oorzaak zijn omdat hij dan toch gewoon te weinig toeren draait.

Heeft de brommer een elektrische of hand choke en heb je daar al mee gepield? (elektrische chokes heb vaak de neiging om snel stuk te gaan)aanlopend heeft een brommer vaak geen choke nodig om te starten maar kick of elektrisch startend vaak wel zeker met de koudere temperaturen

Heeft de brommer dit probleem al sinds aanschaf of doet hij het pas sinds kort? (als het pas sinds kort is dikke kans dat de accu slechter is geworden en hij het daardoor niet meer doet)


 
Live and let die
Bennybon 5-11-2010 6:33 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
@vic813

De spoelen voor de ontsteking zijn andere spoelen dan die gebruikt worden voor het opladen van de accu er kan dus niet te veel stroom weggetrokken worden.

ontopic

een slechte accu kan wel de oorzaak zijn omdat hij dan toch gewoon te weinig toeren draait.

Heeft de brommer een elektrische of hand choke en heb je daar al mee gepield? (elektrische chokes heb vaak de neiging om snel stuk te gaan)aanlopend heeft een brommer vaak geen choke nodig om te starten maar kick of elektrisch startend vaak wel zeker met de koudere temperaturen

Heeft de brommer dit probleem al sinds aanschaf of doet hij het pas sinds kort? (als het pas sinds kort is dikke kans dat de accu slechter is geworden en hij het daardoor niet meer doet)




ik heb een gewone handchoke en die gebruik ik ook.
de bougie is ook helemaal droog dus het lijkt wel of hij niks krijgt
ik heb de brommer zo gekocht en bij de vorige eigenaar heeft hij het wel gedaan volgens hem...
zou het kunnen dat het dan lijkt dat het lijkt dat het blok wel voldoende rond gaat maar dat het toch net niet genoeg is ?? Ben geen electronische start gewend namelijk...Ik vind het ook raar dat hij een oranje vonk had...het is een vreemd probleem.haha

kan idd met een boormachine op het vliegwiel kijken of hij dan wel een mooie blauwe vonk heeft...
 
vic813 5-11-2010 12:04 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
@vic813

De spoelen voor de ontsteking zijn andere spoelen dan die gebruikt worden voor het opladen van de accu er kan dus niet te veel stroom weggetrokken worden.

ontopic

een slechte accu kan wel de oorzaak zijn omdat hij dan toch gewoon te weinig toeren draait.

Heeft de brommer een elektrische of hand choke en heb je daar al mee gepield? (elektrische chokes heb vaak de neiging om snel stuk te gaan)aanlopend heeft een brommer vaak geen choke nodig om te starten maar kick of elektrisch startend vaak wel zeker met de koudere temperaturen

Heeft de brommer dit probleem al sinds aanschaf of doet hij het pas sinds kort? (als het pas sinds kort is dikke kans dat de accu slechter is geworden en hij het daardoor niet meer doet)




Daar heb je gelijk in ( aparte spoel ) niet aangedacht haha :P
 
Leen 5-11-2010 13:32 Print reply

Posts: 26877
Heb je de classic met het am4-2takt of am4-4takt blok?
 

Dit topic is 3125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved