kenny77 |
30-10-2010 18:55 |
Posts: 29286 |
NS1, ns1, ns1, ns1.
Zoals we gister ook al zeiden.
nsr komt niet makkelijk van zelf omhoog, zoals we gister ook al zeiden.
ik zou het inderdaad ook in de uitlaat gaan zoeken.
vraag me niet welke.
wat voor kop heb je erop zitten??
En het blijft maar een brommer, mijn nsr liep ook wel leuk, maar ik had ook niet zoiets van wauw.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-10-2010 om 19:00 uur.
|
|
|
|
Marcooow |
30-10-2010 18:57 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Wat lijkt jullie sneller:
Een autisa cilinder (laten tunen?)
Een opgeboorde NS1 cilinder i.c.m. een overmaat RD80 zuiger (laten tunen?)
Gaat hier over mijn NSR met de volgende setup:
MBX80 blok
MTX-R versnellingsbak met MBX wals.
MBX80 cil, KHU Tuned
Techno met Giaschnelli damp0r
24mm Mikuni vlakkert
Multiair filter
Top volgens auto teller: 120km/h
Vind deze snelheid wel ok maar harder mag altijd en mis wel een beetje koppel. Komt in zn 1 niet omhoog ofzo.
Ik weet dat ik deze vraag al heb gesteld in het KVT maar wil graag wat meer meningen hier over horen.
Hier een poortmapje van hoe mijn cilinder nu is:
afbeelding
ik zei je een andere uitlaat, maar je vroeg nog wat voor 1 en ik had nog niet terug geantwoord
dus hier wat ik wil gaan zeggen............
OPMAAAT
|
|
faster than a bullet! |
|
Voetentje |
30-10-2010 19:04 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
NS1, ns1, ns1, ns1.
Zoals we gister ook al zeiden.
nsr komt niet makkelijk van zelf omhoog, zoals we gister ook al zeiden.
ik zou het inderdaad ook in de uitlaat gaan zoeken.
vraag me niet welke.
wat voor kop heb je erop zitten??
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-10-2010 om 18:56 uur.
Nou kijk ik hoor 2 dingen:
Van jou de NS1 en van Fabster op het MBX forum dat ik voor de Autisa zou moeten gaan vanwege de lagere kosten en omdat ie een nicaseal wand heeft. En aangezien fabster ook aardig wat ervaring heeft met honda blokken opfokken vind ik het een beetje verwarrend.
Ik heb op dit moment nog de standaart kop erop zitten.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
30-10-2010 19:10 |
Posts: 29286 |
dan pak je toch de autisa , geef ik niks om.
ns1 is veeeeeeel beter afgewerkt standaard als de autisa, als je ziet hoe doe poorten erin zitten bij de autisa.
Dan ben je eerst nog 3 uur bezig om die zo netjes als de ns1 te maken.
De spoelpoort timing van de autisa is standaard als ik me niet vergis ook laag.
inlaatpoort is klein.
Maargoed zoals ik al zei, ik geef er niks om welke je pakt.
als je ook nog de standaard koppakking hebt, zou ik daar aller eerst wat aan doen.
de cilinderkop laten berekenen en met een o-ring maken zodat je geen squish hebt van 3meter.
dat zal je allicht al goed merken.
|
|
|
|
kenny77 |
30-10-2010 19:28 |
Posts: 29286 |
Ik bedoel maar
standaard autisa uitlaatpoort en spoelpoorten:
standaard ns1 uitlaatpoort en spoelpoorten:
autisa onderkant
honda onderkant
Met wat geduld en moeite zal die autosa best een leuke cilinder kunnen zijn, daarniet van.
Maar om hem eerst zo netjes als een honda cilinder te krijgen daar gaat ook best wat tijd in zitten(en als je dat weg brengt, kost dat ook geld)
Edit: potjandrie , dubbel post.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-10-2010 om 19:29 uur.
|
|
|
|
Voetentje |
30-10-2010 19:57 |
Posts: 2356 |
Ok bedankt voor de verdere info dan zal het toch de NS1 cilinder gaan worden als ik het zo bekijk. En dan natuurlijk de opmaat kop, dan eens kijken hoe het op de Techno loopt en anders een opmaat.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
30-10-2010 21:29 |
Posts: 29286 |
weet je trouwens zeker dat die 19mm hoog van de uitlaatpoort klopt?
dan zou je een uilaat timing van 202 hebben met een deckheight van o (die deckheight is 9 van de 10 keer hoger als 0, dus komt de timing nog hoger uit)
en de spoelpoort?
als die nog standaard is komt die op 111 uit?
Dan heb je 202/111 met een blowdown van 45?
Kan me slecht voor stellen dat Adriƫn dat doet.
Of is de spoelpoort ook aangepast?
Hoe heb je de maat gemeten?
Het beste is om met de schuifmaat in de cilinder te meten.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-10-2010 om 21:29 uur.
|
|
|
|
De Schout |
30-10-2010 21:46 |
Posts: 5327 |
kenny, volgens mij ga je ergens de fout in, als de poort 19 hoog is, en hij zou helemaal openen zou je zo'n 22,3 mm boven de poort hebben, wat neerkomt op zo'n 185 graden uitlaat timing?
als ik me niet vergis is de std spoelpoort timing van een mbx zo'n 125 graden? dan lijkt het toch allemaal wel een beetje te kloppen.
@ ts, het is handiger om de maten van de rand van de poort tot het bovenste dode punt er in te zetten.
edit: dit lijkt heel erg op een std mtx80RII cilinder
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 30-10-2010 om 21:47 uur.
edit2: ik heb nog uitlaatmaten liggen voor precies deze cilinder eigenlijk. als je van plan bent zelf een uitlaat te gaan bakken, inbox maar.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 30-10-2010 om 21:52 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
30-10-2010 21:52 |
Posts: 29286 |
ow wacht nu snap ik het inderdaad, de poort is 19 hoog, ik had even de toprand poort tot toprand cilinder gepakt.
de mbx cilinder wat ik hier had, die heeft 34mm top spoelpoort tot cilinderrand.
dan is ie wel 111 graden ?(met deck 0)
standaard mbx80 was 26 voor uitlaat en 34 voor spoel, dan is het 163/111 origineel, zou wel kunnen kloppen?
|
|
|
|
De Schout |
30-10-2010 22:05 |
Posts: 5327 |
hmm, mapje van een mbx cil wat ik hier heb liggen staat idd 33,5 tot top rand voor de spoelers. weet alleen niet meer op welke deckheigt je uitkomt als je die cil met 1 voetpakking op een std mbx blok zet.
en dat die uitlaat netjes helemaal opent en niet verder is ook maar een gok..
ts moet gewoon dringend meer maten op gaan meten. want als je gelijk hebt en z'n spoelers staan op 111 graden, dan is het geen wonder dat het niet vooruit wil
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Voetentje |
30-10-2010 23:48 |
Posts: 2356 |
Ik ben zelf niet zo'n expert in al dat tuning maar als jullie meer maten nodig hebben wil ik best wel wat dingetjes opmeten.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
30-10-2010 23:56 |
Posts: 29286 |
de deck height
de hoogte van de uitlaatpoort (toprand) tot de cilinderrand en het zelfde voor de spoelpoort , met de schuifmaat in de cilinder meten.
|
|
|
|
Saknet |
31-10-2010 0:48 |
Posts: 10355 |
als je meer koppel wil moej brede en niet zo hoge uitlaatpoort
lever je wel toeren in.
maar zowiezo zo'n motortje is meer voor toeren ontworpen dan koppel anders zat er wel een langere slag krukas in.
opmaat pijp is natuurlijk vereiste
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 31-10-2010 om 0:48 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
honda-mbx |
31-10-2010 12:27 |
Posts: 1688 |
Ik zou deze cilinder die je nu hebt verder afmaken, dus opmaat kopje etc.
verder zou je ook nog kunnen kiezen voor een gilardoni cilinder. zijn standaard sowieso het snelste, cilinder met potentie.
|
|
ik vlam je.. |
|
Tobias Verhoef |
31-10-2010 13:00 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Ik zou deze cilinder die je nu hebt verder afmaken, dus opmaat kopje etc.
verder zou je ook nog kunnen kiezen voor een gilardoni cilinder. zijn standaard sowieso het snelste, cilinder met potentie.
De 80 versie of de 110 (96 echte?)
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|