Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rem wil niet ontluchten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 713 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62888 - Rem wil niet ontluchten.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FreakyRik 17-10-2010 16:00 Print topicpost

Posts: 338
Hallo mensen,

Ik heb hier een probleempje, ik ben bezig om mijn brommer te reviseren. Nu ben ik al een heel eind, alles zit er weer op en aan, er hoeft alleen nog olie in het motorblok, en olie in het tankje, benzine in de tank, en dan kan ik gaan afstellen. alleen wil ik wel eerst mijn rem werkend hebben. de afgelopen dagen heb ik de klauwen van voor en achter netjes opengehaald, en alles mooi schoongemaakt en netjes terug geplaatst.

Ik heb zo veel mogelijk hier op BF gelezen over remmen en ontluchten, maar nu zit ik met een probleem. De achterrem overigens is wel gelukt, door het te doen zoals in de faq staat. maar de voorrem wil niet. netjes met een slangetje en steeds de bubbeltjes eruit pompen. totdat er geen bubbels meer uit kwamen, zowel in het reservoir als uit de nippel. maar nog krijg ik nog lang niet genoeg druk. de zuigers bewegen wel een klein beetje, maar daar houd het mee op.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Bij voorbaat dank BFers!
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!

Pimsvinn 17-10-2010 16:12 Print reply

Posts: 309
Heb ik ook gehad, ik heb gewoon goed door gepompt. En ook onder het rijden veel die rem gebruikt en na een tijdje deed hij het bij mij goed, niet perfect maar goed
 
FreakyRik 17-10-2010 16:35 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimsvinn
Heb ik ook gehad, ik heb gewoon goed door gepompt. En ook onder het rijden veel die rem gebruikt en na een tijdje deed hij het bij mij goed, niet perfect maar goed


dankje voor je reactie. ik heb mijn brommer net weer op de wielen gehad, en even heen en weer gelopen, maar de voorrem doet werkelijk niets. en de achterrem ook veel minder dan ik had gedacht/gehoopt. op deze manier kan ik hem natuurlijk niet gaan afstellen :P

Iemand nog een idee om mijn remmen weer ASAP werkend te krijgen?
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
BenjaminDG 17-10-2010 16:39 Print reply

Posts: 4605
Voor je de ontluchtingsnippel losdraait moet je eerst al wat druk voelen, dus blijven pompen totdat je geen bellen meer ziet komen in het reservoir. Daarna de klauw zelf ontluchten.

Als je dan nog geen druk hebt kan dat verschillende redenen hebben:

Er zit nog ergens lucht in de leiding (denk maar aan de leiding die in een rare bocht loopt)?
rempomp stuk?
Remleidingen verduurt?
Remklauwophanging is niet vast genoeg
Dichtingen van de zuigers zijn slecht.
koperen rondellen niet goed of vergeten?
...

Om de remleiding te testen moet je eens remmen en aan de remleiding voelen, als je deze voelt bewegen of opzwellen zijn ze verduurt en zou je nieuwe moeten halen (rubberen of stalen keus is aan jou).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2010 om 16:40 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Maeddy 17-10-2010 16:45 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Mijn manier van remmen ontluchten, werkt perfect .

Stap 1: Doe een slang aan je ontluchtingsnippel.
Stap 2: Druk de slang in een leeg potje.
Stap 3: Gooi wat remolie in het potje zodat de slang onder het vloeistofniveau zit.
Stap 4: Draai je olieresevoir open en vul dit aan.
Stap 5: Draai de ontluchtingsnippel open
Stap 6: Knijp je hendel aan, laat hem weer los, knijp hem weer aan en laat hem weer los enzovoort. Houd voortdurend je oliepijl in de gaten, en als dit te laag is ga je weer bijvullen.
Stap 7: Als er geen lucht meer uit het slangetje komt, draai dan je ontluchtingsnippel dicht.
Stap 8: Ga door met pompen en blijf je olieniveau in de gaten houden. Je ziet nu belletjes uit het resevoir komen.
Stap 9: Als je geen belletjes meer ziet komen uit je resevoir, vul het dan nog een maal aan, en sluit het resevoir af.

Je rem is nu ontlucht en hij remt als de ziekte.


Deze manier geprobeerd?

Searchfunctie gebruiken he
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
FreakyRik 17-10-2010 16:51 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Deze manier geprobeerd?

Searchfunctie gebruiken he


Bedankt voor jullie reactie benjamin en jij

Ik heb het op de volgende manier gedaan.

1. Rempotje open en bijvullen
2. slangetje op nippel en daaronder een bakje
3. eerst pompen
4. Nippel open
5. Remhandel IN
6. nippel dicht
7. Remhandel UIT
en dan vanaf 3 weer verder continue, totdat er zowel in het slangetje en reservoir geen belletjes meer uitkwamen

Ik heb wel ietsiepietsie druk voordat ik mijn nippel opendraai, maar niet veel. toen ik eraan begon had ik niks van druk. de remleidingen zijn nog ok, en wat is een koperen rondelle?
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
ronge48 17-10-2010 16:53 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


Bedankt voor jullie reactie benjamin en jij

Ik heb het op de volgende manier gedaan.

1. Rempotje open en bijvullen
2. slangetje op nippel en daaronder een bakje
3. eerst pompen
4. Nippel open
5. Remhandel IN
6. nippel dicht
7. Remhandel UIT
en dan vanaf 3 weer verder continue, totdat er zowel in het slangetje en reservoir geen belletjes meer uitkwamen

Ik heb wel ietsiepietsie druk voordat ik mijn nippel opendraai, maar niet veel. toen ik eraan begon had ik niks van druk. de remleidingen zijn nog ok, en wat is een koperen rondelle?


volgens deze manier zou het gewoon moeten werken, alleen zou ik eerst pompen tot je druk voelt en dan pas open draaien.

de koperen rondelle zijn waarschijnlijk de ringen die je aan beide zeiden van je remleiding plaatst waar deze word vast gedraaid met de banjobout
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
BenjaminDG 17-10-2010 16:53 Print reply

Posts: 4605
Blijf nu eerst eens gewoon pompen totdat je geen bellen meer ziet komen alvorens je gaat prutsen aan de ontluchtingsnippel.

Koperen rondel of de afdichtringen die aan je banjo-ogen zitten

Ik zie dat ronge me voor was

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2010 om 16:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2010 om 16:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Maeddy 17-10-2010 16:54 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


Bedankt voor jullie reactie benjamin en jij

Ik heb het op de volgende manier gedaan.

1. Rempotje open en bijvullen
2. slangetje op nippel en daaronder een bakje
3. eerst pompen
4. Nippel open
5. Remhandel IN
6. nippel dicht
7. Remhandel UIT
en dan vanaf 3 weer verder continue, totdat er zowel in het slangetje en reservoir geen belletjes meer uitkwamen

Ik heb wel ietsiepietsie druk voordat ik mijn nippel opendraai, maar niet veel. toen ik eraan begon had ik niks van druk. de remleidingen zijn nog ok, en wat is een koperen rondelle?


De clue van het potje bij je ontluchtingsnippel is dat je ontluchtingsnippel niet telkens open en dicht hoeft. Je kan dus gewoon pompen, en dat gaat veel sneller. Je kunt immers toch geen zuurstof aanzuigen. Probeer het eens op die manier.

Koperen rondellen zijn die ringetjes die tussen je banjobout en je remslang zitten.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
FreakyRik 17-10-2010 16:56 Print reply

Posts: 338
Dankjewel jongens,

De koperen rondellen zitten netjes op hun plaats, en alles zit goed vast.

over: "eerst druk voelen en dan pas opendraaien"

Ik had al gezegd dat ik dat deed

Ik ga het zometeen op jouw manier proberen maeddy, bedankt voor je reactie.
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
BenjaminDG 17-10-2010 17:02 Print reply

Posts: 4605
Denk er aan.

Eerst wat pompen, hendel blijven indrukken, nippel los, nippel vast, hendel los.

Dan weer opnieuw beginnen.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2010 om 17:13 uur.
 
Vlaanderen vrij!
FreakyRik 17-10-2010 17:07 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Denk er aan Eerst wat pompen, hendel blijvne indrukken, nippel los, nippel vast, hendel los.

Dan weer opnieuw beginnen.


huh? dat is precies het tegenover gestelde van wat mensen, en ook de FAQ hier op BF zeggen, die zeggen;

Eerst nippel los, dan knijpen en ingedrukt houden, nippel vast, pompen en dan opnieuw beginnen
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Leen 17-10-2010 17:09 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


huh? dat is precies het tegenover gestelde van wat mensen, en ook de FAQ hier op BF zeggen, die zeggen;

Eerst nippel los, dan knijpen en ingedrukt houden, nippel vast, pompen en dan opnieuw beginnen



de mensen die dat zeggen zou ik mn rem nooit door laten ontluchten.
 
BenjaminDG 17-10-2010 17:10 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


huh? dat is precies het tegenover gestelde van wat mensen, en ook de FAQ hier op BF zeggen, die zeggen;

Eerst nippel los, dan knijpen en ingedrukt houden, nippel vast, pompen en dan opnieuw beginnen


Denk nu eens na, als er geen druk in je systeem is alvorens je de nippel losdraait wat voor nu heeft je hele actie dan?

Zo zuig je de lucht weer langs je nippel binnen.

Heb je toevallig ook de link van de bewuste FAQ?


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2010 om 17:11 uur.
 
Vlaanderen vrij!
FreakyRik 17-10-2010 17:18 Print reply

Posts: 338
Sorry jongens het spijt me, ik heb de onderstaande Faq verkeerd gelezen, hier staat ook slangetje onder vloeistofspiegel, maar dan wel dat je open moet draaien, 1 keer indrukken en houden, nippel dicht enzovoort. dit ga ik dan ook doen, maar dan continue blijven pompen zoals maeddy zei.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Leen 17-10-2010 17:20 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
Sorry jongens het spijt me, ik heb de onderstaande Faq verkeerd gelezen, hier staat ook slangetje onder vloeistofspiegel, maar dan wel dat je open moet draaien, 1 keer indrukken en houden, nippel dicht enzovoort. dit ga ik dan ook doen, maar dan continue blijven pompen zoals maeddy zei.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21



naar meaddy moet je niet luisteren knul.

beetje pompen, hendel ingeknepen houden, nippel open, nippel dicht, hendel los, beetje pompen, hendel ingeknepen houden, nippel open, etc etc etc
 

Dit topic is 8461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved