Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ratel in blok NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62955 - Ratel in blok NSR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 25-10-2010 15:56 Print topicpost

Posts: 2356
Hallo heren,

Ik zit met een probleempje, onlangs reed ik terug naar huis van een vriend.
Reed gewoon lekker vlot door maar toen ik voor een kruispunt moest stoppen en ik terug schakelde naar mn 1 hoorde ik een flinke knal uit het blok komen en voelde het door heel de brommer door.
Dus ik het ding uit zetten en kijken of al mn versnellingen het nog deden ook gekeken of de koppeling en dergelijke het nog deden.
Allen werkte en had nog even veel compressie als voorheen.

Dus ik voorzichtig terug naar huis gereden wat inhield laag in de toeren rijden en niet harder als 50.
Wat mij opviel is dat er een duidelijke ratel uit het blok kwam.
Dus eenmaal thuis maar eens het cilindertje eraf gehaald en gekeken of die schade had, zag er allemaal nog netjes uit.
Koppeling er ook maar eens af gehaald en dat zag er ook allemaal goed uit.
Dus nu ben ik bang dat ik het blok open moet halen om er achter te komen wat het probleem is.
Ik zelf denk ik dat het de versnellingsbak bak is aangezien er niet veel meer over blijft.

Blokje is een 1000km geleden nog gereviseerd en cilinder zit er het zelfde aantal km's op.
Koppelings platen en veren 200km nog vervangen met alles ori honda spul.
Ook gelijk nieuwe 10w40 blok olie voor natte platen koppeling er in gegooid.
Toch slipte hij nog heel af en toe.

Ik moet wel zeggen dat toen ik het blok terug kreeg van revisie het terug schakeling niet helemaal soepel vond gaan.
Als ik hem 1 versnelling lager trapte en de koppeling weer op liet komen hij een beetje haperend ging, moeilijk om uit te leggen.
Was vooral goed te merken als ik naar zn 1 ging.

Ik werk nu sinds kort bij een motorzaak dus heb daar al het gereedschap tot mijn beschikking dus dat komt dan wel weer mooi uit.
Ook kan een ervaren monteur mij helpen hiermee hij gaf de tip dat het wel eens een gebroken koppelings plaat kon zijn maar dit was niet het geval.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

M.v.g.,
Ivo


 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

koetjeboe91 25-10-2010 17:05 Print reply

Posts: 2096
haal even je koppelings deksel er van af als er veel ijzerslijpsel uitkomt bestel dan maar een nieuwe versnellingsbak.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Hurricane 25-10-2010 17:18 Print reply

Posts: 275
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
haal even je koppelings deksel er van af als er veel ijzerslijpsel uitkomt bestel dan maar een nieuwe versnellingsbak.


lees jij überhaupt?
staat toch dat dat er netjes uitzag.
 
gradusss 25-10-2010 17:18 Print reply

Posts: 603
als je bak al hapt/hapert na het terugschakelen dan is je bak of verkeerd gemonteerd (ringen vergeten of op verkeerde plaats), of gewoon kats versleten.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Voetentje 25-10-2010 17:34 Print reply

Posts: 2356
Of er ijzer slijpsel in de olie zat was het eerste waar ik naar heb gekeken maar dit is niet het geval.

De gene die mijn blok gereviseerd heeft is een honda M en N series specialist die ook SOBW blokken bouwt dus dan lijkt het me dat alles wel goed zit. Maar ook hij kan zich natuurlijk wel eens vergissen.

Maar denk dat ik morgen de boel maar eens op mijn werk uit elkaar ga halen als het mag. Wordt alleen wel een raar gezicht iemand die met een motorblok in de bus zit
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 3-11-2010 14:23 Print reply

Posts: 2356
Heb denk ik het probleem gevonden zal er vanavond een foto'tje van plaatsen. Krukasje was ook wel aan vervanging toe.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Maakje 3-11-2010 14:32 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Heb denk ik het probleem gevonden zal er vanavond een foto'tje van plaatsen. Krukasje was ook wel aan vervanging toe.


Dat wilde ik net zeggen, ik had ook een ratel in mijn blok op een gegeven moment, bleek dus dat mijn krukas te veel zijwaardse speling had.
 
bloaze manne, meej diene woage!
Voetentje 3-11-2010 20:10 Print reply

Posts: 2356
Nou de boel eens open gehaald, alles zag er goed uit.. alleen het volgende vond ik toch wel een beetje raar:

De foto's zijn een beetje groot dus heb ik het maar zo gedaan:

Foto 1
Foto 2

Je ziet het mss een beetje lastig maar daar heeft dus iets in lopen te slijten. Het lagertje zelf was wonderbaarlijk gewoon nog goed :scratch:
Of zou dit er vantevoren al in gezeten hebben? Ik heb alle tandwielen eens goed nagekeken en geen enkel was er beschadigd.
Dit is trouwens de "zitting" van de primare as. (Het kleinste asje i.i.g.) En zit in de linker carterhelft. (Die van ook de ontsteking)
Asje zelf was niet beschadigt.
Alle lagertjes waren ook nog dik in orde en kwamen er vrij eenvoudig uit m.b.v. wat hitte.

Het krukasje zelf is trouwens wel aan vervanging toe.

Dus ik ben opzoek naar deze onderdelen

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 3-11-2010 om 20:12 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
mtx_owned 3-11-2010 20:17 Print reply

Posts: 2183
krukasrevisie is ong. net zo duur als een nieuwe krukas dus ik denk dat je sowieso beter een nieuwe kunt halen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Voetentje 3-11-2010 21:53 Print reply

Posts: 2356
Ik kijk wel even wat ik het goedkoopste tegenkom.

Maar heeft iemand een verklaring voor die beschadiging?

En zit er trouwens verschil tussen een NSR50 of MBX80 krukas? Ik zie op de webshops alleen maar NSR50 krukasjes.

 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
XDr4g0nX 3-11-2010 21:56 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Ik kijk wel even wat ik het goedkoopste tegenkom.

Maar heeft iemand een verklaring voor die beschadiging?

En zit er trouwens verschil tussen een NSR50 of MBX80 krukas? Ik zie op de webshops alleen maar NSR50 krukasjes.


MBX80 krukas heeft een grotere slag als het goed is.
 
Signature: [==||========] 20% complete
kenny77 3-11-2010 22:09 Print reply

Posts: 29286
mbx80 heeft een grotere diamater krukaswangen, slag is wel het zelfde.

misschien een volle top racing krukas met een prox drijfstangset ofzo?
Of dat bij je originele krukas doen, kan ook.

edit: ow wacht je hebt 80 blok?

dan kies maar voor de originele op te knappen, vervangings krukassen zijn alleen in het buitenland verkrijgbaar en dan moet je ook nog maar afwachten wat voor kwaliteit heb is.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-11-2010 om 22:10 uur.
 

Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved