Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer klaar maken voor de brommercross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62919 - Brommer klaar maken voor de brommer...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

eppie 20-10-2010 19:01 Print topicpost
Posts: 3
Hallo,

Op dit moment heb ik samen met een kameraad een Rieju MRX brommer om mee te doen aan brommercrossen. Echter zou ik deze graag nog wat verder willen opvoeren.

Op dit moment bestaat het uit:
Am6 blok
50cc snel Athena alu cilinder
16mm cabroteur
standaard uitlaat
1 standaard radiator
Voortandwiel 11 tands
Achtertandwiel 48 tands
Standaard ontsteking.

Mijn eerste idee is om het tandwiel achter te vergroten. Voor is al een vrij kleine. Echter zie ik weinig tandwielen groter dan 52 tands. Wat zou hier een goede grootte qua tandwiel zijn? Het gaat tenslotte enkel om hard op te trekken.

Daarnaast als we er een lomp grote op doen hebben we dan geen last van heel snel over schakelen?

Daarnaast lijkt mij een grotere cabroteur ook wel goed te helpen maar dan zit je weer in een andere klasse te crossen.

Een nieuwe uitlaat schijnt ook goed te helpen. Wat adviseren jullie? (En eventueel wat zijn goede passende uitlaten?)

Nog andere punten die goed opgevoerd kunnen worden voor het crossen?

Alvast bedankt!
 

HayeSM 20-10-2010 19:04 Print reply

Posts: 3052
andere uitlaat en tandwiel is zoiezo een must

oude senda's ahdden een 72 tandwiel, past dat niet?
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
YAMAHA-Power 20-10-2010 19:10 Print reply

Posts: 818
hpi ontsteking erop doen
 
Aprilia RX 50 2003 20-10-2010 19:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
andere uitlaat en tandwiel is zoiezo een must

oude senda's ahdden een 72 tandwiel, past dat niet?


er zijn blinde 70/71/72 te krijgen

wat je vaak ziet is 11 op 71
maar k heb tijdje met 10/51 gereden met standaard setup, krijg je m ook alle banen wel rond

idd vanaf 16 mm ga je naar de super klasse en met carb haal je niet erg veel extra uit je motor vergeleken met een uitlaat
zou een andere uitlaat en een lomp achtertandwiel andvieseren idd
doma schijnt erg goed te zijn

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-10-2010 om 19:19 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
eppie 20-10-2010 19:41 Print reply
Posts: 3
Ok ik zal dus wel een blinde moeten kopen aangezien ik geen grote tandwielen zo kan vinden. Gewoon de gaten overboren van oude en klaar?

En 11 op 71 is niet te lomp?
 
Aprilia RX 50 2003 20-10-2010 19:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eppie
Ok ik zal dus wel een blinde moeten kopen aangezien ik geen grote tandwielen zo kan vinden. Gewoon de gaten overboren van oude en klaar?

En 11 op 71 is niet te lomp?


nee, rijden heel veel mee, en als t je toch te lomp is kun je altijd nog ander voortandwiel doen, voor am6 zijn die er tot 15 tands dacht ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 20-10-2010 19:56 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eppie
Hallo,

Op dit moment heb ik samen met een kameraad een Rieju MRX brommer om mee te doen aan brommercrossen. Echter zou ik deze graag nog wat verder willen opvoeren.

Op dit moment bestaat het uit:
Am6 blok
50cc snel Athena alu cilinder
16mm cabroteur
standaard uitlaat
1 standaard radiator
Voortandwiel 11 tands
Achtertandwiel 48 tands
Standaard ontsteking.

Mijn eerste idee is om het tandwiel achter te vergroten. Voor is al een vrij kleine. Echter zie ik weinig tandwielen groter dan 52 tands. Wat zou hier een goede grootte qua tandwiel zijn? Het gaat tenslotte enkel om hard op te trekken.

Daarnaast als we er een lomp grote op doen hebben we dan geen last van heel snel over schakelen?

Daarnaast lijkt mij een grotere cabroteur ook wel goed te helpen maar dan zit je weer in een andere klasse te crossen.

Een nieuwe uitlaat schijnt ook goed te helpen. Wat adviseren jullie? (En eventueel wat zijn goede passende uitlaten?)

Nog andere punten die goed opgevoerd kunnen worden voor het crossen?

Alvast bedankt!


zoiezo een andere uitlaat (dat zeker wel eerst, want dat doet het meeste)

yasuni cross, turbokit bovenlangs, 65cc uitlaatjes doen het ook goed (van een ktm sx65, suzuki rm65, kawasaki kx65) en het beste is een opmaat uitlaat maar dat kost ¤200

ander achtertandwiel zou ik ook voor zorgen en het liefst wat Aprilia RX 50 2003 al zei 11-71 rijden er veel mee en dat is ook een goede trekvertanding.

onsteking hoeft niet perse een hpi voor te komen. mijn broer heeft altijd met een sachs zx (hm cre) brommercross gereden en die reed met:
50 doppler, 16dellorto, standaart onsteking en turbokit uitlaat
vertanding is ook iets van 11-71) en hij de meeste met opmaat uitlaat of met een hpi onsteking bijhouden dus turbokit is zeker wel een goede uitlaat en een hpi is geen eens nodig om fatsoenlijk mee te komen want een originele am6 onsteking is goed genoeg

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 20-10-2010 om 19:56 uur.
 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 20-10-2010 20:03 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


zoiezo een andere uitlaat (dat zeker wel eerst, want dat doet het meeste)

yasuni cross, turbokit bovenlangs, 65cc uitlaatjes doen het ook goed (van een ktm sx65, suzuki rm65, kawasaki kx65) en het beste is een opmaat uitlaat maar dat kost ¤200

ander achtertandwiel zou ik ook voor zorgen en het liefst wat Aprilia RX 50 2003 al zei 11-71 rijden er veel mee en dat is ook een goede trekvertanding.

onsteking hoeft niet perse een hpi voor te komen. mijn broer heeft altijd met een sachs zx (hm cre) brommercross gereden en die reed met:
50 doppler, 16dellorto, standaart onsteking en turbokit uitlaat
vertanding is ook iets van 11-71) en hij de meeste met opmaat uitlaat of met een hpi onsteking bijhouden dus turbokit is zeker wel een goede uitlaat en een hpi is geen eens nodig om fatsoenlijk mee te komen want een originele am6 onsteking is goed genoeg

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 20-10-2010 om 19:56 uur.


nu even een vraag van mij, is het erg veel werk om een uitlaat van een sx65 op een am6 blok te bouwen (ori uitlaat is al rechts langs)

en is het het waard kwa prestaties

edit: ik heb een dr70 cilinder, aan de buitenkant hetzelfde als de ori, en een 14 mm carb

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-10-2010 om 20:05 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 20-10-2010 20:06 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nu even een vraag van mij, is het erg veel werk om een uitlaat van een sx65 op een am6 blok te bouwen (ori uitlaat is al rechts langs)

en is het het waard kwa prestaties


me broer heeft paar jaar geleden een mtx-sh frame met am5 blok, daar zat ook een 65cc uitlaat onder (volgens mij van een kawasaki kx65) en dat ging als de brandweer. denk dat een opmaat nog beter is maar als je het budget niet hebt voor een opmaat uitlaat of het er niet voor over hebt dan raad ik je zeker aan om een 65cc uitlaat passend te maken

denk trouwens niet dat het heel veel werk is. een op bx-forum en volgens mij zit die hier ook, met een aprilia rx voor de brommercross had er ook een 65cc uitlaat onder. dus het kan wel

ohja ik zie je edit. een dr70 is wel laagtoerig denk dat een 65cc uitlaat te hoogtoerig is dus of beter een andere uitlaat pakken of als je snel wilt gaan een snelle 50cc kopen, airsal,athena, dopller,malossi, bidalot, hebo, polini en die 65cc pijp er onder doen. denk dat je aardig mee gaat komen dan

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 20-10-2010 om 20:08 uur.
 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 20-10-2010 20:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


me broer heeft paar jaar geleden een mtx-sh frame met am5 blok, daar zat ook een 65cc uitlaat onder (volgens mij van een kawasaki kx65) en dat ging als de brandweer. denk dat een opmaat nog beter is maar als je het budget niet hebt voor een opmaat uitlaat of het er niet voor over hebt dan raad ik je zeker aan om een 65cc uitlaat passend te maken

denk trouwens niet dat het heel veel werk is. een op bx-forum en volgens mij zit die hier ook, met een aprilia rx voor de brommercross had er ook een 65cc uitlaat onder. dus het kan wel


heb je miss een link ofzo met fotos daarvan dan kan ik ff kijke of het wat is
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 20-10-2010 20:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


heb je miss een link ofzo met fotos daarvan dan kan ik ff kijke of het wat is


zie me edit

ik zal wel even naar die link zoeken
 
faster than a bullet!
Marcooow 20-10-2010 20:12 Print reply

Posts: 5713
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 20-10-2010 20:15 Print reply

Posts: 6717
ok mooi bedankt, maar ik heb die dr 70 net gekocht, leek me wel ene degelijke cilinder, ik rij eigenlijk gene wedstrijden, rop alleen de baan hier op t eiland een beetje rond, dus ga eerder voor betrouwbaar/laagtoerig dan snel en hoogtoerig

edit: maar jij zegt dus geen 65 cc pijp op deze cilinder zetten? kan namelijk goedkoop aan 1 komen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-10-2010 om 20:22 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 20-10-2010 20:23 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
ok mooi bedankt, maar ik heb die dr 70 net gekocht, leek me wel ene degelijke cilinder, ik rij eigenlijk gene wedstrijden, rop alleen de baan hier op t eiland een beetje rond, dus ga eerder voor betrouwbaar/laagtoerig dan snel en hoogtoerig

edit: maar jij zegt dus geen 65 cc pijp op deze cilinder zetten? kan namelijk goedkoop aan 1 komen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-10-2010 om 20:22 uur.


je kunt het proberen maar een 65cc is heel erg hoogtoerig en een dr70 totaal niet
 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 20-10-2010 20:24 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


je kunt het proberen maar een 65cc is heel erg hoogtoerig en een dr70 totaal niet


wat voor toeren doet die 65 pijp?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 20-10-2010 20:26 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


wat voor toeren doet die 65 pijp?


veeel
 
faster than a bullet!

Dit topic is 5318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved