Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers mt steeds kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62976 - lagers mt steeds kapot
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroentjen13 27-10-2010 22:31 Print reply
Posts: 850
genoeg gesmeerd?!
of zijn ze langs beide kanten gesloten?
 
mtx_owned 27-10-2010 22:32 Print reply

Posts: 2183
het horen gesloten lagers te zijn ja
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
rik hulkenberg 27-10-2010 22:32 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hond mb
zeker aan de kettingkant?
moet je gewoon aan je linkerkant 2 lagers in doen en de bus inkorten,
dan heb je nergens geen last meer van

dat is gewoon een beunhaas oplossing.
als de lagers kapot lopen komt het gewoon omdat er iets verkeerds zit.
-ketting te strak.
-as krom
-lagerpassing uitgelubberd
-geen vulbus

etc.
 
mtx_owned 27-10-2010 22:34 Print reply

Posts: 2183
er zit wel een kern van waarheid in, mijn cr250 heeft ook 2 lagers aan 1 kant. Maar bij een mt-tje hoort het std niet idd.

en volgens mij moet je ook lagers hebben die bestand zijn tegen axiale belasting

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 27-10-2010 om 22:35 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-10-2010 22:45 Print reply

Posts: 9841
zullen wel gewoon cheape baggerlagers zijn.

 
Too cool for school!
rik hulkenberg 27-10-2010 22:47 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
zullen wel gewoon cheape baggerlagers zijn.


of lagers die al 20 jaar in een kast liggen, waar het vet helemaal van is opgedroogt
 
hond mb 27-10-2010 22:51 Print reply

Posts: 528
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

dat is gewoon een beunhaas oplossing.
als de lagers kapot lopen komt het gewoon omdat er iets verkeerds zit.
-ketting te strak.
-as krom
-lagerpassing uitgelubberd
-geen vulbus

etc.


je doet er toch niks aan
ik heb toen ook nieuwe as en lagers gemonteerd en de pas bussen
trekt zo weer krom, vooral met een malossi of zo

moet wel goeie as hebben en geen happiewappie merk dan is die echt zo krom
 
rik hulkenberg 27-10-2010 22:54 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hond mb
[...]


je doet er toch niks aan
ik heb toen ook nieuwe as en lagers gemonteerd en de pas bussen
trekt zo weer krom, vooral met een malossi of zo

moet wel goeie as hebben en geen happiewappie merk dan is die echt zo krom

Ja die imi meuk is slecht.
Voor een malossi heb je echt een orginele nodig.
 
PRO TUNING 28-10-2010 14:01 Print reply

Posts: 4000
Meet de afstand tussen de lagers en de lengte van de afstandbus op, hier zit het probleem altijd.
 
JB1 28-10-2010 14:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Meet de afstand tussen de lagers en de lengte van de afstandbus op, hier zit het probleem altijd.


Die opmeten+Goedzetten
Dubbel lager aan de tandwielzijde
Originele as monteren.

Dat hield het redelijk goed bij mijn 110 Malossi.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
appie_1988 28-10-2010 15:03 Print reply

Posts: 322
is je as niet krom.
Bij mij was bij die immi achteras om de 500km verrot.
Dus heb orginale as ingezet.
Maar waarschijnlijk had je dat dan al gemerkt.
Achterbrug zelf krom?
 
Floris-tsx 28-10-2010 22:17 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
is je as niet krom.
Bij mij was bij die immi achteras om de 500km verrot.
Dus heb orginale as ingezet.
Maar waarschijnlijk had je dat dan al gemerkt.
Achterbrug zelf krom?


antwoord daarop stond geloof ik al in de startpost
 
Iedereen kan professioneel worden
leonmt5 29-10-2010 20:14 Print reply

Posts: 799
is die bus tussen je 2 lagers niet te kort???
deze mag niet te kort wezen want dan trek je je lagers kapot met het aandraaien van je wiel.

en je ketting niet te strak zetten.
dan MOET het goed wezen!!
 
bert : bezopen en rijd toch.
BenjaminDG 29-10-2010 20:16 Print reply

Posts: 4605
Als je ketting te strak is zal je baklager ook wel snel naar de kloten zijn.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 29-10-2010 om 20:16 uur.
 
Vlaanderen vrij!
MTRudolf 29-10-2010 20:41 Print reply

Posts: 2464
Is je velg niet gewoon krom ofzo ??
 

Dit topic is 3943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved