Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakelen lukt niet goed [Derbi]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62960 - Schakelen lukt niet goed [Derbi]
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelmer MX 26-10-2010 11:42 Print reply

Posts: 13514
Je kan er ook een handschakel van maken?
 
Paul de Salmiakbal 26-10-2010 12:05 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Je kan er ook een handschakel van maken?

Met 6 versnellingen?
Ja of je moet een schakelpook maken

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-10-2010 om 12:06 uur.
 
st.nyksterdriver 26-10-2010 12:08 Print reply
Posts: 3376
ja of een suicide shifter zoals sommige choppers ook hebben (het zal er zowieso niet uitzien )
zal effe een foto zoeken

zoals ik al zei het zal er niet uit zien en de naam heeft het niet zonder reden


Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 26-10-2010 om 12:10 uur.
 
MaXi-PuCh 26-10-2010 12:09 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Je kan er ook een handschakel van maken?

had ik al gezegt is alleen niet meest gangbare oplossing als je schakelpatroon 1-N-2-3-4-5 hebt oid.
je zou zoiets moeten creeren:
afbeelding plaatsen lukt niet ;P
klikken: http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=LFLOGGGT

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 26-10-2010 om 12:10 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
grasmaaier89 26-10-2010 12:10 Print reply

Posts: 14412
handschakel van maken. De meeste Puchjes van vroeger hebben dat systeem
zit je schakelmechanisme bij je hand en het bevalt mij wel lekker.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Gary - Forum en Gallery Moderator 26-10-2010 12:12 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

had ik al gezegt is alleen niet meest gangbare oplossing als je schakelpatroon 1-N-2-3-4-5 hebt oid.
je zou zoiets moeten creeren:
afbeelding plaatsen lukt niet ;P
klikken: http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=LFLOGGGT


Waarom is dat niet gangbaar? Ik zou dat suicide shifter eens goed doornemen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Paul de Salmiakbal 26-10-2010 12:15 Print reply

Posts: 5285
Handschakel, dat lukt toch nooit met 6 versnellingen?
Dan bedoel ik handschakel op je handvat, dus geen pook.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-10-2010 om 12:15 uur.
 
StineZ 26-10-2010 12:18 Print reply
Posts: 571
Dachten ze ook bij auto's. moet je met hefboomje maken. het zal niet comfortabel zijn maar dats het nu ook niet.. probeer der iets unieks van te maken, te patenteren er rijk te worden
 
Turbokit
4takker 26-10-2010 12:46 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

had ik al gezegt is alleen niet meest gangbare oplossing als je schakelpatroon 1-N-2-3-4-5 hebt oid.
je zou zoiets moeten creeren:
afbeelding plaatsen lukt niet ;P
klikken: http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=LFLOGGGT

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 26-10-2010 om 12:10 uur.



dat is een beetje bullshit wat je daar zegt.

een honda st50/70 zijn geleverd met een 1-N-2-3 bak semi auto maat dan moet je 2 keer schakelen om in de 2 te komen. maar het kan gewoon. ook als je er een hand koppeling op maakt is gewoon plug 'n play dan moet je nog 2 keer schakelen maar dat komt gewoon door het klavertje. die hebben diepe kuilen en de N zit niet tussen 2 versnellingen in maar dat is een versnelling bij die blokken. als je er een andere versnellings bak in doet waar de N tussen 2 versnellingen zit heb je nergens last van.

als je dus zoon hak teen schakel pedaal monteert heb je gewoon je normale schakel patroon zo als je hem bij een teen schakel pook ook hebt

ik heb een arsenaal aan die hak teen dingen liggen. as gat is ongeveer 11mm
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
4takker 26-10-2010 12:53 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

had ik al gezegt is alleen niet meest gangbare oplossing als je schakelpatroon 1-N-2-3-4-5 hebt oid.
je zou zoiets moeten creeren:
afbeelding plaatsen lukt niet ;P
klikken: http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=LFLOGGGT

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 26-10-2010 om 12:10 uur.


dat systeem kan wel werken maar dan moet je het handvat aan passen dat hij niet meer van die in hammen heeft waar hij in blijft hangen. en je mist een kabel. zo als jij hem getekend hebt kan je alleen maar op schakelen. als je ook nog een duw kabel hebt dan kan het lukken

ik zou zelf een gashandvat van een motor pakken die hebben een duw en trek kabel. die monteer je aan de andere kant van waar je gas zit. dan is het enkel een beetje beunen om je schakel pook heen en weer te krijgen dus 1 aan de boven kant en 2 kabel aan de onder kant om terug te schakelen. en je dat gashandvat dus danig af stellen dat je naar boven en beneden kan draaien.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
4takker 26-10-2010 12:57 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Handschakel, dat lukt toch nooit met 6 versnellingen?
Dan bedoel ik handschakel op je handvat, dus geen pook.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-10-2010 om 12:15 uur.



je schakel pook valt toch ook weer terug in de stand waar hij stond.

als je een schakel hand vat maakt wat ook weer in een stand valt midden is wel zo makkelijk als je hem de andere kant op draait dan kan je terug schakelen. je hebt het dan niet het zelfde zo als de brommers van vroeger dat je kan zien in welke versnelling hij staat maar het kan wel werken als je het goed doordenkt

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
MaXi-PuCh 26-10-2010 13:20 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dat systeem kan wel werken maar dan moet je het handvat aan passen dat hij niet meer van die in hammen heeft waar hij in blijft hangen. en je mist een kabel. zo als jij hem getekend hebt kan je alleen maar op schakelen. als je ook nog een duw kabel hebt dan kan het lukken

ik zou zelf een gashandvat van een motor pakken die hebben een duw en trek kabel. die monteer je aan de andere kant van waar je gas zit. dan is het enkel een beetje beunen om je schakel pook heen en weer te krijgen dus 1 aan de boven kant en 2 kabel aan de onder kant om terug te schakelen. en je dat gashandvat dus danig af stellen dat je naar boven en beneden kan draaien.

ipv die duwkabel zit er dus die trekveer, maar omdat die trekveer dus blijft trekken moet je een schakelhandvat hebben met klikjes, en schakelen met 6 versnellingen op een handvat gaat heel gemakkelijk, je doet precies hetzelfde als normaal met e voet, gewoon hendel stukje naar beneden draaien en weer terug zit hij in de 1, dan stuk omhoog draaien en weer terug zittie in de 2, nog ee stukkie omhaoog draaien en weer terug in zn 3 enz.
ipv het naar beneden duwen van de voetpook, draai je het handvat op de zelfde manier weer naar beneden, doordat die trekveer daar dan zit gaat het pookje ook naar beneden.

met zon schakelhandvat van een motor is idd beter maar wist niet dat die er waren

suicide ding is ook een slimme oplossing, maar die derbi's zijn bijna altijd supermotards en dan verpst het hem idd helemaal. wat je wel kan doen (want suicide shifter is een hele degelijke oplossing) is het op zo'n manier maken dat het grootste deel ervan onder je kappen langs gaat ofzo, maar dan zul je er wel speling op je (hand)schakelpook aan over houden.

hak-teen ding is ook een slimme oplossing, zie je meestal op quads omdat daar de koppeling dan bij in zit en het anders wel erg zwaar zou gaan

de mensen die denken dat dit van mij niet kan, die snappen het gewoon niet. kijk nog eens een paar keer goed naar die tekening waarvan ik een link gepost had.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
4takker 26-10-2010 14:06 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

ipv die duwkabel zit er dus die trekveer, maar omdat die trekveer dus blijft trekken moet je een schakelhandvat hebben met klikjes, en schakelen met 6 versnellingen op een handvat gaat heel gemakkelijk, je doet precies hetzelfde als normaal met e voet, gewoon hendel stukje naar beneden draaien en weer terug zit hij in de 1, dan stuk omhoog draaien en weer terug zittie in de 2, nog ee stukkie omhaoog draaien en weer terug in zn 3 enz.
ipv het naar beneden duwen van de voetpook, draai je het handvat op de zelfde manier weer naar beneden, doordat die trekveer daar dan zit gaat het pookje ook naar beneden.

met zon schakelhandvat van een motor is idd beter maar wist niet dat die er waren

de mensen die denken dat dit van mij niet kan, die snappen het gewoon niet. kijk nog eens een paar keer goed naar die tekening waarvan ik een link gepost had.


dat wat jij wil kan ook prima. maar ik zou die veer niet doen. als je er een paar jaar meer rijd en het handvat word lam dan blijft die veer maar trekken.

als je het met een duw en trek kabel doet heb je daar geen last van.


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
MaXi-PuCh 26-10-2010 14:07 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dat wat jij wil kan ook prima. maar ik zou die veer niet doen. als je er een paar jaar meer rijd en het handvat word lam dan blijft die veer maar trekken.

als je het met een duw en trek kabel doet heb je daar geen last van.



je hebt gelijk,
maaar tijdelijk zal het wel werken.
voor op lange termijn is 2 kabels makkelijker
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
MaXi-PuCh 26-10-2010 14:09 Print reply

Posts: 1531
als ik jou was zou ik dus eerst van je schakelpookje een hak-teen pook maken, en als dat niet werkt, dat idee van mij en 4takker doen met schakelhandvat, en dan wss met 2 kabels.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 7534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved