MaXi-PuCh |
25-10-2010 13:16 |
Posts: 1531 |
19mm op 50cc kan best, maar ik zou eerder voor een 16 of 17,5 mm gaan, daar zallie beter op lopen.
en er moet juist een grotere sproeier in.
wat voor sproeier zit er nu in?
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Maeddy |
25-10-2010 13:27 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
19mm op 50cc kan best, maar ik zou eerder voor een 16 of 17,5 mm gaan, daar zallie beter op lopen.
en er moet juist een grotere sproeier in.
wat voor sproeier zit er nu in?
Er moet een kleinere sproeier in
grotere carb--> grotere dv -->grotere onderdruk --> kleinere sproeier
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 25-10-2010 om 13:29 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
De Schout |
25-10-2010 14:11 |
Posts: 5327 |
? Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Er moet een kleinere sproeier in
grotere carb--> grotere dv -->grotere onderdruk --> kleinere sproeier
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 25-10-2010 om 13:29 uur.
hoe wil je met een grotere carb, met dus lagere snelheid in de venturi, meer onderdruk gaan creeren ?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Mark300 |
25-10-2010 14:29 |
Posts: 440 |
Bij mij liep ie redelijk met sproeier 81, 12mm op 50cc
Nu 18mm, sproeier 115 en op dezelfde cilinder.
Bij beide was de oliepomp eraf geschopt.
Of ik ben een uniek geval, of er klopt iets niet
Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 25-10-2010 om 14:30 uur.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
Puchpolini |
25-10-2010 17:11 |
Posts: 43 |
Hallo,
Ik heb de carburateur nog niet, maar ik kan er 1 kopen dus vandaar dat ik dat vraag.
Maar het zal dus wel kunnen?
Mvg PuchPolini.
|
|
|
|
kenny77 |
25-10-2010 17:15 |
Posts: 29286 |
Als het op een puch moet komen, dan pak maar een 15mm bing met bij behorend spruitstuk.
20mm op een 50cc puch (die niet voor te racen is) heb je niks aan
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-10-2010 om 17:15 uur.
|
|
|
|
gradusss |
25-10-2010 17:16 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Puchpolini
Hallo,
Ik heb de carburateur nog niet, maar ik kan er 1 kopen dus vandaar dat ik dat vraag.
Maar het zal dus wel kunnen?
Mvg PuchPolini.
hangt puur van je cilinder af. op een orig.50 cilinder op een mb/mt/puch/zundapp enz. zou het compleet zinloos zijn.
op een 50 snel, of een GE2 of HM167 zou het geen probleem zijn.
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
Marcooow |
25-10-2010 17:50 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]
hangt puur van je cilinder af. op een orig.50 cilinder op een mb/mt/puch/zundapp enz. zou het compleet zinloos zijn.
op een 50 snel, of een GE2 of HM167 zou het geen probleem zijn.
het gaat niet over honda neem ik aan want hij heeft een puch maxi
sorry zag niet staan dat je ook puch ertussen had gezet
Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 25-10-2010 om 17:52 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
Maeddy |
25-10-2010 20:10 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
?[...]
hoe wil je met een grotere carb, met dus lagere snelheid in de venturi, meer onderdruk gaan creeren ?
De snelheid is lager, maar de dV is groter. Venturi effect wordt ook beschreven door volumeverandering.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
De Schout |
25-10-2010 20:38 |
Posts: 5327 |
leg uit....
@ ts 19mm is wel aan de grote kant. op een ori cilindertje zeker niet doen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Paul de Salmiakbal |
25-10-2010 20:41 |
Posts: 5285 |
Toch ironisch dat ik toen ik van een 12mm naar een 15mm van zelfde merk ging 10 maten grotere sproeier moest monteren.
|
|
|
|
Maeddy |
25-10-2010 20:47 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
leg uit....
@ ts 19mm is wel aan de grote kant. op een ori cilindertje zeker niet doen.
Kortgezegd neemt de volumeverandering kwadratisch toe. De doorlaat naar cilinder neemt toe(V1), maar de luchtinlaat neemt ook toe(V2).
De druk als p1-p2=(luchtdichtheid/2)(V2^2-V1^2).
Zoals je begrijpt nemen de volumes kwadratisch toe. V1 is ook altijd groter dan V2. Als je dat nogeens kwadrateert dan krijg je altijd een grotere onderdruk. Dus hoe groter de volumes, hoe negatiever (V2^2-V1^2) wordt, dus hoe groter de onderdruk.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
De Schout |
25-10-2010 20:54 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Kortgezegd neemt de volumeverandering kwadratisch toe. De doorlaat naar cilinder neemt toe(V1), maar de luchtinlaat neemt ook toe(V2).
De druk als p1-p2=(luchtdichtheid/2)(V2^2-V1^2).
Zoals je begrijpt nemen de volumes kwadratisch toe. V1 is ook altijd groter dan V2. Als je dat nogeens kwadrateert dan krijg je altijd een grotere onderdruk. Dus hoe groter de volumes, hoe negatiever (V2^2-V1^2) wordt, dus hoe groter de onderdruk.
laat de 'v' in de (iets omgeschreven) wet van bernoulli nou voor snelheid staan..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Maeddy |
25-10-2010 20:56 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
laat de 'v' in de (iets omgeschreven) wet van bernoulli nou voor snelheid staan..
oke ik ga naar huis .
shit zeg, excuses.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Paul de Salmiakbal |
25-10-2010 21:19 |
Posts: 5285 |
Met een grotere carburateur heb je dus een grotere inlaat, dus een lagere snelheid dus een hogere druk. Waarom moet je dan eigenlijk een grotere sproeier monteren?
|
|
|
|