Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX beter laten trekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62896 - MTX beter laten trekken
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 19-10-2010 21:39 Print reply

Posts: 29286
mtx 80 blok met een mtx r2 of ns1/crm cilinder.
die laten opboren naar 54~55mm .
dat samen met een laagtoerige uitlaat (lege ns1 uitlaat), ns1 carburateur, cilinderkop laten aanpassen, dan heb je een redelijk goedkoop blokje die lekker laagtoerig is

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-10-2010 om 21:40 uur.
 
Frysk 19-10-2010 22:07 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
mtx 80 blok met een mtx r2 of ns1/crm cilinder.
die laten opboren naar 54~55mm .
dat samen met een laagtoerige uitlaat (lege ns1 uitlaat), ns1 carburateur, cilinderkop laten aanpassen, dan heb je een redelijk goedkoop blokje die lekker laagtoerig is

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-10-2010 om 21:40 uur.


wow, je neemt me de woorden uit de mond
 
giggitybyte
Br3cht 20-10-2010 21:35 Print reply
Posts: 179
maar het is niet laagtoerig dat ik wil maar veel power in lage toeren
voor mij mag die toeren jagen maar het dode punt van 1000-7000tr moet weg.

ik koop sowieso geen ander blok, cilinder wil ik nog wel doen, maar compleet blok,...
 
Voetentje 20-10-2010 21:38 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
mtx 80 blok met een mtx r2 of ns1/crm cilinder.
die laten opboren naar 54~55mm .
dat samen met een laagtoerige uitlaat (lege ns1 uitlaat), ns1 carburateur, cilinderkop laten aanpassen, dan heb je een redelijk goedkoop blokje die lekker laagtoerig is

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-10-2010 om 21:40 uur.


Indd dan heb je een tractor onder de brommers
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BenjaminDG 20-10-2010 21:39 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
mtx 80 blok met een mtx r2 of ns1/crm cilinder.
die laten opboren naar 54~55mm .
dat samen met een laagtoerige uitlaat (lege ns1 uitlaat), ns1 carburateur, cilinderkop laten aanpassen, dan heb je een redelijk goedkoop blokje die lekker laagtoerig is

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-10-2010 om 21:40 uur.


Honda NS1 ontsteking (inlcusief cdi,bobijn) ook erbij nemen

Brecht, dat 'dode' punt dat jij bedoelt is vrij normaal hoor, je komt nog niet in je powerband namelijk

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-10-2010 om 21:40 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Voetentje 20-10-2010 21:41 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Honda NS1 ontsteking (inlcusief cdi,bobijn) ook erbij nemen

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-10-2010 om 21:40 uur.


Denk niet dat het echt veel zal uit maken op een laagtoerige setup.
Kan je beter een MPS-300 CDI nemen, maakte op de mijne echt veel uit.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BenjaminDG 20-10-2010 21:43 Print reply

Posts: 4605
Powerband van Honda NS1 begint toch ook rond de 7000 toeren (zoals de meeste brommers)?
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 20-10-2010 21:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
maar het is niet laagtoerig dat ik wil maar veel power in lage toeren
voor mij mag die toeren jagen maar het dode punt van 1000-7000tr moet weg.

ik koop sowieso geen ander blok, cilinder wil ik nog wel doen, maar compleet blok,...

gaat niet lukken op een manier die jij wilt.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 20-10-2010 21:46 Print reply

Posts: 4605
Anders 6 bak in combinatie met 80cc?

Dan zit je niet met zo'n lange versnellingen en geraak je sneller aan je powerband.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-10-2010 om 21:46 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 20-10-2010 22:00 Print reply

Posts: 29286
Hij wil geen ander blok.

70cc zie ik als uitweg.
 
Derbi-Olaf 20-10-2010 22:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hij wil geen ander blok.

70cc zie ik als uitweg.

nja, zelfs dan zal die met die proma vrij "dood" zijn onderin
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 20-10-2010 22:03 Print reply

Posts: 29286
allicht iets beter als een 50cc.
 
Voetentje 20-10-2010 22:04 Print reply

Posts: 2356
Als je geen ander blok wilt kan je altijd nog je carters uit kotteren volgens mij? Correct me if im wrong. Maar dit lijkt me niet de moeite.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 20-10-2010 22:06 Print reply

Posts: 29286
heeel wat meer werk dan alleen carters uitkotteren.
50blok heeft te weinig vlees, moet aardig wat worden opgelast en worden uitgefreesd.

Dat is alleen de moeite voor de brommersprint, anders vrij doelloos.
Of je zou al perse een kleinere carteruimte moeten willen hebben, maarja lijkt me ook niet.
 
Frysk 20-10-2010 22:45 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Denk niet dat het echt veel zal uit maken op een laagtoerige setup.
Kan je beter een MPS-300 CDI nemen, maakte op de mijne echt veel uit.


hmm, weet ik niet.
zowiezo trekt een NS1 ontsteking gewoon lekkerder door.
 
giggitybyte

Dit topic is 3563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved