Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - HM183 cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62988 - HM183 cilinder tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gradusss 30-10-2010 18:10 Print topicpost

Posts: 603
ik heb wat vraagjes over het tunen van een standaard mb8 cilinder.

de standaard timing was:

uitlaat: 160
spoel: 110
blowdown: 25

ik heb de uitlaat en spoelpoorten nu dezelfde timing gegeven als een 110 malossi ac.

uitlaat: 185
spoel: 111
blowdown: 37

als ik de timing bekijk dan is de blowdown wel mega hoog
vergeleken met andere cilinders hebben de snelle cilinders voor mb8 allemaal een hele lage timing van de spoelpoorten.

waarom is dit alleen bij mb8/mt8/mtx-ot zo?

en wat zou het effect zijn als ik die timing verhoog naar 125 of 130?

en wat is jullie advies voor de inlaatpoort....paddo maken? grote vierkante poort maken? ook nog een opening in de zuiger maken?
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...

kenny77 30-10-2010 19:43 Print reply

Posts: 29286
Misschien had je beter eerst met een ophoogplaat de spoelpoorten naar een hogere timingen kunnen zetten.
En dan de uitlaatpoort aangepast dan had je niet zo'n hoge blowdown gehad.

Inlaat ligt er ook een beetje aan wat je met de carburateur gaat doen?
inlaatpoort is inderdaad standaard erg smal.

 
gradusss 31-10-2010 12:18 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Misschien had je beter eerst met een ophoogplaat de spoelpoorten naar een hogere timingen kunnen zetten.
En dan de uitlaatpoort aangepast dan had je niet zo'n hoge blowdown gehad.

Inlaat ligt er ook een beetje aan wat je met de carburateur gaat doen?
inlaatpoort is inderdaad standaard erg smal.




klopt maar dan had ik weer een draaibank nodig gehad om mn kop of cilinder verder af te draaien.

ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik de spoelpoorten op 130 zet...

carburateur word een 28 vlakschuif.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
honda-mbx 31-10-2010 12:25 Print reply

Posts: 1688
om de spoelers op 130 te zetten moet je een ophoogplaat gebruiken, want zoveel graden omhoog freezen is niet makkelijk met behoud van richting etc
ik zou eerder naar 192 - 128 gaan.
 
ik vlam je..
gradusss 31-10-2010 16:32 Print reply

Posts: 603
'k heb het gezien, is idd wat lastig zo hoog te gaan met de spoelers zonder vulplaat.

zit nu op 120 met de spoelers en mn blowdown is nu 32.5. das voorlopig wel ok lijkt me.

maar heeft die mega hoge blowdown van een 110 malossi of 125 eurocilindro te maken met de lange slag van een 80ac blok of iets anders?


 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...

Dit topic is 2103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved