Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe carter op me blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62999 - nieuwe carter op me blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 1-11-2010 20:56 Print topicpost

Posts: 1234
Ik ga een andere carter kopen (onstekingskant) voor me honda mt omdat die gescheurd is en hij lekt nu blokolie.

Ik weet hoe alles in elkaar zit bij de cilinder enzo, maar het blok zelf heb ik eigenlijk nog nooit opengetrokken.

Nu moet ik dus wel me blok openhalen, maar moet ik dan echt alles uit me blok halen? zoals versnellingsbak enzo? of kunnen er ook bepaalde dingen blijven zitten en alleen het karter vervangen?


 
!!2 takt!!

BenjaminDG 1-11-2010 20:57 Print reply

Posts: 4605
Ontsteking deksel kan je zo van je blok halen zonder het inwendige te verwijderen.

Dus gewoon ontstekingskapje, vliegwiel, ontsteking, voorste tandwiel en schakelpedaal demonteren.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-11-2010 om 20:58 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Maeddy 1-11-2010 21:04 Print reply

Posts: 1059
Eigenlijk zijn carterhelften niet uitwisselbaar omdat ze op elkaar zijn ingefreesd.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
gradusss 1-11-2010 21:05 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Eigenlijk zijn carterhelften niet uitwisselbaar omdat ze op elkaar zijn ingefreesd.


bij honda niet zeggen ze, omdat je de carterhelften gewoon links en rechts los kan kopen. heb er ook nooit over problemen gehoord na mixen van honda carters

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
BenjaminDG 1-11-2010 21:08 Print reply

Posts: 4605
Inderdaad en de kans dat je nu nog 2 bijhorende carters vindt is zeer klein.


 
Vlaanderen vrij!
Maeddy 1-11-2010 21:08 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


bij honda niet zeggen ze, omdat je de carterhelften gewoon links en rechts los kan kopen. heb er ook nooit over problemen gehoord na mixen van honda carters



Ja ik begrijp dat je ze los kan kopen, maar dat zegt niet of het verstandig is ja of nee. Dikke kans dat het goed gaat hoor, maar je het kan treffen dat je toleranties wat groter worden.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
gradusss 1-11-2010 21:13 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Ja ik begrijp dat je ze los kan kopen, maar dat zegt niet of het verstandig is ja of nee. Dikke kans dat het goed gaat hoor, maar je het kan treffen dat je toleranties wat groter worden.


als je nieuwe bestelt is ook nergens aan te zien of ze bij elkaar horen. bestellen kan sowieso alleen per losse helft, er is geen bestelnummer voor een set. dus je krijgt hoe dan ook van elk eentje van de grote hoop
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Robin 1993 1-11-2010 21:14 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ontsteking deksel kan je zo van je blok halen zonder het inwendige te verwijderen.

Dus gewoon ontstekingskapje, vliegwiel, ontsteking, voorste tandwiel en schakelpedaal demonteren.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-11-2010 om 20:58 uur.


Dus jij wil zeggen dat ik alles kan laten zitten in het blok en zo het nieuwe carter erop kan zetten?
 
!!2 takt!!
BenjaminDG 1-11-2010 21:15 Print reply

Posts: 4605
Ja normaal gezien wel
 
Vlaanderen vrij!
Robin 1993 1-11-2010 21:44 Print reply

Posts: 1234
maar hoe zit het dan met tanwielen en versnellingsbak zegmaar, die komen dan toch los en vallen dan toch uit je blok?
 
!!2 takt!!
mtx_owned 1-11-2010 21:47 Print reply

Posts: 2183
nee, die blijven dan in je andere carterhelft zitten

houd wel even rekening met eventuele ringen die op je assen zitten die aan de carterhelft geplakt zitten door de olie.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 1-11-2010 om 21:48 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Robin 1993 1-11-2010 21:53 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
nee, die blijven dan in je andere carterhelft zitten

houd wel even rekening met eventuele ringen die op je assen zitten die aan de carterhelft geplakt zitten door de olie.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 1-11-2010 om 21:48 uur.



Oke mooi dan is het wel te doen , bedankt voor de reacties!
 
!!2 takt!!
Robin 1993 1-11-2010 22:13 Print reply

Posts: 1234
Oja, kan ik trouwens me oude lagers/keringen (als die er zitten) overzetten in die nieuwe carter?
 
!!2 takt!!
Robert_MB 1-11-2010 22:26 Print reply

Posts: 49
Nee, je kunt beter nieuwe gebruiken.
 
grasmaaier89 1-11-2010 22:28 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Oja, kan ik trouwens me oude lagers/keringen (als die er zitten) overzetten in die nieuwe carter?


yup

keeringen zou ik wel vervangen... die trek je toch kapot
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Hells Hobbit 1-11-2010 22:52 Print reply

Posts: 1793
ja dat kan, maar vaak is het lastig om de lagers uit het oude carter te krijgen zonder de lagers te beschadigen. De truuk is alleen kracht op die ring (binnenste of buitenste) die ofwel op een as ofwel in een huis klemt.

Keerringen over zetten is sowieso geen probleem aangezien daarbij de aansluiting op je as het meest lek gevoelig is en je de assen behoud.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ontsteking deksel kan je zo van je blok halen zonder het inwendige te verwijderen.

Dus gewoon ontstekingskapje, vliegwiel, ontsteking, voorste tandwiel en schakelpedaal demonteren.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-11-2010 om 20:58 uur.


aanvulling: je cillinder zal er ook af moeten wil je kunnen splitsen.
 

Dit topic is 2153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved