Hallo heren,
Ik zit met een probleempje, onlangs reed ik terug naar huis van een vriend.
Reed gewoon lekker vlot door maar toen ik voor een kruispunt moest stoppen en ik terug schakelde naar mn 1 hoorde ik een flinke knal uit het blok komen en voelde het door heel de brommer door.
Dus ik het ding uit zetten en kijken of al mn versnellingen het nog deden ook gekeken of de koppeling en dergelijke het nog deden.
Allen werkte en had nog even veel compressie als voorheen.
Dus ik voorzichtig terug naar huis gereden wat inhield laag in de toeren rijden en niet harder als 50.
Wat mij opviel is dat er een duidelijke ratel uit het blok kwam.
Dus eenmaal thuis maar eens het cilindertje eraf gehaald en gekeken of die schade had, zag er allemaal nog netjes uit.
Koppeling er ook maar eens af gehaald en dat zag er ook allemaal goed uit.
Dus nu ben ik bang dat ik het blok open moet halen om er achter te komen wat het probleem is.
Ik zelf denk ik dat het de versnellingsbak bak is aangezien er niet veel meer over blijft.
Blokje is een 1000km geleden nog gereviseerd en cilinder zit er het zelfde aantal km's op.
Koppelings platen en veren 200km nog vervangen met alles ori honda spul.
Ook gelijk nieuwe 10w40 blok olie voor natte platen koppeling er in gegooid.
Toch slipte hij nog heel af en toe.
Ik moet wel zeggen dat toen ik het blok terug kreeg van revisie het terug schakeling niet helemaal soepel vond gaan.
Als ik hem 1 versnelling lager trapte en de koppeling weer op liet komen hij een beetje haperend ging, moeilijk om uit te leggen.
Was vooral goed te merken als ik naar zn 1 ging.
Ik werk nu sinds kort bij een motorzaak dus heb daar al het gereedschap tot mijn beschikking dus dat komt dan wel weer mooi uit.
Ook kan een ervaren monteur mij helpen hiermee hij gaf de tip dat het wel eens een gebroken koppelings plaat kon zijn maar dit was niet het geval.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
M.v.g.,
Ivo
|