Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat voor onsteking voor een standaard 50cc tsx?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 452 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62842 - wat voor onsteking voor een standaa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuperPobin 9-10-2010 19:35 Print topicpost
Posts: 396
Ik heb alles al geprobeerd aanrennen enzoo maar het ligt toch aan de onsteking. dus vroeg ik me af op hoeveel hij moest staan.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter

Uncle BLAM 9-10-2010 19:44 Print reply

Posts: 1025
De ontstekingsplaat maximaal (rechtsom?) tegen de draairichting van het vliegwiel in draaien, of naar het merkteken kijken en op de '2' zetten


Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 9-10-2010 om 19:45 uur.
 
een BF teller is sneller
TSX-fan 9-10-2010 20:17 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
De ontstekingsplaat maximaal (rechtsom?) tegen de draairichting van het vliegwiel in draaien, of naar het merkteken kijken en op de '2' zetten


Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 9-10-2010 om 19:45 uur.


Moet je verder nog iets afstellen om de ontsteking te vervroegen, dus rechtsom te draaien? En is dit (erg) schadelijk voor je motorblok en wat zijn de voordelen van vervroegen tov origineel laten staan?
 
praksaus 10-10-2010 12:18 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Moet je verder nog iets afstellen om de ontsteking te vervroegen, dus rechtsom te draaien? En is dit (erg) schadelijk voor je motorblok en wat zijn de voordelen van vervroegen tov origineel laten staan?


Nee, dat is enigste om ontsteking te vervroegen. Als het goed is dan kun je grondplaat tot max(vroegste onsteking) draaien zonder dat je hem te vroeg gaat zetten. Anders merk je vanzelf dat deze gaat detoneren. Als je voorzichtig wilt zijn probeer je gewoon in stappen vroeger te zetten en even uit proberen
 
niks
ErikVerkade 10-10-2010 14:39 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Moet je verder nog iets afstellen om de ontsteking te vervroegen, dus rechtsom te draaien? En is dit (erg) schadelijk voor je motorblok en wat zijn de voordelen van vervroegen tov origineel laten staan?

wat is er zo schadelijk aan om je ontsteking te vervroegen als het kwaat kan hadden auto's toch geen automatische vervroegers
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-10-2010 14:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]

wat is er zo schadelijk aan om je ontsteking te vervroegen als het kwaat kan hadden auto's toch geen automatische vervroegers


geniale redenatie.

brommers hebben ook 'automatische vervroeging' in de vorm van een cdi. als je je statische vervroeging te groot maakt heb je dus teveel vervroeging over je hele bereik.

Bij auto's is dat net zo schadelijk...


 
Too cool for school!
Uncle BLAM 10-10-2010 15:24 Print reply

Posts: 1025
Bij een tsx kan de ontsteking niet te vroeg bij een standaard ontstekingsplaat, tenzij er mee geknoeid is zoals uitvijlen

een ontstekingsvervroeger in een auto met te slappe veertjes kan wel degelijk tot schade lijden doordat de ontploffing het sterkste punt gaat bereiken als de zuiger in lijn staat met de drijfstang waardoor je als het ware een hamerslag krijgt recht op je drijfstang met alle gevolgen van dien (en dit bij elke ontbranding)

met een juiste vervroeging wordt er meer energie uit de brandstof gehaald en loopt de motor soepeler en zal beter in toeren willen stijgen

De brandstof ontbrand dan 'op tijd' bij elk toerental en niet 'ongeveer op tijd'
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 1275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved