Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer invoeren uit duitsland

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1222 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62866 - brommer invoeren uit duitsland
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gradusss 13-10-2010 2:48 Print topicpost

Posts: 603
heeft iemand hier al eens een mb5 / mt5 uit duitsland ingevoerd?

wat werd er precies gedaan bij de rdw keuring?


reden van de vraag:
volgens de rdw site krijg je geen technische keuring,
volgens de ene medewerker krijg je wèl een technische keuring omdat duitsland andere eisen heeft,
volgens de andere medewerker krijg je géén technische keuring omdat ie een eu goedkeuring heeft.

er is geen touw aan vast te knopen hoe het nou zit en ik heb geen zin om geld en tijd weg te gooien bij de keuring als blijkt dat er dus wél een technische keuring is en ik om een of andere reden niet aan de eisen voldoe.

p.s. antwoorden zoals
"koop nl frame met kenteken",
"mail of bel de rdw",
"koop brommer met kenteken",
"waarom wil je dat"
"volgens mij...ik denk...ze zeggen.."
heb ik natuurlijk niks aan
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...

Suzuki-SLK Rijder 13-10-2010 8:36 Print reply

Posts: 3167
Ehm ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb mijn brommer toen der tijd ingevoerd vanuit belgië.

Daarbij werd er gevraagd om papieren (welke ik niet echt had) dus ik moest bij de importeur een bouwjaarverklaring opvragen. Verder willen ze ook ergens kunnen aflezen hoeveel cc hij is (stond bij mij gelukkig op de cilinder). Verder werd er natuurlijk ook nog de snelheid gecontroleerd en werd hij gewogen.

Of ze op eventuele andere dingen controleerden weet ik niet meer, het is al een hele tijd terug
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-10-2010 11:44 Print reply

Posts: 8624
http://selfservice.r...lfservice.controller

Je kan nog doorklikken op de grijze teksten.

Lijkt me dat een brommer een voertuig is, en er wordt geen onderscheid gemaakt.

Ik denk overigens dat ze daar zelf ook compleet in de war zijn, maar dan moet je gewoon verwijzen naar hun eigen website.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
koetjeboe91 13-10-2010 13:41 Print reply

Posts: 2096
was volgens mij een faqs over het invoeren vanuit duitsland weet dat niet zeker.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
XDr4g0nX 13-10-2010 14:05 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
was volgens mij een faqs over het invoeren vanuit duitsland weet dat niet zeker.

Deze bedoel je?

Quote:

Voor een brommer met registratie in een ander EU land:
Die krijgt een kenteken als je aantoont dat hij eerder in het EU buitenland geregistreerd was b.v. door een afgeknipte kraftfahrzeug (KFZ) brief. NL typegoedkeuring is dan niet nodig.
Is er geen EU type goedkeuring en is de brommer ouder dan 3 jaar dan krijgt hij een kenteken na technische en veiligheidskeuring.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht
Is hij nog geen 3 jaar oud dan vervalt de technische keuring en wordt alleen gekeken naar de identiteit.


 
Signature: [==||========] 20% complete
gradusss 13-10-2010 16:03 Print reply

Posts: 603
Quote:
Quote:
Voor een brommer met registratie in een ander EU land:
Die krijgt een kenteken als je aantoont dat hij eerder in het EU buitenland geregistreerd was b.v. door een afgeknipte kraftfahrzeug (KFZ) brief. NL typegoedkeuring is dan niet nodig.
Is er geen EU type goedkeuring en is de brommer ouder dan 3 jaar dan krijgt hij een kenteken na technische en veiligheidskeuring.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht
Is hij nog geen 3 jaar oud dan vervalt de technische keuring en wordt alleen gekeken naar de identiteit.



dit is dus niet juist heb ik ontdekt na laaaaaaaaaaaaang telefoneren met de rdw vandaag (via via via een direct nummer gekregen van een van de weinige rdw-er's die wel hersens heeft)

"Als de brommer in een ander EU land een kenteken heeft controleert de rdw bij het invoeren alleen:
1.framenummer
2.motornummer
3.afmetingen/gewicht

die moeten overeenkomen met het buitenlandse kentekenbewijs.

de brommer moet "compleet" zijn, dat wil zeggen dat je niet met alleen een frame, en een blok kunt komen voor de nummers.

MAAR...het motorblok hoeft niet te werken, er word geen vermogen gemeten, geen geluid gemeten, lichten worden niet getest, enz enz, maakt niet uit of er een 70 of iets op zit als de nummers van frame en carter maar met de papieren kloppen"

verder zei hij nog dat ze dus alleen een soort veredeld postkantoor zijn bij het invoeren van een brommer uit een ander eu-land, en dat alleen bij nederlandse brommers zonder kenteken een hele rits van eisen word gecontroleerd.

dus...toch veeeeeeeeeeeeeeel makkelijker dan gedacht.




Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 13-10-2010 om 16:06 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-10-2010 16:21 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]



dit is dus niet juist heb ik ontdekt na laaaaaaaaaaaaang telefoneren met de rdw vandaag (via via via een direct nummer gekregen van een van de weinige rdw-er's die wel hersens heeft)

"Als de brommer in een ander EU land een kenteken heeft controleert de rdw bij het invoeren alleen:
1.framenummer
2.motornummer
3.afmetingen/gewicht

die moeten overeenkomen met het buitenlandse kentekenbewijs.

de brommer moet "compleet" zijn, dat wil zeggen dat je niet met alleen een frame, en een blok kunt komen voor de nummers.

MAAR...het motorblok hoeft niet te werken, er word geen vermogen gemeten, geen geluid gemeten, lichten worden niet getest, enz enz, maakt niet uit of er een 70 of iets op zit als de nummers van frame en carter maar met de papieren kloppen"

verder zei hij nog dat ze dus alleen een soort veredeld postkantoor zijn bij het invoeren van een brommer uit een ander eu-land, en dat alleen bij nederlandse brommers zonder kenteken een hele rits van eisen word gecontroleerd.

dus...toch veeeeeeeeeeeeeeel makkelijker dan gedacht.




Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 13-10-2010 om 16:06 uur.


Ook geen verkoopsdocumentje nodig ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
gradusss 13-10-2010 16:39 Print reply

Posts: 603
nope, maar dat wist ik van auto's al. zelfs als je een auto van 30 ruggen invoert hoeven ze d'r geen bonnetje van, ze zeiden gewoon " als ie gejat is dan hoor je dat vanzelf een keer"
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Zundapp rules 13-10-2010 19:07 Print reply

Posts: 70
Mits er een betrieberslaubenis aanwezig is, hoef je hem niet technisch te keuren...
Heb je er geen papieren bij, kun je de tering krijgen en mag je je brommer weer meenemen

Zal rond de 175 euro kosten en met beetje mazzel 100 euro
 
gradusss 13-10-2010 19:09 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Mits er een betrieberslaubenis aanwezig is, hoef je hem niet technisch te keuren...
Heb je er geen papieren bij, kun je de tering krijgen en mag je je brommer weer meenemen

Zal rond de 175 euro kosten en met beetje mazzel 100 euro


ja klopt ook, zonder papieren loopt alles bij de rdw vast.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Zundapp rules 13-10-2010 19:10 Print reply

Posts: 70
gewicht,snelheid,afmetingen worden ALTIJD ! nagemeten,

Keur regelmatig oude bromfietsen,


maar ik zeg 1 ding al, er word niks meer ingevoerd als er geen papieren/duits kenteken/betrieberslaubenis aanwezig is...



 
gradusss 13-10-2010 19:13 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
gewicht,snelheid,afmetingen worden ALTIJD ! nagemeten,

Keur regelmatig oude bromfietsen,


maar ik zeg 1 ding al, er word niks meer ingevoerd als er geen papieren/duits kenteken/betrieberslaubenis aanwezig is...





snelheid niet zei hij...dat wist ie 100% zeker, ik vroeg daarna nog of mn blok dus niet hoeft te werken en dat beantwoordde hij met "nee, blok hoeft niet te werken, dat is als je de duitse papieren erbij hebt niet nodig.

edit: van brommers van voor 1956 weet ik dat ze het testen omdat ze toen nog harder mochten dan 40 of 45

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 13-10-2010 om 19:16 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Morbin Suzuki 14-10-2010 23:34 Print reply
Posts: 2
Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
Heb sinds 2 maanden een nette duitse Suzuki TS50ER.
Hij is uit 1979 met een groen papier erbij
Daar staat op ; Betriebserlaubnis erteilt en Gutachten
Daar staan alle gegevens op en kloppen ook met frame en blok nr
Is dit genoeg voor een kenteken?
Mooi origineel brommertje met wel een 80CCtje erop.
Verder zat er bij de koop een nederlandse sloper met goed frame.
Hier zit een kenteken bij. Op dit kenteken staat te lezen;
"Deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan datum eerste toelating (31-08-2005)Geen echt bouwjaar dus.
Wat zouden jullie doen?
alles overbouwen naar Nederlandse frame.(dus echt elk schroefje, want de sloper is verder echt niks meer)
Of toch maar met de duister 80cc naar de RDW voor een kenteken.

Vraag is ook; als het bouwjaar wel te lezen is, op het frame en de papieren, komt er dan in mijn geval 1979 op het kenteken te staan?

Heb zelf namelijk nog niet gekozen wat ik ga doen.
 
gradusss 17-10-2010 14:14 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Morbin Suzuki
Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
Heb sinds 2 maanden een nette duitse Suzuki TS50ER.
Hij is uit 1979 met een groen papier erbij
Daar staat op ; Betriebserlaubnis erteilt en Gutachten
Daar staan alle gegevens op en kloppen ook met frame en blok nr
Is dit genoeg voor een kenteken?
Mooi origineel brommertje met wel een 80CCtje erop.
Verder zat er bij de koop een nederlandse sloper met goed frame.
Hier zit een kenteken bij. Op dit kenteken staat te lezen;
"Deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan datum eerste toelating (31-08-2005)Geen echt bouwjaar dus.
Wat zouden jullie doen?
alles overbouwen naar Nederlandse frame.(dus echt elk schroefje, want de sloper is verder echt niks meer)
Of toch maar met de duister 80cc naar de RDW voor een kenteken.

Vraag is ook; als het bouwjaar wel te lezen is, op het frame en de papieren, komt er dan in mijn geval 1979 op het kenteken te staan?

Heb zelf namelijk nog niet gekozen wat ik ga doen.



alles overzetten op dat NL frame met kenteken is dan natuurlijk het makkelijkste, dan kun je alles mooi opbouwen zoals je zelf wil en hoef je verder nergens rekening mee te houden. en het bespaard je 100 euro

die papieren dat is genoeg om met je duitse frame een kenteken te krijgen, en ja ze zullen dan 1979 als bouwjaar nemen.

voor een evt oldtimer verzekering zal je nederlandse kenteken geen probleem zijn. die weten vaak wel tot wanneer de TS50 in nederland verkocht is dus daar doen ze niet moeilijk over.

duitse frame en papieren kun je verkopen, of bewaren voor als je ooit een 2e TS50 wil opbouwen en de prijzen van een frame met kenteken nog verder gestegen zijn.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Morbin Suzuki 18-10-2010 10:10 Print reply
Posts: 2
Tja, alles opbouwen zoals ik wil hoeft eigenlijk niet.
De duitse is eigenlijk prima.
Eigenlijk hangt mijn beslissing nog maar van 1 ding af:
Kijken ze naar mijn 80cc met de kenteken keuring?
 
Floris-tsx 18-10-2010 10:17 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Morbin Suzuki
Tja, alles opbouwen zoals ik wil hoeft eigenlijk niet.
De duitse is eigenlijk prima.
Eigenlijk hangt mijn beslissing nog maar van 1 ding af:
Kijken ze naar mijn 80cc met de kenteken keuring?


als dat met koeienletters op je cilinder staat wel ja....

of slijp dat eraf en las er een 49cc plaatje op, en anders, als je niet kunt lassen, slijp m eraf en laat t zo. of ram er met van die ramletters 49cc in.
CHOLLZZZ

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 18-10-2010 om 11:43 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 11664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved