kenny77 |
18-10-2010 20:45 |
Posts: 29286 |
70cc.
|
|
|
|
De Schout |
18-10-2010 20:45 |
Posts: 5327 |
mbx/mtx80 blok eronder en gaan
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
st.nyksterdriver |
18-10-2010 20:49 |
Posts: 3376 |
met jou foto's kan je niet zo gemakkelijk zien of het nou ene proma is ofniet
|
|
|
|
gradusss |
18-10-2010 20:51 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
mbx/mtx80 blok eronder en gaan
precies, 50 of 70 cc zal onderin nooit veel doen. pak je een compleet standaard 80 blok van een mbx dan trekt ie lekker onderin en loopt ook vlot door naar boven de 80. mtx 80 uitlaat d'r onder met originele demper en dan is ie ook nog eens lekker stil dus val je niet op.
en alles blijft jaren heel als je er niet aan gaat frotten
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
Br3cht |
18-10-2010 21:28 |
Posts: 179 |
het liefst geen ander blok
IK heb er hier nog 2 liggen in onderdelen
Ik heb even op mopshop.de gekeken daar zijn 2cilinders
70cc malossie gietijzer
70cc parmakit alu
Welke zou de beste zijn als ik hier tussen moet kiezen
of zijn er nog goede cilinders (link?)
|
|
|
|
meneerbart |
18-10-2010 22:04 |
Posts: 164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het liefst geen ander blok
IK heb er hier nog 2 liggen in onderdelen
Ik heb even op mopshop.de gekeken daar zijn 2cilinders
70cc malossie gietijzer
70cc parmakit alu
Welke zou de beste zijn als ik hier tussen moet kiezen
of zijn er nog goede cilinders (link?)
malossi, ik ben er zeeeeeeer tevreden.
|
|
mag k een euro? |
|
XDr4g0nX |
18-10-2010 22:07 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het liefst geen ander blok
IK heb er hier nog 2 liggen in onderdelen
Ik heb even op mopshop.de gekeken daar zijn 2cilinders
70cc malossie gietijzer
70cc parmakit alu
Welke zou de beste zijn als ik hier tussen moet kiezen
of zijn er nog goede cilinders (link?)
Over het algemeen is alu hoogtoerig en gietijzer laagtoerig, dus voor koppel onderin zou ik zeggen gietijzer.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
st.nyksterdriver |
18-10-2010 22:42 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: meneerbart
[...]
malossi, ik ben er zeeeeeeer tevreden.
jij hebt luhctgekoeld mallossi die is alu
hij heeft een watergekjoeld blok en moet dus de nsr malossi cilinder hebben die is gietijzer
|
|
|
|
meneerbart |
18-10-2010 22:56 |
Posts: 164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
jij hebt luhctgekoeld mallossi die is alu
hij heeft een watergekjoeld blok en moet dus de nsr malossi cilinder hebben die is gietijzer
klopt. scherp trouwens
maarrr, een mattie heeft een nsr met een gietijzeren malossi en die boekt ook heerlijk
|
|
mag k een euro? |
|
Johann |
18-10-2010 23:05 |
Posts: 1273 |
|
|
|
|
De Schout |
19-10-2010 9:21 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]
Ik ga ook voor malossi. Toen ik noch honda reed, heb ik en 70cc malossi de uitlaatpoort omhoog laten halen en een opmaat uitlaat erachter. Dit liep met een 24mm mikuni zeer mooi en trok als een beest. Wel een andere krukas monteren, daar ben ik later ook achter gekomen.
Ja, als je vermogen onderin toeren wilt moet je zeker een malossi nemen met uitgehakte uitlaatpoort 24mm en hoogtoerige uitlaat
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
JB1 |
19-10-2010 10:01 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]
Ik ga ook voor malossi. Toen ik noch honda reed, heb ik en 70cc malossi de uitlaatpoort omhoog laten halen en een opmaat uitlaat erachter. Dit liep met een 24mm mikuni zeer mooi en trok als een beest. Wel een andere krukas monteren, daar ben ik later ook achter gekomen.
Euhm.
Bij een Honda hoef je geen andere krukas te monteren als de originele geen speling heeft
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Br3cht |
19-10-2010 21:12 |
Posts: 179 |
het is dus de bedoeling om 1blok volledig te reviseren.
Daarin dan ook nieuwe krukas.
haalt een opmaat uitlaat de prestaties dat ik wil, of is het te duur voor hetgeen wat het is.
Collega vertelde me ook dat ik aan de cilinder kan werken, de uitlaat poort breder maken, om harder te trekken, maar hoe weet ik dan hoe groot deze dan mag?
|
|
|
|
Marcooow |
19-10-2010 21:27 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het is dus de bedoeling om 1blok volledig te reviseren.
Daarin dan ook nieuwe krukas.
haalt een opmaat uitlaat de prestaties dat ik wil, of is het te duur voor hetgeen wat het is.
Collega vertelde me ook dat ik aan de cilinder kan werken, de uitlaat poort breder maken, om harder te trekken, maar hoe weet ik dan hoe groot deze dan mag?
koop een 80cc blok en laat een opmaat uitlaat maken en dan wel zorgen dat je cilinder laagtoerig is. ik weet niet of die va neen 80cc laagtoerig is maar desnoods laat je de cilinder tunen zodat die wat laagtoeriger word
|
|
faster than a bullet! |
|
De Schout |
19-10-2010 21:32 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het is dus de bedoeling om 1blok volledig te reviseren.
Daarin dan ook nieuwe krukas.
haalt een opmaat uitlaat de prestaties dat ik wil, of is het te duur voor hetgeen wat het is.
Collega vertelde me ook dat ik aan de cilinder kan werken, de uitlaat poort breder maken, om harder te trekken, maar hoe weet ik dan hoe groot deze dan mag?
dat helpt allemaal voor meer vermogen, over het algemeen bij hogere toerentallen.
t geen wat je nodig hebt is tam getimede cilinder met genoeg CC's.
edit: @ marcooow als er iets laag toerig is, is het wel een ori mbx80
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-10-2010 om 21:38 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|