Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi maakt raar piepend geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62879 - derbi maakt raar piepend geluid
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

twisterdrdlimited05 16-10-2010 19:25 Print reply

Posts: 264
k weet niet wanneer ze vervangen zijn of dat het de standaard lagers nog waren. maar hoeveel km je er mee doet ligt ook aan je rijgedrag.
 
overdrijven is ook een vak jah,
BenjaminDG 16-10-2010 19:28 Print reply

Posts: 4605
Dan nog, na zo weinig km al kapot lopen.


 
Vlaanderen vrij!
sendaSM-almkerk 16-10-2010 20:34 Print reply
Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dan nog, na zo weinig km al kapot lopen.



derbi is kwa kwaliteit gewoon bagger vind ik al vergelijk je bvb met honda ik heb mijn senda(2003) 1 jaar en koppelinghuis, krukas, plaaten, waterpomp, ontsteking, cilinder, achterwiel lagers, en bij een maat van mijn met zn senda (2005) heeft zegmaar de zelfde lijst als mij maar en sins vorige week zn versnellings bak kapot gelopen
dus voor de kwaliteit hoef je het niet te doen doe mijn dan maar een honda (bijna) nooit last mee gehad
 
BenjaminDG 16-10-2010 20:41 Print reply

Posts: 4605
Dan gebruiken ze klote lagers in de eerste plaats, welk merk hebben (hadden?) die lagers in derbi wielen (of andere onderdelen)?
 
Vlaanderen vrij!
Drumsan 16-10-2010 21:12 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
[...]

derbi is kwa kwaliteit gewoon bagger vind ik al vergelijk je bvb met honda ik heb mijn senda(2003) 1 jaar en koppelinghuis, krukas, plaaten, waterpomp, ontsteking, cilinder, achterwiel lagers, en bij een maat van mijn met zn senda (2005) heeft zegmaar de zelfde lijst als mij maar en sins vorige week zn versnellings bak kapot gelopen
dus voor de kwaliteit hoef je het niet te doen doe mijn dan maar een honda (bijna) nooit last mee gehad


Mijn Senda heeft al 250000 kilometer gelopen en het blok ziet er vanbinnen nog als nieuw uit.

Naar mijn idee gewoon een kwestie van goed onderhouden en er netjes mee rijden. En niet (zwaar) opvoeren.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 16-10-2010 om 21:12 uur.
 
Royal Club 16-10-2010 21:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Mijn Senda heeft al 250000 kilometer gelopen en het blok ziet er vanbinnen nog als nieuw uit.

Naar mijn idee gewoon een kwestie van goed onderhouden en er netjes mee rijden. En niet (zwaar) opvoeren.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 16-10-2010 om 21:12 uur.


250000?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
twisterdrdlimited05 16-10-2010 21:33 Print reply

Posts: 264
daar ben ik het niet mee eens. Ik heb 8000 km gereden in 9 maanden en het enigste wat ik moest vervangen was voortandwiel remvloeistof en achterwielagers,ketting, koppelingsplaatjes.
 
overdrijven is ook een vak jah,
sendaSM-almkerk 16-10-2010 21:45 Print reply
Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Mijn Senda heeft al 250000 kilometer gelopen en het blok ziet er vanbinnen nog als nieuw uit.

Naar mijn idee gewoon een kwestie van goed onderhouden en er netjes mee rijden. En niet (zwaar) opvoeren.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 16-10-2010 om 21:12 uur.

helemaal orgineel zal het wel heel blijven jha en die van mij onderhouw ik ook gewoon goed hoor
maar die van bij is best opgevoerd en ik maak er ook wheely's en stoppie's mee en daar zijn ze toch echt niet voor gemaakt en met een honda hab je daar dan geen (vrij weinig) last van
 
BenjaminDG 16-10-2010 21:49 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twisterdrdlimited05
daar ben ik het niet mee eens. Ik heb 8000 km gereden in 9 maanden en het enigste wat ik moest vervangen was voortandwiel remvloeistof en achterwielagers,ketting, koppelingsplaatjes.


wiellagers en ketting zouden toch wat langer mogen uithouden dan 8000 km.
 
Vlaanderen vrij!
Saknet 16-10-2010 21:55 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
[...]

derbi is kwa kwaliteit gewoon bagger vind ik al vergelijk je bvb met honda ik heb mijn senda(2003) 1 jaar en koppelinghuis, krukas, plaaten, waterpomp, ontsteking, cilinder, achterwiel lagers, en bij een maat van mijn met zn senda (2005) heeft zegmaar de zelfde lijst als mij maar en sins vorige week zn versnellings bak kapot gelopen
dus voor de kwaliteit hoef je het niet te doen doe mijn dan maar een honda (bijna) nooit last mee gehad

koppelinghuis kapot oorzaak: briek koppelen
krukas kapot: te heet geworden, afstellen of waterpomp fatsoenlijk behandelen
koppelingplaten: foutieve olie icm briek koppelen
waterpomp: geen idee wat er aan mankeerde, maar ik denk dat als ik de rest zo lees dat je gewoon een 1e rangs beunhaas bent.
ontsteking: ofwel chineze ducati imitatie rotzooi, draden doormidden geragd door vliegwiel door foutieve montage, spie die bvb even huis heeft gehouden.
cilinder: te heet geworden
versnellingsbak kapot: foute olie, geen olie, pookje kapot stampen, briek koppelen.

maw al je problemen hadden voorkomen kunnen worden had je dat ding zn onderhoudsbeurten gegunt en er zelf niet mee aan het superknoeien gegaan.

ik zie dat ie van 2003 is, dat verklaard dus nog veel meer. (lees: hoe meer jonge knapen ermee geknoeit hebben, hoe gaarder hij wordt)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dan gebruiken ze klote lagers in de eerste plaats, welk merk hebben (hadden?) die lagers in derbi wielen (of andere onderdelen)?


als je je wiel-as niet op de juiste wijze monteerd (bvb niet in lijn, of niet strak genoeg, of te strak icm onder spanning van de lagers) of van stoepranden afstuiterd met keihard opgepompte banden (doen jochies vaak want dan ga je harder )

dan rag je elk lagertje zomaar aan barrels, ongeacht gebruikte materialen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-10-2010 om 21:57 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Royal Club 16-10-2010 22:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

koppelinghuis kapot oorzaak: briek koppelen
krukas kapot: te heet geworden, afstellen of waterpomp fatsoenlijk behandelen
koppelingplaten: foutieve olie icm briek koppelen
waterpomp: geen idee wat er aan mankeerde, maar ik denk dat als ik de rest zo lees dat je gewoon een 1e rangs beunhaas bent.
ontsteking: ofwel chineze ducati imitatie rotzooi, draden doormidden geragd door vliegwiel door foutieve montage, spie die bvb even huis heeft gehouden.
cilinder: te heet geworden
versnellingsbak kapot: foute olie, geen olie, pookje kapot stampen, briek koppelen.

maw al je problemen hadden voorkomen kunnen worden had je dat ding zn onderhoudsbeurten gegunt en er zelf niet mee aan het superknoeien gegaan.

ik zie dat ie van 2003 is, dat verklaard dus nog veel meer. (lees: hoe meer jonge knapen ermee geknoeit hebben, hoe gaarder hij wordt)


[...]


als je je wiel-as niet op de juiste wijze monteerd (bvb niet in lijn, of niet strak genoeg, of te strak icm onder spanning van de lagers) of van stoepranden afstuiterd met keihard opgepompte banden (doen jochies vaak want dan ga je harder )

dan rag je elk lagertje zomaar aan barrels, ongeacht gebruikte materialen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-10-2010 om 21:57 uur.


derbi coat de lagerpassingen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Saknet 16-10-2010 23:08 Print reply

Posts: 10355
dat is je vast wijsgemaakt door iemand die een derbi 2ehands had gekocht
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
coupequattro 16-10-2010 23:36 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
dat is je vast wijsgemaakt door iemand die een derbi 2ehands had gekocht


Nee, he's right. Wordt allemaal meegecoat met de naaf, heb em nieuw gekocht en heb ze al 2x moeten vervangen.
 
sendaSM-almkerk 17-10-2010 0:02 Print reply
Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

koppelinghuis kapot oorzaak: briek koppelen
krukas kapot: te heet geworden, afstellen of waterpomp fatsoenlijk behandelen
koppelingplaten: foutieve olie icm briek koppelen
waterpomp: geen idee wat er aan mankeerde, maar ik denk dat als ik de rest zo lees dat je gewoon een 1e rangs beunhaas bent.
ontsteking: ofwel chineze ducati imitatie rotzooi, draden doormidden geragd door vliegwiel door foutieve montage, spie die bvb even huis heeft gehouden.
cilinder: te heet geworden
versnellingsbak kapot: foute olie, geen olie, pookje kapot stampen, briek koppelen.

maw al je problemen hadden voorkomen kunnen worden had je dat ding zn onderhoudsbeurten gegunt en er zelf niet mee aan het superknoeien gegaan.

ik zie dat ie van 2003 is, dat verklaard dus nog veel meer. (lees: hoe meer jonge knapen ermee geknoeit hebben, hoe gaarder hij wordt)


[...]


als je je wiel-as niet op de juiste wijze monteerd (bvb niet in lijn, of niet strak genoeg, of te strak icm onder spanning van de lagers) of van stoepranden afstuiterd met keihard opgepompte banden (doen jochies vaak want dan ga je harder )

dan rag je elk lagertje zomaar aan barrels, ongeacht gebruikte materialen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-10-2010 om 21:57 uur.

alles is gewoon goed gemonteerd op brommers hoor maar alles wat er aan kapot is gegaan dat was orgineel en dat van die bak dat kan geen fout geweest zijn die was gewoon niet goed
 
sendaSM-almkerk 17-10-2010 0:07 Print reply
Posts: 207
als je je wiel-as niet op de juiste wijze monteerd (bvb niet in lijn, of niet strak genoeg, of te strak icm onder spanning van de lagers) of van stoepranden afstuiterd met keihard opgepompte banden (doen jochies vaak want dan ga je harder )

dan rag je elk lagertje zomaar aan barrels, ongeacht gebruikte materialen.


bande spanning is altijd goed (dus niet te hard) eerder te zacht
en stoeprande rijde zal ik nooit nie doen
as staat altijd in lijn en strakgezet met de momentsleutel (en ja op de juiste stand)

door de wheely's en stoppie's heeft alles wel veel te leiden jha
maar over het algemeen is derbi gewoon wat minder van kwaliteit
ik zeg niet dat het kut matriaal is maar sommige dinge hadde wel een stuk sterker gemoge
 

Dit topic is 7984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved