Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzing in Yasuni SPR/3 ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62975 - Begrenzing in Yasuni SPR/3 ?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 27-10-2010 23:26 Print reply

Posts: 841
weet je hoe simpel het is om dat eruit te halen. Je tikt of met een schroevendraaier of je slijpt de lasjes weg, dan heb je hem er zo uit. Bijna elke uitlaat die je nieuw koopt heeft deze begrenzingen, om aan keurmerken te voldoen. Het is 5 minuutjes werk, en anders zijn er vast zat mensen die dit even voor je willen doen. Je kan het ook aan bromboer vragen ofzo!

In de demper is ook heel simpel. Je draait de moertjes van de 2 boutjes van de demper af, en vervolgens trek je de achterste dop uit je demper. En dan zie je de begrenzer al zitten ook weer even een schroevendraaier op de lasjes (haal de huls eraf om beschadiginen te voorkomen) en klaar is kees. En weer in elkaar zetten.
 
GPR50 '99 streetfightert
Ruben2311 28-10-2010 17:16 Print reply

Posts: 1055
Kan je eigenlijk ook een gedeelte van de begrenzing eruit halen?
 
Half the strokes, double the power!
AlexSenda 28-10-2010 17:29 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Kan je eigenlijk ook een gedeelte van de begrenzing eruit halen?


Ja dat kan.
 
Ruben2311 28-10-2010 17:30 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]


Ja dat kan.


Hoe moet je dat dan doen? sorry maar ben niet zo technisch
 
Half the strokes, double the power!
AlexSenda 28-10-2010 17:37 Print reply

Posts: 648
Als je niet de hele prop uit de uitlaat wilt halen, dus de begrenzing, zul je hem verder moeten uitboren.
En daarna afstellen natuurlijk
Dus als je hem 65 wilt laten lopen, ipv 80 ( bijvoorbeeld ) zul je dus de prop verder moeten uitboren.
 
ChielTZR 28-10-2010 17:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
Als je niet de hele prop uit de uitlaat wilt halen, dus de begrenzing, zul je hem verder moeten uitboren.
En daarna afstellen natuurlijk
Dus als je hem 65 wilt laten lopen, ipv 80 ( bijvoorbeeld ) zul je dus de prop verder moeten uitboren.


De prop verder uitboren als je langzamer wilt?
ik zou die 65 en 80 omdraaien.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Marcooow 28-10-2010 17:50 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


De prop verder uitboren als je langzamer wilt?
ik zou die 65 en 80 omdraaien.


beter lezen want volgens mij snap je het niet

hij zegt ipv de hele begrenzing eruit te halen, de begrenzing/prop uitboren omdat als de hele begrenzing eruit is die 75/80 loopt maar hij wil maar 65 dus hoef de begrenzing er niet uit maar het gat moet wat groter worden
 
faster than a bullet!
Freddy-fish 28-10-2010 19:32 Print reply

Posts: 2129
nee hoor chiel kan heel goed lezen, jij daarintegen niet denk ik

Quote:
Dus als je hem 65 wilt laten lopen, ipv 80 ( bijvoorbeeld ) zul je dus de prop verder moeten uitboren.


 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Toshi 28-10-2010 21:54 Print reply
Posts: 11
Ik heb de uitlaat toch maar ontgrenst en ging helemaal zonder problemen (wel eerst alleen de begrenzer uit de uitlaatbocht gedaan).
Weet ook niet of de demper begrenzing ook echt een begrenzer is, lees nogal tegenstrijdige berichten de 1 zegt dat het alleen voor geluidsdemping is volgens de ander heeft het alleen zin bij de echte race machinetjes.
Iemand echt ervaring met het prestatie verschil met of zonder dat buisje in de demper?

M'n brommer loopt in ieder geval al wel ,hij moet alleen nu nog wel goed worden afgesteld aangezien die nu heel erg stottert, tussen de 6000 en 8500 toeren komt de brommer niet meer vooruit.
Heb nog niet naar de bougie gekeken wat voor kleur die is maar met sproeier 100 moet ik toch wel in de buurt zitten.
Hij zit nu al wel iet over de 80 op de teller, Dat moet volgens mij wel beter kunnen

Dit bericht is gewijzigd door Toshi op 28-10-2010 om 21:55 uur.
 
Tim-gpr99 28-10-2010 21:58 Print reply

Posts: 841
probeer eens sproeier 100-102 met de luchtfilterbegrenzing eruit dat liep bij mij altijd super. Maar in ieder geval, naar mijn idee gaat hij niet meer herrie maken door de demperbegrenzing, heb 1x yasuni gehoord met begrenzing in demper, en voor de rest alleen maar normale, en die klinken nagenoeg gelijk, gewoon behoorlijk stil nog. Ik heb hem ook zonder de begrenzing Kan 5-10 kmh topsnelheid schelen (dit was dan wel bij een Gilera Runner LC) als je hem eruit haalt.
 
GPR50 '99 streetfightert
Toshi 28-10-2010 22:16 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
probeer eens sproeier 100-102 met de luchtfilterbegrenzing eruit dat liep bij mij altijd super. Maar in ieder geval, naar mijn idee gaat hij niet meer herrie maken door de demperbegrenzing, heb 1x yasuni gehoord met begrenzing in demper, en voor de rest alleen maar normale, en die klinken nagenoeg gelijk, gewoon behoorlijk stil nog. Ik heb hem ook zonder de begrenzing Kan 5-10 kmh topsnelheid schelen (dit was dan wel bij een Gilera Runner LC) als je hem eruit haalt.


Luchtfilter begrenzer heb ik er al uit gehaald , maar ga morgen dan ook wel de demper ontgrenzen kijken wat dat doet


 
Marcooow 28-10-2010 22:41 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
Als je niet de hele prop uit de uitlaat wilt halen, dus de begrenzing, zul je hem verder moeten uitboren.Als je niet de hele prop uit de uitlaat wilt halen, dus de begrenzing, zul je hem verder moeten uitboren.
En daarna afstellen natuurlijk
Dus als je hem 65 wilt laten lopen, ipv 80 ( bijvoorbeeld ) zul je dus de prop verder moeten uitboren.



hij bedoeld dus ipv de hele prop eruit halen om de 80 te halen, de prop uitboren om de 65 te halen omdat als je de hele prop eruit haalt de brommer te hard (meer dan 65) zal lopen

ik probeer het goed uit te leggen maar zal wel beetje vaag overkomen
 
faster than a bullet!
ChielTZR 28-10-2010 22:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]



hij bedoeld dus ipv de hele prop eruit halen om de 80 te halen, de prop uitboren om de 65 te halen omdat als je de hele prop eruit haalt de brommer te hard (meer dan 65) zal lopen

ik probeer het goed uit te leggen maar zal wel beetje vaag overkomen


we snappen 't wel, maar 't staat er gewoon heel vaag.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
AlexSenda 29-10-2010 8:36 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


we snappen 't wel, maar 't staat er gewoon heel vaag.


Volgens mij staat het er gewoon duidelijk in hoor.

Quote:
Dus als je hem 65 wilt laten lopen, ipv 80 ( bijvoorbeeld ) zul je dus de prop verder moeten uitboren.


Als hij 80 loopt ( bijvoorbeeld, kan altijd sneller als je prop eruit haalt ) hoe kan je de prop dan verder uitboren? Dan zit er niet eens een prop in. Als je 65 wilt daarintegen, dan moet je de prop verder uitboren.
Maar ach.
 
Ruben2311 29-10-2010 13:54 Print reply

Posts: 1055
Wat een gedoe om niks, ik snapte het gelijk dus nu kunnen we er over ophouden!(over dat 65/80 gedoe dan hè)
 
Half the strokes, double the power!

Dit topic is 5119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved