Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Benzine Damp (rook) in blok en uitlaat enz.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62935 - Benzine Damp (rook) in blok en uitl...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 22-10-2010 13:09 Print topicpost

Posts: 726
Ik ben bezig met het opknappen van een scooter.
Nu is alleen het probleem dat als ik kick er zeer veel benzine damp uit de uitlaat komt.
ook na het kicken komt er nog 10min lang benzine damp rustig uit de uitlaat "roken".
Ik heb nu gewoon even mengsmering in de tank zitten en oliepomp afgesloten omdat ik eerst het blokje goed wil maken en de oliepomp mankementen vertoonde.

Sproeier maakt ook niet uit, heb al van 56 tot 82 erin gedaan maar blijft damp uit komen. Hierna heb ik met de compressor rustig in het membraam gespoten en kwam er weer een grote walm benzine damp uit de uitlaat.
Bougie vonkt gewoon wel, scooter doet heel soms even maar kan alle damp niet verwerken waardoor hij meteen uitvalt.

Waar ik zelf aan dacht:
ergens een of andere lek waardoor er benzine in me carter stroomt waardoor de mengverhouding verkeerd is.

En als ik op mengsmering rijdt. moet ik dan de olie slangen e.d. afsluiten of kan ik ze open laten?

Mvg,
Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

chineesboer 22-10-2010 14:13 Print reply

Posts: 3676
Of hij is gewoon verzopen, kicken met benzinekraan dicht.
Of je vonk is niet goed genoeg, probeer eens een nieuwe bougie, investering van niks.
Of je mengverhouding is niet goed. Dus teveel of te weinig lucht, maar als je op mengsmering rijdt, moet je alle slangetjes die normaal van je oliepomp kwamen ff afsluiten, en ook al je aansluitingen op je carburateur waar die slangetjes op kwamen.

En de benzine kan niet zomaar in je carter stromen, tenzij je een krukaskeerring lek hebt.

Doe je benzinekraan eens dicht, spuit wat deo of haarlak achterin je luchtfilter en tegelijkertijd starten met een klein beetje gas.
 
Meathausen 22-10-2010 16:08 Print reply

Posts: 726
1. Ja het is duidelijk dat hij verzuipt, waarom weet ik niet.
2. vonk is goed genoeg, heldere blauwe vonk.
3. mengverhouding 1:50 dus ook goed.

Slangetjes moet ik nog mee bezig, waar is het slangetje voor wat op het spruitstuk zit?

wat heeft trouwens de krukas keering met bezine in je carter te maken?
Het stroomt er ook niet in, er is gewoon een gigantische overvloed van. vergelijk het als je je brommer wilt starten met sproeier 500.
of te wel een hele dikke nevel, te veel voor de bougie om aan te kunnen.

Iemand trouwens een schema e.d. voor een Dellorto Phva 12? ik meende dat het een phva was. dan kan ik even de slangetjes controleren.

Mvg
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
gelderboer 22-10-2010 17:56 Print reply
Posts: 226
vonkt goed dus ontsteking oke.
mengverh 1:50 standaard dus ook oke.
zit de goeie carb er eigenlijk wel op?
mss een met veel te grote diameter spruitstuk zodat ie blijft verzuipen?
slangetje op spruitstuk = trouwens ontluchting (draai daar een schroef in om hem af te sluiten)
een lekke krukaskeering trekt valse lucht geen benzine.
op mengsmering rijden = slang van oliepompje afsluiten (schroef indraaien)
suc6

 
Ik motor ook
Uncle BLAM 23-10-2010 0:08 Print reply

Posts: 1025
het kan zijn dat de vlotter niet goed afsluit waardoor de benzine door blijft stromen en tijdens het starten/rijden langzaam het spruitstuk in loopt
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 1665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved