Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rem wil niet ontluchten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 773 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62888 - Rem wil niet ontluchten.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 8460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FreakyRik 17-10-2010 20:38 Print reply

Posts: 338
Hallo Jungs,

ik heb het wederom geprobeerd, door die ene van achter, op de voorkant te plaatsen, zo zou ik dan in ieder geval een voorrem hebben, maar nog steeds wil het niet lukken.

Aan beide kanten, zowel reservoir, als nippel, komt pure olie uit. geen lucht niets. wat kan er nu zijn?
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Niek de Wildt 17-10-2010 21:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
Hallo Jungs,

ik heb het wederom geprobeerd, door die ene van achter, op de voorkant te plaatsen, zo zou ik dan in ieder geval een voorrem hebben, maar nog steeds wil het niet lukken.

Aan beide kanten, zowel reservoir, als nippel, komt pure olie uit. geen lucht niets. wat kan er nu zijn?


http://www.brommerforum.nl/showtopic/62686

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Waarschijnlijk zit het afstelschroefje bij je handvat te strak waardoor je hem niet ontluchten.
Laatst nog gehad bij de achterrem van een GPR.
Dus even dat schroefje helemaal losdraaien.


Kortom, de rem blijft een heel klein beetje ingedrukt ookal wordt deze niet bediend, hierdoor is het gaatje waar de lucht door moet afgesloten.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-10-2010 om 21:54 uur.
 
FreakyRik 17-10-2010 22:07 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


http://www.brommerforum.nl/showtopic/62686

[...]


Kortom, de rem blijft een heel klein beetje ingedrukt ookal wordt deze niet bediend, hierdoor is het gaatje waar de lucht door moet afgesloten.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-10-2010 om 21:54 uur.


dankje voor je reactie Niek,

dat afstel schroefje, is dat het schroefje dat door de hendel heen zit? die de pomp aandrukt?

ik heb trouwens, gewoon doorgeprobeerd, en er kwam toch nog lucht uit de leiding in het reservoir, naarmate werden de bubbeltjes alsmaar kleiner, en nu lijkt het er in een soort van wolkje uit te komen, elke keer als ik hem langzaam indruk. het lijkt er op dat de luchtbellen, in miljoenen mini-mini-mini belletjes zijn veranderd. ik begin heel langzaam aan wel meer druk te krijgen, maar op deze snelheid, ben ik met kerstmis nog bezig met remmen.
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Makrolon 17-10-2010 22:08 Print reply

Posts: 6733
Ontlucht eens op de normale manier, maar dan via de banjo aan je rempomp. Wel even een doek er omheen wikkelen. Wss zit daar nog een grote bel.
 
KTM 525 EXC Supermoto
FreakyRik 17-10-2010 22:11 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Ontlucht eens op de normale manier, maar dan via de banjo aan je rempomp. Wel even een doek er omheen wikkelen. Wss zit daar nog een grote bel.


Heb ik ook al geprobeerd, toen dat ringetje er omheen werd gezet, hielp ook niets. denk dat ik morgen maar even langs de garage ga, en dan moeten zij het maar even er doorheen trekken met een vacuumpomp. ik heb hier namelijk een hard hoofd in
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-10-2010 22:14 Print reply

Posts: 17929
zijn je blokken niet schuin afgesleten? dat de zachte rem in je blokken zit ipv in je olie

ik je reservoir trouwens het hoogste punt van je systeem? niet dat de leiding er ergens bovenuit komt, dan heb je dr al snel lucht in
 
FreakyRik 17-10-2010 22:36 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
zijn je blokken niet schuin afgesleten? dat de zachte rem in je blokken zit ipv in je olie

ik je reservoir trouwens het hoogste punt van je systeem? niet dat de leiding er ergens bovenuit komt, dan heb je dr al snel lucht in


Nee de blokken zijn nieuw, ook is het resevoir inderdaad het hoogste punt, ook heb ik er voor gezorgd dat nergens in de leiding een dood punt bestaat.

De handel wil ook zegmaar met gemak nog tegen het handvat aankomen, normaal als het aan je blokken zou liggen, dan kan je bij stilstand nog steeds je handel niet zo ver drukken.
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
tsxhunter 17-10-2010 22:49 Print reply

Posts: 9332
remschijf nog goed? heb geen ervaring met schijfremmen dus ik roep maar wat
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
FreakyRik 17-10-2010 22:51 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
remschijf nog goed? heb geen ervaring met schijfremmen dus ik roep maar wat


ja die is opzich nog wel best, ga ik over een tijde wel vervangen, maar is nog wel goed, het gaat erom dat hij in eerste instantie er voor moet zorgen dat ik als ik stilsta, dat ook blijf staan, nu kan ik em zonder moeite heen en weer rollen en haalt ie bijna geen flikker uit. ook komt de remhandle tot op het handvat
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
FreakyRik 18-10-2010 11:01 Print reply

Posts: 338
Hallo jongens,

Bedankt allemaal voor jullie reactie, heb ik veel aan gehad.

ik heb het eindelijk opgelost;

Wat bleek nou: De rempomp stond in een schuine hoek omhoog, de klem heb ik dus even van het stuur los gedraaid, hem gekantelt, en toen kwam er een hele zooi lucht uit, die dus vastzat net voor de banjobout, en nu remt hij weer als een malle.

Houdoe en bedankt!
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!

Dit topic is 8460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved