Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 19mm carburateur op 50cc ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 706 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62954 - 19mm carburateur op 50cc ?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 24823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 25-10-2010 21:20 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Met een grotere carburateur heb je dus een grotere inlaat, dus een lagere snelheid dus een hogere druk. Waarom moet je dan eigenlijk een grotere sproeier monteren?


omdat de druk in de venturi hoger is zoals je al zegt. het drukverschil tussen de de vlotterkamer en de venturi is dus kleiner.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Paul de Salmiakbal 25-10-2010 21:22 Print reply

Posts: 5285
Aah ik snap het al.
Met een grotere carburateur heeft hij zeg maar de neiging om minder benzine aan te zuigen omdat er een minder drukverschil is tussen vlotterkamer en venturi, dus moet je een sproeier met grotere doorlaat monteren

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 25-10-2010 om 21:23 uur.
 
MaXi-PuCh 25-10-2010 21:32 Print reply

Posts: 1531
als mensen hun brommer sneller willen hebben zetten ze er een GROTERE carb. op (niet te groot) daarmee is het de bedoeling dat er meer benzine in de cilinder komt, mar dat lukt natuurlijk niet ls de sproeier nog kleiner is dan eerst.
plus dat er met een grotere carb. ,dus grotere luchtinlaat, het mengsel benzine/olie/lucht veel te arm word...
logisch nadenken gaat veel sneller dan met die formules
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
gravedigger666 26-10-2010 15:18 Print reply
Posts: 73
Sowieso is 19mm cabr op een ori of 50 snel cilinder dikke overkil, omdat de inlaat maar geschikt is voor een 15mm en bij de nieuw model cilinders zelfs maar voor een 12mm.

Op een getunede 50cc ori of snel is t te doen, maar dan moet je de inlaatpoort zo groot maken dat je vraagt om happende zuigerveren.

Op een 50cc athena membraan cilinder kan ie zo worden gebruikt zonder ook maar iets aan te passen.

En sja sproeiermaat.

Bij een grotere carb MOET je een grotere sproeier monteren, dit onderandere doordat de luchtinlaat ook groter is en er dus meer lucht word doorgelaten en je daardoor dus ook meer benzine nodig hebt. (even op een simpele manier gezegd)
 
Gerard1793 26-10-2010 15:23 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
Sowieso is 19mm cabr op een ori of 50 snel cilinder dikke overkil, omdat de inlaat maar geschikt is voor een 15mm en bij de nieuw model cilinders zelfs maar voor een 12mm.

Op een getunede 50cc ori of snel is t te doen, maar dan moet je de inlaatpoort zo groot maken dat je vraagt om happende zuigerveren.

Op een 50cc athena membraan cilinder kan ie zo worden gebruikt zonder ook maar iets aan te passen.

En sja sproeiermaat.

Bij een grotere carb MOET je een grotere sproeier monteren, dit onderandere doordat de luchtinlaat ook groter is en er dus meer lucht word doorgelaten en je daardoor dus ook meer benzine nodig hebt. (even op een simpele manier gezegd)


Slaat nergens op wat je nu zegt, ik rij met een 18mm op een 50 snel, rijdt prima, sproeiermaat is gewoon uitproberen.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Tim-gpr99 26-10-2010 15:31 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
Sowieso is 19mm cabr op een ori of 50 snel cilinder dikke overkil, omdat de inlaat maar geschikt is voor een 15mm en bij de nieuw model cilinders zelfs maar voor een 12mm.

Op een getunede 50cc ori of snel is t te doen, maar dan moet je de inlaatpoort zo groot maken dat je vraagt om happende zuigerveren.

Op een 50cc athena membraan cilinder kan ie zo worden gebruikt zonder ook maar iets aan te passen.

En sja sproeiermaat.

Bij een grotere carb MOET je een grotere sproeier monteren, dit onderandere doordat de luchtinlaat ook groter is en er dus meer lucht word doorgelaten en je daardoor dus ook meer benzine nodig hebt. (even op een simpele manier gezegd)


op rustige zundapp zuigergestuurde cilindertjes past ook gewoon een 20mm hoor. werden zelfs fabrieksaf zo geleverd! En die dingen zijn zo betrouwbaar als wat.
 
GPR50 '99 streetfightert
gravedigger666 26-10-2010 15:57 Print reply
Posts: 73
Ik heb het over een puch cilinder.

Er is geen 1 ori of 50cc snel cilinder waarvan de inlaatpoort de juiste oppervlakte heeft voor een carburateur groter dan 15mm.
Een 18mm of groter kan je er best op zetten en het zal ook best lopen, maar je haalt NOOIT het maximale eruit.

Wat je dan kan doen is de oppervlakte van je inlaatpoort vergroten waardoor je dus wel t maximale eruit kan halen.

En dat het nergens op slaat wat ik zeg?
Sja stel de vraag over een 18mm carb op een 50cc snel zonder vergrote inlaat maar eens op het puchforum. Zullen daar vast nog wel meer mensen zijn die dezelfde "onzin" als ik vertellen.

Op een honda, zundap of wat voor brommer zal het best kunnen, maar op een puch cilinder zal je dus zonder een vergrote inlaatpoort nooit maximaal plezier hebben van je overkill carb.

Ah ik zie het je hebt een 18mm op je honda mt zitten.
Sja das heel wat anders dan een puch cilindertje he

Dit bericht is gewijzigd door gravedigger666 op 26-10-2010 om 16:01 uur.
 
Tim-gpr99 26-10-2010 16:16 Print reply

Posts: 841
dit klopt inderdaad, maar puch boring verschilt niet heel veel van die van een zundapp, en daar kan de inlaatpoort wel een 20mm aan, en er word beweerd dat dat een hoge vastloopkans oplevert
 
GPR50 '99 streetfightert
gravedigger666 26-10-2010 16:24 Print reply
Posts: 73
Ik zei dat over de zuigerveer, maar dacht nog ff na en dat gaat over de uitlaatpoort (A) dus vergeet dat stukje maar.

Maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat de inlaatpoort van een 50cc ori of snel standaard nooit groot genoeg is voor een 19mm. Dus dan moet je de poort gaan uitvijlen/dremelen of wat dan ook.

Vaak heb je te weinig ruimte om de inlaatpoort in de breedte te vergroten omdat de zuigerflap aan de inlaatkant dan te smal is om de poort volledig af te sluiten.
Dus moet je dan of richting het carter gaan frezen/vijlen, maar daar heb je meestal te weinig ruimte omdat je dan in het cilinderhemd terecht komt. dan kan je richting kop gaan, maar daar heb je weer kans dat je te hoog komt en de zuigerveer in de inlaatpoort komt en gaat happen.


In het kort komt het dus neer op: de inlaatpoort is niet groot genoeg voor een 19mm dus zal t best kunnen lopen maar het blijft overkill.
 
infin1tytim 15-10-2014 11:30 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]


Slaat nergens op wat je nu zegt, ik rij met een 18mm op een 50 snel, rijdt prima, sproeiermaat is gewoon uitproberen.


Welke sproeiermaat heb je dan?
 
Aprilia RX 50 2003 15-10-2014 17:02 Print reply

Posts: 6717
Je reageert op anderhalve week na 4 jaar na het laatste bericht. Ik denk dat er al wel een oplossing is of de hoop al lang opgegeven is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 24823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved