Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slechte achterrem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62890 - Slechte achterrem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

limburger 17-10-2010 19:10 Print topicpost

Posts: 686
Een vriend van mij heeft sinds vandaag een hele slechte achterrem. Je kan hem helemaal induwen en je rijd 15 km/h en je staat na 10 meter nog niet stil. We hebben al eens ontlucht maar mocht allemaal niet helpen, ook hebben we de remblokjes vervange die aan vervanging toe waren maar ook dit helpte niks.???

Iemand een idee?

Mvg,

Joris
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!

ChielTZR 17-10-2010 19:11 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: limburger
Een vriend van mij heeft sinds vandaag een hele slechte achterrem. Je kan hem helemaal induwen en je rijd 15 km/h en je staat na 10 meter nog niet stil. We hebben al eens ontlucht maar mocht allemaal niet helpen, ook hebben we de remblokjes vervange die aan vervanging toe waren maar ook dit helpte niks.???

Iemand een idee?

Mvg,

Joris



drukken je blokjes wel tegen de schijf aan als je remt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
limburger 17-10-2010 19:25 Print reply

Posts: 686
nee, pas als je heel diep zit met je pedaal dan beginne ze te te drukke
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Pimsvinn 17-10-2010 19:26 Print reply

Posts: 309
Kabels smeren dacht ik zo.
 
XDr4g0nX 17-10-2010 19:31 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimsvinn
Kabels smeren dacht ik zo.

Dacht ik ook niet.

@TS
Betekend dat je dus beter moet ontluchten, anders hadden je blokjes wel tegen je schijf aangekomen zodra je de rem indrukte.
 
Signature: [==||========] 20% complete
limburger 17-10-2010 19:34 Print reply

Posts: 686
als we nu ontluchten komt er pure vloeistof uit en 0 lucht.
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Maeddy 17-10-2010 19:36 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: limburger
als we nu ontluchten komt er pure vloeistof uit en 0 lucht.


Drukstift van je rempedaal niet goed afgesteld?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
limburger 17-10-2010 19:40 Print reply

Posts: 686
maar daar zijn we niet aangeweest of iets, het was gewoon op de dag had ie een slechte rem
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Maeddy 17-10-2010 19:44 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: limburger
maar daar zijn we niet aangeweest of iets, het was gewoon op de dag had ie een slechte rem


Misschien is hij per abuis verschoten. Kijk er eens naar; je zult toch dingen moeten uitsluiten.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
limburger 17-10-2010 21:25 Print reply

Posts: 686
klopt doen we, ik was net aant denken aan een defect in de rempomp ?
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2010 22:28 Print reply

Posts: 9841
het kan gebeuren dat je met ontluchten de cups van je rempomp hebt gesloopt.

denk toch dat je nog ergens lucht hebt. Als je het echt fatsoenlijk wilt doen haal je je remklauw los en zorg je dat je die een heel eind boven de pomp houdt zodat daar alle lucht naartoe gaat...het kan nog wel eens gebeuren dat er lucht blijft hangen in een knikje van de leiding.

ik wil je ontluchtingsskills niet in de grond trappen, maar zorg ook dat je 100% zeker weet dat je wel op de goede manier ontlucht

ik zit soms ook nog te kloten met ontluchten en dan lijkt het of alle lucht eruit is, heb ik hetzelfde probleem en uiteindelijk kom ik erachter dat er stiekem toch nog lucht in de leiding zit.

je weet pas dat ie goed ontlucht is als je remdruk hebt

 
Too cool for school!
Makrolon 17-10-2010 22:34 Print reply

Posts: 6733
Ik denk dat je je keerringen hebt verneukt met het plaatsen van nieuwe blokken.

Heb je voor je de zuiger terug drukte hem schoon gemaakt?
 
KTM 525 EXC Supermoto
limburger 17-10-2010 23:49 Print reply

Posts: 686
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
het kan gebeuren dat je met ontluchten de cups van je rempomp hebt gesloopt.

denk toch dat je nog ergens lucht hebt. Als je het echt fatsoenlijk wilt doen haal je je remklauw los en zorg je dat je die een heel eind boven de pomp houdt zodat daar alle lucht naartoe gaat...het kan nog wel eens gebeuren dat er lucht blijft hangen in een knikje van de leiding.

ik wil je ontluchtingsskills niet in de grond trappen, maar zorg ook dat je 100% zeker weet dat je wel op de goede manier ontlucht

ik zit soms ook nog te kloten met ontluchten en dan lijkt het of alle lucht eruit is, heb ik hetzelfde probleem en uiteindelijk kom ik erachter dat er stiekem toch nog lucht in de leiding zit.

je weet pas dat ie goed ontlucht is als je remdruk hebt



We hebbe hem goed ontlucht maar nu begin ik zelf ook te twijfele.

En makrol daar heb ik nog naar gekeken maar die waren best schoon, en had er wat remmenreiniger opgespoten.?? Maar dan zal die morgen nog wel gaan ontluchten.
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-10-2010 1:26 Print reply

Posts: 9841
ik denk dat als de rubbers van je klauw lek zijn, je drukverlies zou hebben door die lekkage, en dus vloeistof zou moeten zien lekken uit de klauw.
wat bij mij vaak helpt is lekker tegen de remleiding aantikken met een steeksleutel ofzo om de lucht te laten weten wat je van plan bent.

 
Too cool for school!
limburger 18-10-2010 19:04 Print reply

Posts: 686
kzal het doorgeven. bedankt martijn, De band was aan de rand wat nat dus mis dat er idd wat bij de klauw lekt wat op de velg druppeld en door het rijden naar buiten word gegooit.
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Uncle BLAM 19-10-2010 8:55 Print reply

Posts: 1025
monter voor het ontluchten een slangetje en laat het slangetje eerst een stukje omhoog lopen voor 'ie naar beneden naar b.v. een jampotje gaat om de olie op te vangen

op deze manier kan er tijdens het ontluchten geen lucht naar de ontluchtingsnippel gaan omdat er altijd een beetje remvloeistof in het slangetje blijft zitten
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 1364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved