Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vaag probleem Derbi DRD 2007

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62851 - Vaag probleem Derbi DRD 2007
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Badmuts 11-10-2010 15:48 Print topicpost

Posts: 11
Hallo,

Ik ben in bezit van een Derbi DRD Racing uit 2007. Deze reed voorheen prima standaard ontgrenst totdat de demper van de uitlaat afscheurden. Dus besloten een nieuwe uitlaat te halen: een Metrakit Thrower. Deze er dus onder gezet en afstellen maar. Eerst de sproeier die er in mijn eerder setup inzat geprobeerd (88) dit reed zwaar kut. Toen sproeier 95 geprobeerd dit reed wel beter maar ook niet goed. Toen sproeier 92 geprobeerd. Dit werkt al wel beter. Maar merkte nauwelijks verschil. De bougie was bij sproeier 88 aan de grijze kant. bij 95 zwart en erg vettig en bij 92 donkerbruin. Ook ben ik nog bezig geweest met mijn gasnaald maar dit hielp ook niet erg.

Toen ik met sproeier 92 ging test rijden sloeg hij ineens uit en is nu niet meer aan te krijgen. Hij krijgt geen vonk meer. Ook een andere bougie geprobeerd maar dit werkt ook niet.

Heeft hier iemand een idee ??

Dit bericht is gewijzigd door Badmuts op 11-10-2010 om 15:52 uur.
 

BenjaminDG 11-10-2010 15:51 Print reply

Posts: 4605
Kan van alles zijn, van bougie tot kapotte ontsteking.

Ga het rijtje af tot je oorzaak hebt gevonden.
 
Vlaanderen vrij!
Badmuts 11-10-2010 15:55 Print reply

Posts: 11
Ik heb ook al een anderen bougie geprobeerd maar werkte ook niet.

Weet iemand hoe ik mijn cdi kan testen?

Bedankt voor de snelle reactie
 
BenjaminDG 11-10-2010 15:58 Print reply

Posts: 4605
Ok dan kijk je of de bougiekop of kabel nog goed is, daarna bobine, ontsteking,... cdi zou ik maar als laaste nemen dit kan je eenvoudig testen door een cdi te lenen van iemand anders of als je een reserve hebt kun je die ook gebruiken.

Weet je hoe je alles moet doormeten?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-10-2010 om 15:59 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Badmuts 11-10-2010 16:32 Print reply

Posts: 11
Doormeten weet ik eigenlijk niet maar daar kan mijn vader wel bij helpen.

 
Badmuts 11-10-2010 19:48 Print reply

Posts: 11
Hij vonkt nu wel maar wil nog steeds niet starten. Ik was ook vergeten te melden dat hij klappen uit de uitlaat geeft als ik hem aanloop of aankick. Betekent dit dat de ontsteking is verdraait of dat de CDI kapot is?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-10-2010 21:30 Print reply

Posts: 9841
je krijgt wss sowieso een verkeerd ontstekingstijdstip aan dat knallen te horen... dus dan zou het best je cdi kunnen zijn.

cdi's zijn echter niet echt de dingen die het snelst kapot gaan, maarja tegenwoordig is het allemaal italiaans of spaans, dus troep.

vroeger gingen cdi's niet kapot.

 
Too cool for school!
Saknet 11-10-2010 21:46 Print reply

Posts: 10355
onzin

het is wel zo dat je tegenwoordig vaak chineze imitatie onderdelen krijgt teriwjl je bvb ducati besteld (denk aan senda "ducati" ontsteking op speed-parts.nl) oplichterij dus. als de boel al eens vervangen is doordat iemand de boel gemold heeft of er een race ontsteking op heeft gehad oid dan zit dat imi spul er nog wel eens op
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Badmuts 12-10-2010 16:51 Print reply

Posts: 11
Bedankt voor de snelle reactie's

Ik heb vandaag even een vliegwieltrekker gehaald en ga zometeen het vliegwiel eraf halen om te kijken of de ontsteking nog optijd staat.

Als de onsteking op tijd staat zou dit dan kunnen betekenen dat mijn CDI stuk is? Of zou er ook een kapotte kabel kunnen zijn in de kabelboom?
 

Dit topic is 1521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved