Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt sneller laten gaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 676 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62906 - Honda mt sneller laten gaan
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 19-10-2010 20:19 Print topicpost

Posts: 1234
Ik heb een honda mt5 die nu zo'n 75kmh gaat. Maar als je mijn setup ziet dan hoort hij eigenlijk toch wel sneller te kunnen.

Als ik de snelheid met de setup vergelijk van de mt's van dit forum dan komen de meeste op 80-85, terwijl ik toch echt niet sneller kan dan 75. Ook het optrekken vind ik niet geweldig maar dit komt mischien door me tandwielverhouding(is die te zwaar?), iemand tips hoe of wat anders kan?

setup:
50cc snel dmp cilinder
18mm mikuni carburateur met passend membraam
tandwielverhouding: 13-39
Jamarcool chorme uitlaat
orginele demper en luchtfilter.
orginele ontsteking en koppeling

Dus hoe kan ik hem sneller laten optrekken en dat ik toch wel de 80 haal.

alvast bedankt
 
!!2 takt!!

T H O M 19-10-2010 20:22 Print reply
Posts: 262
snelle uitlaat er onder
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Maeddy 19-10-2010 20:23 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Ik heb een honda mt5 die nu zo'n 75kmh gaat. Maar als je mijn setup ziet dan hoort hij eigenlijk toch wel sneller te kunnen.

Als ik de snelheid met de setup vergelijk van de mt's van dit forum dan komen de meeste op 80-85, terwijl ik toch echt niet sneller kan dan 75. Ook het optrekken vind ik niet geweldig maar dit komt mischien door me tandwielverhouding(is die te zwaar?), iemand tips hoe of wat anders kan?

setup:
50cc snel dmp cilinder
18mm mikuni carburateur met passend membraam
tandwielverhouding: 13-39
Jamarcool chorme uitlaat
orginele demper en luchtfilter.
orginele ontsteking en koppeling

Dus hoe kan ik hem sneller laten optrekken en dat ik toch wel de 80 haal.

alvast bedankt


75 is al snel met een dmp cilinder hoor. Ik heb ze nog slomer zien gaan. Vergeet niet dat veel mensen overdrijven over de snelheid die ze halen.

 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Robin 1993 19-10-2010 20:28 Print reply

Posts: 1234

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


75 is al snel met een dmp cilinder hoor. Ik heb ze nog slomer zien gaan. Vergeet niet dat veel mensen overdrijven over de snelheid die ze halen.



maar wat vinden jullie van de tandwielverhouding? (13-39) is dit niet wat aan de zware kant?
 
!!2 takt!!
Maeddy 19-10-2010 20:31 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993

[...]


maar wat vinden jullie van de tandwielverhouding? (13-39) is dit niet wat aan de zware kant?


Geen ervaring met mt's. Dat ligt eraan. Als jij in je hoogste versnelling rijdt, waar rijdt je dan in de powerband voor je gevoel?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Robin 1993 19-10-2010 20:34 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Geen ervaring met mt's. Dat ligt eraan. Als jij in je hoogste versnelling rijdt, waar rijdt je dan in de powerband voor je gevoel?



Als ik in me hoogste versnelling zit dan duurt dan duurt het aardig lang voordat die in de powerband zit, maarja als ik hem lichter vertand dan ga ik maar 60 ofzo
 
!!2 takt!!
der Chef 19-10-2010 20:34 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Als ik in me hoogste versnelling zit dan duurt dan duurt het aardig lang voordat die in de powerband zit, maarja als ik hem lichter vertand dan ga ik maar 60 ofzo

Gooi der maar een 70cc op, met deze 50 zal je nooit snel gaan.
 
kpotmake 19-10-2010 20:35 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Ik heb een honda mt5 die nu zo'n 75kmh gaat. Maar als je mijn setup ziet dan hoort hij eigenlijk toch wel sneller te kunnen.

Als ik de snelheid met de setup vergelijk van de mt's van dit forum dan komen de meeste op 80-85, terwijl ik toch echt niet sneller kan dan 75. Ook het optrekken vind ik niet geweldig maar dit komt mischien door me tandwielverhouding(is die te zwaar?), iemand tips hoe of wat anders kan?

setup:
50cc snel dmp cilinder
18mm mikuni carburateur met passend membraam
tandwielverhouding: 13-39
Jamarcool chorme uitlaat
orginele demper en luchtfilter.
orginele ontsteking en koppeling

Dus hoe kan ik hem sneller laten optrekken en dat ik toch wel de 80 haal.

alvast bedankt

75 met een dmp op een mt5 vind ik anders toch best vlug hoor

maar als die dan echt sneller moet dan kun je cilinder even tunen

ik heb laatst de dmp van een mt5 van een vriend van mij getuned, alleen op de uitlaatpoort, en daar is toch nog wel wat uit te halen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Maeddy 19-10-2010 20:36 Print reply

Posts: 1059
Of je schakelt te vroeg op, of je powerband is heel erg kort. Als je overschakelt kom je normaalgesproken ongeveer meteen in de powerband als je volgas gaat.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Marcooow 19-10-2010 20:36 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Ik heb een honda mt5 die nu zo'n 75kmh gaat. Maar als je mijn setup ziet dan hoort hij eigenlijk toch wel sneller te kunnen.

Als ik de snelheid met de setup vergelijk van de mt's van dit forum dan komen de meeste op 80-85, terwijl ik toch echt niet sneller kan dan 75. Ook het optrekken vind ik niet geweldig maar dit komt mischien door me tandwielverhouding(is die te zwaar?), iemand tips hoe of wat anders kan?

setup:
50cc snel dmp cilinder
18mm mikuni carburateur met passend membraam
tandwielverhouding: 13-39
Jamarcool chorme uitlaat
orginele demper en luchtfilter.
orginele ontsteking en koppeling

Dus hoe kan ik hem sneller laten optrekken en dat ik toch wel de 80 haal.



de meeste zeggen dat ze 80-85 gaan en dat zegt hun teller maar meestal is het 75 echte

als je op top rijdt maakt die dan weinig toeren?
wil je harder trekken zou ik je tandwielverhouding aanpassen of een 5 of 6 bak nemen en wil je nog sneller ( 90 echte km/p) koop dan een homoet



Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 19-10-2010 om 20:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 19-10-2010 om 20:38 uur.
 
faster than a bullet!
Robin 1993 19-10-2010 20:38 Print reply

Posts: 1234
bedankt voor de reachtie's dan kijk ik nog wel effe of ik er mischien een andere pijp opleg
 
!!2 takt!!
Marcooow 19-10-2010 20:40 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
bedankt voor de reachtie's dan kijk ik nog wel effe of ik er mischien een andere pijp opleg


khad zelf een homoet voor 15 euro dus het hoeft niet veel te kosten

op marktplaats kosten ze keertje 40/50 euro en je merkt wel het verschil

(alleen denk ik als je een homoet 50cc koopt je je cilinder wel iets moet aanpassen omdat de uitlaat echt een toerenbeuker is)
 
faster than a bullet!
De Schout 19-10-2010 20:40 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
bedankt voor de reachtie's dan kijk ik nog wel effe of ik er mischien een andere pijp opleg



goedkoopste is de cilinder een klein beetje bijwerken. gewoon eraf plukken, poortmapje maken, beetje rekenen (of map hier neergooien en hulp vragen) volgens berekening je uitlaatpoort aanpassen, afbramen, terug in elkaar en klaar.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Robin 1993 19-10-2010 20:41 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


khad zelf een homoet voor 15 euro dus het hoeft niet veel te kosten

op marktplaats kosten ze keertje 40/50 euro en je merkt wel het verschil

(alleen denk ik als je een homoet 50cc koopt je je cilinder wel iets moet aanpassen omdat de uitlaat echt een toerenbeuker is)


Oke, naja als ik een mooi ziet dan koop ik mischien wel eentje
 
!!2 takt!!
grasmaaier89 19-10-2010 20:44 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993

[...]


maar wat vinden jullie van de tandwielverhouding? (13-39) is dit niet wat aan de zware kant?



raare verhouding..

meestal is het een 1:3 verhouding, wat het in dit geval is. Maar ik zie dit niet zo vaak.
Maar 75km/h is hard zat voor een 50cc. Vind het toch knap dat je dat kan halen.

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
JB1 19-10-2010 21:51 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



raare verhouding..

meestal is het een 1:3 verhouding, wat het in dit geval is. Maar ik zie dit niet zo vaak.
Maar 75km/h is hard zat voor een 50cc. Vind het toch knap dat je dat kan halen.



Ik zat makkelijk op 75 echte met mijn 50cc DMP.

Maarja, ik had er wel een 5-bak in.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 3920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved