Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Lekken Carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62867 - Lekken Carburateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maakje 13-10-2010 10:58 Print topicpost

Posts: 808
Hallo,

Ik heb al eerder een topic geplaatst over het afstellen en lekken van mijn carburateur. Nou heb ik de tips over het lekken opgevolgt en nog steeds geen resultaat gehad, de carburateur lekt nog steeds. Het afstellen ben ik al achter.
Ik werd laatst een beetje gek van het idee dat ik er maar niet achter kan komen wat nou het probleem ervan is. Ik heb er een nieuwe pakking tussen gedaan, hierdoor lekte hij minder, maar wel nog steeds. Ik heb er nu afgelopen zondag vloeibare pakking ertussen gesmeerd (beun, maar ik wist even geen andere oplossing) Nou lekt hij nog steeds, ik snap echt niet waar het vandaan komt. De carburateur lekt aan de kant onder het spruitstuk.

Iemand nog enige ideeën waar het vandaan kan komen? En hoe ik het kan voorkomen?

Bedankt alvast!
 
bloaze manne, meej diene woage!

XDr4g0nX 13-10-2010 11:05 Print reply

Posts: 3526
Onder welke hoek hangt de carburateur?
En sluit je vlotternaald de benzine toevoer wel goed af? Als hij dit niet doet blijft hij de vlotterkamer vullen met benzine, tot het er ergens uit stroomt.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Robin 1993 13-10-2010 12:13 Print reply

Posts: 1234
is je vlotter niet gewoon krom? zodat de benzine door blijft lopen en dat je vlotterkamer overloopt, heb ik ook gehad is veel gekloot en ik zou dan gelijk een nieuwe vlotter erin doen ivp terugbuigen ofzo
 
!!2 takt!!
Maakje 13-10-2010 12:44 Print reply

Posts: 808
Ik heb ook al de vlotternaald vervangen voor een rubberen (zat een stalen in)

Mijn vlotter is van plastic, dus ik denk niet dat die zomaar zal vervormen.

Ik heb nu een nieuwe vlotternaaldset besteld. Zit zo'n pinnetje in, een buisje o.i.d. en een nieuwe vlotter. Hoop dat dit het zal oplossen.

Andere oplossing zijn ook nog welkom uiteraard.
 
bloaze manne, meej diene woage!
st.nyksterdriver 13-10-2010 12:51 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maakje
Ik heb ook al de vlotternaald vervangen voor een rubberen (zat een stalen in)

Mijn vlotter is van plastic, dus ik denk niet dat die zomaar zal vervormen.

Ik heb nu een nieuwe vlotternaaldset besteld. Zit zo'n pinnetje in, een buisje o.i.d. en een nieuwe vlotter. Hoop dat dit het zal oplossen.

Andere oplossing zijn ook nog welkom uiteraard.

de vlotters zelf niet maar waar hun mee vast zitten en dat pinnetje om hoog duwen
 
Uncle BLAM 13-10-2010 14:22 Print reply

Posts: 1025
Er is maar één oplossing!

(en die is al genoemd)

Namelijk zorgen dat de vlotter met de naald die eraan vast zit de benzine toevoer afsluit

alles dichtmaken heeft alleen maar tot gevolg dt je niet ziet dat 'ie lekt en ondertussen loopt je carter vol benzine tot je 'm start en je drijfstang breekt (als je 'm al rond krijgt)
 
een BF teller is sneller
Maakje 13-10-2010 15:47 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

de vlotters zelf niet maar waar hun mee vast zitten en dat pinnetje om hoog duwen


Dat is ook helemaal van plastic, heel de vlotter is van plastic.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Er is maar één oplossing!

(en die is al genoemd)

Namelijk zorgen dat de vlotter met de naald die eraan vast zit de benzine toevoer afsluit

alles dichtmaken heeft alleen maar tot gevolg dt je niet ziet dat 'ie lekt en ondertussen loopt je carter vol benzine tot je 'm start en je drijfstang breekt (als je 'm al rond krijgt)


Oke, dat lijkt me wel een hele goeie, vandaag is dan de laatste dag dat ik heb gereden. Hopen dat dat nieuwe naaldje het wel goed gaat doen. Ik denk dat ik nu genoeg weet.

Bedankt allemaal!

Dit bericht is gewijzigd door Maakje op 13-10-2010 om 15:47 uur.
 
bloaze manne, meej diene woage!
thomsenda 15-10-2010 11:29 Print reply

Posts: 106
hangt je carburateur wel recht want ik had ook zoiets op mijn senda.
hij lekte omdat hij schuin hing toen hing ik hem horizontaal en het was weer klaar
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.
BenjaminDG 15-10-2010 12:35 Print reply

Posts: 4605
Blaas eens op de benzine-aansluiting van de carburateur terwijl je de vlotter beweegt, als de vlotter goed afsluit moet je niet meer kunnen blazen bij een bepaalde hoek.

Zo stel ik de vlotter altijd af.


 
Vlaanderen vrij!
marjo 15-10-2010 13:24 Print reply

Posts: 1211
Komt het niet uit ding waarmee je benzine kan aftappen? Zodra hij overstroomt komt het daar uit, dus dat zou betekenen dat je vlotter niet goed functioneerd.. kan aan je vlotter/naald liggen enzo

 

Dit topic is 1917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved