Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX beter laten trekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62896 - MTX beter laten trekken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Br3cht 18-10-2010 20:43 Print topicpost
Posts: 179
ik zou dus met mijn mtx meer koppel willen
en dan nog liefst onderin.

Mijn huidige setup is een belgische GE2 cilinder met proma uitlaat (al ben ik hier niet zeker van check foto's in gallerij)

Nu begint deze pas te trekken vanaf 7000 tr maar wel tot de 11000tr
daaronder is die echt dood

Wat kan ik veranderen of laten doen?
 

kenny77 18-10-2010 20:45 Print reply

Posts: 29286
70cc.
 
De Schout 18-10-2010 20:45 Print reply
Posts: 5327
mbx/mtx80 blok eronder en gaan
 
tune tweak fiddle bang bummer
st.nyksterdriver 18-10-2010 20:49 Print reply
Posts: 3376
met jou foto's kan je niet zo gemakkelijk zien of het nou ene proma is ofniet
 
gradusss 18-10-2010 20:51 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
mbx/mtx80 blok eronder en gaan


precies, 50 of 70 cc zal onderin nooit veel doen. pak je een compleet standaard 80 blok van een mbx dan trekt ie lekker onderin en loopt ook vlot door naar boven de 80. mtx 80 uitlaat d'r onder met originele demper en dan is ie ook nog eens lekker stil dus val je niet op.
en alles blijft jaren heel als je er niet aan gaat frotten
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Br3cht 18-10-2010 21:28 Print reply
Posts: 179
het liefst geen ander blok
IK heb er hier nog 2 liggen in onderdelen

Ik heb even op mopshop.de gekeken daar zijn 2cilinders
70cc malossie gietijzer
70cc parmakit alu

Welke zou de beste zijn als ik hier tussen moet kiezen
of zijn er nog goede cilinders (link?)

 
meneerbart 18-10-2010 22:04 Print reply

Posts: 164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het liefst geen ander blok
IK heb er hier nog 2 liggen in onderdelen

Ik heb even op mopshop.de gekeken daar zijn 2cilinders
70cc malossie gietijzer
70cc parmakit alu

Welke zou de beste zijn als ik hier tussen moet kiezen
of zijn er nog goede cilinders (link?)




malossi, ik ben er zeeeeeeer tevreden.
 
mag k een euro?
XDr4g0nX 18-10-2010 22:07 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het liefst geen ander blok
IK heb er hier nog 2 liggen in onderdelen

Ik heb even op mopshop.de gekeken daar zijn 2cilinders
70cc malossie gietijzer
70cc parmakit alu

Welke zou de beste zijn als ik hier tussen moet kiezen
of zijn er nog goede cilinders (link?)


Over het algemeen is alu hoogtoerig en gietijzer laagtoerig, dus voor koppel onderin zou ik zeggen gietijzer.
 
Signature: [==||========] 20% complete
st.nyksterdriver 18-10-2010 22:42 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneerbart
[...]



malossi, ik ben er zeeeeeeer tevreden.

jij hebt luhctgekoeld mallossi die is alu
hij heeft een watergekjoeld blok en moet dus de nsr malossi cilinder hebben die is gietijzer
 
meneerbart 18-10-2010 22:56 Print reply

Posts: 164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

jij hebt luhctgekoeld mallossi die is alu
hij heeft een watergekjoeld blok en moet dus de nsr malossi cilinder hebben die is gietijzer


klopt. scherp trouwens

maarrr, een mattie heeft een nsr met een gietijzeren malossi en die boekt ook heerlijk
 
mag k een euro?
Johann 18-10-2010 23:05 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
ik zou dus met mijn mtx meer koppel willen
en dan nog liefst onderin.

Mijn huidige setup is een belgische GE2 cilinder met proma uitlaat (al ben ik hier niet zeker van check foto's in gallerij)

Nu begint deze pas te trekken vanaf 7000 tr maar wel tot de 11000tr
daaronder is die echt dood

Wat kan ik veranderen of laten doen?


Ik ga ook voor malossi. Toen ik noch honda reed, heb ik en 70cc malossi de uitlaatpoort omhoog laten halen en een opmaat uitlaat erachter. Dit liep met een 24mm mikuni zeer mooi en trok als een beest. Wel een andere krukas monteren, daar ben ik later ook achter gekomen.
 
De Schout 19-10-2010 9:21 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Ik ga ook voor malossi. Toen ik noch honda reed, heb ik en 70cc malossi de uitlaatpoort omhoog laten halen en een opmaat uitlaat erachter. Dit liep met een 24mm mikuni zeer mooi en trok als een beest. Wel een andere krukas monteren, daar ben ik later ook achter gekomen.



Ja, als je vermogen onderin toeren wilt moet je zeker een malossi nemen met uitgehakte uitlaatpoort 24mm en hoogtoerige uitlaat
 
tune tweak fiddle bang bummer
JB1 19-10-2010 10:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Ik ga ook voor malossi. Toen ik noch honda reed, heb ik en 70cc malossi de uitlaatpoort omhoog laten halen en een opmaat uitlaat erachter. Dit liep met een 24mm mikuni zeer mooi en trok als een beest. Wel een andere krukas monteren, daar ben ik later ook achter gekomen.


Euhm.
Bij een Honda hoef je geen andere krukas te monteren als de originele geen speling heeft
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Br3cht 19-10-2010 21:12 Print reply
Posts: 179
het is dus de bedoeling om 1blok volledig te reviseren.
Daarin dan ook nieuwe krukas.

haalt een opmaat uitlaat de prestaties dat ik wil, of is het te duur voor hetgeen wat het is.
Collega vertelde me ook dat ik aan de cilinder kan werken, de uitlaat poort breder maken, om harder te trekken, maar hoe weet ik dan hoe groot deze dan mag?
 
Marcooow 19-10-2010 21:27 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het is dus de bedoeling om 1blok volledig te reviseren.
Daarin dan ook nieuwe krukas.

haalt een opmaat uitlaat de prestaties dat ik wil, of is het te duur voor hetgeen wat het is.
Collega vertelde me ook dat ik aan de cilinder kan werken, de uitlaat poort breder maken, om harder te trekken, maar hoe weet ik dan hoe groot deze dan mag?


koop een 80cc blok en laat een opmaat uitlaat maken en dan wel zorgen dat je cilinder laagtoerig is. ik weet niet of die va neen 80cc laagtoerig is maar desnoods laat je de cilinder tunen zodat die wat laagtoeriger word
 
faster than a bullet!
De Schout 19-10-2010 21:32 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
het is dus de bedoeling om 1blok volledig te reviseren.
Daarin dan ook nieuwe krukas.

haalt een opmaat uitlaat de prestaties dat ik wil, of is het te duur voor hetgeen wat het is.
Collega vertelde me ook dat ik aan de cilinder kan werken, de uitlaat poort breder maken, om harder te trekken, maar hoe weet ik dan hoe groot deze dan mag?


dat helpt allemaal voor meer vermogen, over het algemeen bij hogere toerentallen.

t geen wat je nodig hebt is tam getimede cilinder met genoeg CC's.

edit: @ marcooow als er iets laag toerig is, is het wel een ori mbx80

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-10-2010 om 21:38 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved