Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 19mm carburateur op 50cc ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62954 - 19mm carburateur op 50cc ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 24824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puchpolini 25-10-2010 13:08 Print topicpost
Posts: 43
Hallo,

Past op een 50cc een 19 mm carburateur?
Dan moet ik er toch gewoon een kleinere sproeier in doen?
Welke sproeier zal ik er dan in moeten doen?

Mvg PuchPolini
 

MaXi-PuCh 25-10-2010 13:16 Print reply

Posts: 1531
19mm op 50cc kan best, maar ik zou eerder voor een 16 of 17,5 mm gaan, daar zallie beter op lopen.
en er moet juist een grotere sproeier in.
wat voor sproeier zit er nu in?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Maeddy 25-10-2010 13:27 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
19mm op 50cc kan best, maar ik zou eerder voor een 16 of 17,5 mm gaan, daar zallie beter op lopen.
en er moet juist een grotere sproeier in.
wat voor sproeier zit er nu in?


Er moet een kleinere sproeier in
grotere carb--> grotere dv -->grotere onderdruk --> kleinere sproeier

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 25-10-2010 om 13:29 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
De Schout 25-10-2010 14:11 Print reply
Posts: 5327
?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Er moet een kleinere sproeier in
grotere carb--> grotere dv -->grotere onderdruk --> kleinere sproeier

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 25-10-2010 om 13:29 uur.



hoe wil je met een grotere carb, met dus lagere snelheid in de venturi, meer onderdruk gaan creeren ?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Mark300 25-10-2010 14:29 Print reply
Posts: 440
Bij mij liep ie redelijk met sproeier 81, 12mm op 50cc

Nu 18mm, sproeier 115 en op dezelfde cilinder.

Bij beide was de oliepomp eraf geschopt.
Of ik ben een uniek geval, of er klopt iets niet

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 25-10-2010 om 14:30 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Puchpolini 25-10-2010 17:11 Print reply
Posts: 43
Hallo,

Ik heb de carburateur nog niet, maar ik kan er 1 kopen dus vandaar dat ik dat vraag.
Maar het zal dus wel kunnen?

Mvg PuchPolini.

 
kenny77 25-10-2010 17:15 Print reply

Posts: 29286
Als het op een puch moet komen, dan pak maar een 15mm bing met bij behorend spruitstuk.

20mm op een 50cc puch (die niet voor te racen is) heb je niks aan

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-10-2010 om 17:15 uur.
 
gradusss 25-10-2010 17:16 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puchpolini
Hallo,

Ik heb de carburateur nog niet, maar ik kan er 1 kopen dus vandaar dat ik dat vraag.
Maar het zal dus wel kunnen?

Mvg PuchPolini.



hangt puur van je cilinder af. op een orig.50 cilinder op een mb/mt/puch/zundapp enz. zou het compleet zinloos zijn.

op een 50 snel, of een GE2 of HM167 zou het geen probleem zijn.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Marcooow 25-10-2010 17:50 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


hangt puur van je cilinder af. op een orig.50 cilinder op een mb/mt/puch/zundapp enz. zou het compleet zinloos zijn.

op een 50 snel, of een GE2 of HM167 zou het geen probleem zijn.


het gaat niet over honda neem ik aan want hij heeft een puch maxi

sorry zag niet staan dat je ook puch ertussen had gezet

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 25-10-2010 om 17:52 uur.
 
faster than a bullet!
Maeddy 25-10-2010 20:10 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
?[...]



hoe wil je met een grotere carb, met dus lagere snelheid in de venturi, meer onderdruk gaan creeren ?


De snelheid is lager, maar de dV is groter. Venturi effect wordt ook beschreven door volumeverandering.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
De Schout 25-10-2010 20:38 Print reply
Posts: 5327
leg uit....

@ ts 19mm is wel aan de grote kant. op een ori cilindertje zeker niet doen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Paul de Salmiakbal 25-10-2010 20:41 Print reply

Posts: 5285
Toch ironisch dat ik toen ik van een 12mm naar een 15mm van zelfde merk ging 10 maten grotere sproeier moest monteren.
 
Maeddy 25-10-2010 20:47 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
leg uit....

@ ts 19mm is wel aan de grote kant. op een ori cilindertje zeker niet doen.


Kortgezegd neemt de volumeverandering kwadratisch toe. De doorlaat naar cilinder neemt toe(V1), maar de luchtinlaat neemt ook toe(V2).
De druk als p1-p2=(luchtdichtheid/2)(V2^2-V1^2).

Zoals je begrijpt nemen de volumes kwadratisch toe. V1 is ook altijd groter dan V2. Als je dat nogeens kwadrateert dan krijg je altijd een grotere onderdruk. Dus hoe groter de volumes, hoe negatiever (V2^2-V1^2) wordt, dus hoe groter de onderdruk.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
De Schout 25-10-2010 20:54 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Kortgezegd neemt de volumeverandering kwadratisch toe. De doorlaat naar cilinder neemt toe(V1), maar de luchtinlaat neemt ook toe(V2).
De druk als p1-p2=(luchtdichtheid/2)(V2^2-V1^2).

Zoals je begrijpt nemen de volumes kwadratisch toe. V1 is ook altijd groter dan V2. Als je dat nogeens kwadrateert dan krijg je altijd een grotere onderdruk. Dus hoe groter de volumes, hoe negatiever (V2^2-V1^2) wordt, dus hoe groter de onderdruk.


laat de 'v' in de (iets omgeschreven) wet van bernoulli nou voor snelheid staan..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Maeddy 25-10-2010 20:56 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


laat de 'v' in de (iets omgeschreven) wet van bernoulli nou voor snelheid staan..


oke ik ga naar huis .

shit zeg, excuses.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paul de Salmiakbal 25-10-2010 21:19 Print reply

Posts: 5285
Met een grotere carburateur heb je dus een grotere inlaat, dus een lagere snelheid dus een hogere druk. Waarom moet je dan eigenlijk een grotere sproeier monteren?
 

Dit topic is 24824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved