Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vraagjes over beste setup voor een TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62848 - vraagjes over beste setup voor een ...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bjornoz 10-10-2010 21:06 Print topicpost
Posts: 23
hey,
ik wil van mijn TZR 50 met setup:
-volledig onbegrensde 50cc
-leovince v6
-andere tandwiel verhouding (weet niet goed welke want de garagist heeft die gestoken zonder extra info te geven)

een betere en snellere brommer maken door middel van een mhr 80cc( weet nog niet of ik voor de team, rep, of gewone zou gaan). maar omdat het voor dagelijks straatgebruik is, dus om naar mijn werk te rijden: is zo een 15-25 km heen, dus min 50 km per dag. wil ik graag vragen wat ik het beste steek + welke carbu, uitlaat. ik het beste steek voor de minste slijtagen en zodat ik een snelle brommer heb met veel koppel en goeie topsnelheid (zou graag vlot 120 rijden, zonder echt in het rood te rijden).
is een andere krukas ook nodig?
het mag natuurlijk ook een andere cilinder zijn.
mvg bjorn
 

Stiffmeister 10-10-2010 21:34 Print reply

Posts: 1582
dr70 met laagtoerige pijp?

en dan een slomere tw verhouding (minder trekken maar meer topsnelheid) ?
 
.. Retro Active
Joost. 10-10-2010 22:17 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stiffmeister
dr70 met laagtoerige pijp?

en dan een slomere tw verhouding (minder trekken maar meer topsnelheid) ?


geen 70cc, neem 80mhr, replica is al goed, en dan icm met een laagtoerige pijp.

std krukas gaat niet werken idd. en neem ook iets van een 28mm carb.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
lexyver 10-10-2010 22:23 Print reply
Posts: 553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
[...]


geen 70cc, neem 80mhr, replica is al goed, en dan icm met een laagtoerige pijp.

std krukas gaat niet werken idd. en neem ook iets van een 28mm carb.

Met 28mm kan die heen tanken en terug ook...
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-10-2010 22:24 Print reply

Posts: 9841
laagtoerig en dan een 28mm?

 
Too cool for school!
Royal Club 10-10-2010 22:24 Print reply

Posts: 60390
120 rijden zonder in het rood te gaan en setup moet niet veel slijten?

1 of ander 2takt 125 (van een racer ofzo) blok zoeken.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 11-10-2010 om 21:59 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Royal Club 10-10-2010 22:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lexyver
[...]

Met 28mm kan die heen tanken en terug ook...


als je die volle afstand 120 gaat rijden wel ja.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kpotmake 10-10-2010 22:50 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stiffmeister
dr70 met laagtoerige pijp?

en dan een slomere tw verhouding (minder trekken maar meer topsnelheid) ?

120 met een dr70 en laagtoerige pijp zonder in het rood te komen?

'ambitieus'
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Maup 10-10-2010 22:53 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

120 met een dr70 en laagtoerige pijp zonder in het rood te komen?

'ambitieus'

Ander tellerplaatje erin waarin je dat rode deel ff een snippie opschuift?

edit: wait...

Het rode deel begint al bij de 10k?
Wat een homo teller.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 10-10-2010 om 22:55 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 10-10-2010 23:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
[...]


geen 70cc, neem 80mhr, replica is al goed, en dan icm met een laagtoerige pijp.

std krukas gaat niet werken idd. en neem ook iets van een 28mm carb.


gaat de standaard krukas wel werken op een DR70?
sorry dat k dit topic even leen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Drumsan 11-10-2010 0:01 Print reply

Posts: 1223
Je hebt ZEKER een andere krukas nodig.

Verder zou ik voor een DR80 gaan met een leuke uitlaat. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een Leovince V6. Deze is niet bepaald snel, maar heeft wel veel koppel. En doordat hij niet meer als 10.000 rpm draait heb je icm een doppler asje een lekker betrouwbare brommer.
 
bjornoz 11-10-2010 10:53 Print reply
Posts: 23
de hmr 80cc h2o cilinders slijten die snel of gaan die een hele tijd mee?
ik zou grg 120 vlot halen omdat ik dan naar mijn vriendin kan rijden lans de snelweg ( langs een gewone weg is het 2u rijden .... met om de 200 m een stoplicht xD dus is echt zeer dom.) en een vriend van me zei pak gwn een hebo manston, zware uitlaat, andere krukas, aangepaste carbu, beter koelings systeem en je kan gemakkelijk een 40 min snelweg aan. maar ik heb al op veel fora's gelezen dat die cilinder zeer snel slijtage en vastlopers eeft dus daarom zou ik naar malossi willen gaan omdat deze toch een goeie naam hebben.
ik heb een budget van 800 euro kan opgetrokken worden tot 1000. dus leef jullie uit xD
sorry voor men domme vraag maar hoeveel kan je uit een goeie 80 cc halen zonder veel slijtage(ik bedoel dus van km per u)?

ik ben echt een Noob als het over 2 takt ga. met 4 takt brommers hebek veel meer ervaring^^.

Dit bericht is gewijzigd door bjornoz op 11-10-2010 om 11:02 uur.
 
BenjaminDG 11-10-2010 11:18 Print reply

Posts: 4605
Voordat geld kan je je motorrijbewijs al halen, legaal snel rijden.
 
Vlaanderen vrij!
bjornoz 11-10-2010 11:33 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Voordat geld kan je je motorrijbewijs al halen, legaal snel rijden.

das waar xd maar een moto kost ook geld he :p
1st half jaar of een jaar met tzr
dan auto
daarna motor xD

 
Derbi-Olaf 11-10-2010 13:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bjornoz
[...]

das waar xd maar een moto kost ook geld he :p
1st half jaar of een jaar met tzr
dan auto
daarna motor xD


neem maar 2 weken met de TZR, daarna staat 'ie toch fijn bij de politie als je autostrade gaat rijden...


Tip : zoek een vriendin die dichter bij woont...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bjornoz 11-10-2010 13:28 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

neem maar 2 weken met de TZR, daarna staat 'ie toch fijn bij de politie als je autostrade gaat rijden...


Tip : zoek een vriendin die dichter bij woont...


nie alsek met een motor plak rij he ^^ kan aan verlopen motoplakken geraken dus is geen prob.
 

Dit topic is 6198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved