Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi valt onder het rijden af en toe terug in toeren?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62838 - Derbi valt onder het rijden af en t...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasperrr91 8-10-2010 22:04 Print topicpost

Posts: 50
Hallo,

Ik heb een Derbi Drd uit 2007 (nieuw type blok)
Setup:
Malossi mhr 80 (geen replica)Met hittegraad 10 bougie
21mm dellortho (sproeier 95, met powerfilter)
Scr corse hm handmade 50/70 onderlangs
Polini 5 plaats koppeling
Spruitstuk en membraam is orgineel etc.


Nu is het probleem als volgt. Als ik rij, half gas of minder niks aan de hand en als ik dan volgas(90% of meer) geef valt ie terug in toeren(niet altijd).
Soms kan ik hem dus ook gewoon doortrekken en ondervind ik geen enkel probleem. Na een tijdje toppen(paar honderd meter) valt ie ook terug in toeren en kan ik geen even geen gas meer bijgeven. Totdat die terug gevallen is tot het punt dat ik half gas in zijn 6 zou rijden dan kan ik weer verder ridjen.

Dacht eerst dat mijn benzine kraan(vacuum)niet goed meer was (te weinig benzine doorliet), dus nieuwe erin gedaan en van sproeier 92 naar 95 gegaan (voor het wat koudere weer). Probleem is iets minder erg geworden hierdoor.
Hierna had ik een nieuwe hittegraad 10 bougie erin gedaan, hiervoor reed ik ook met een hittegraad 10 bougie.
En heb me mebraam gecheckt, niks aan te zien.
Tevens heb ik me carb ook helemaal schoon gemaakt.

Het rare is dat ik 4000km met deze afstelling gereden heb zonder enige problemen ondervonden te hebben. En op de een of andere dag is die dit gaan doen.

Hoop dat iemand hier weet wat het is, want kom er zelf niet meer uit.

Hier een filmpje, misschien iets duidelijker als mijn verhaal:
http://www.youtube.com/watch?v=XEH8W2gp4DM

Alvast bedankt!

Groetjes

Dit bericht is gewijzigd door Jasperrr91 op 9-10-2010 om 13:58 uur.
 

JB1 9-10-2010 10:19 Print reply

Posts: 14881
Filter schoonmaken, denk dat daar je probleem ligt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jasperrr91 9-10-2010 13:35 Print reply

Posts: 50
Filter is 2 weken geleden vervangen, tevens vorige week ook schoongemaakt gelijk met de carb!
 
Derbi-Olaf 9-10-2010 13:40 Print reply

Posts: 14999
zuigertje dat wat begint te slijten en om meer peut vraagt?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jasperrr91 9-10-2010 13:48 Print reply

Posts: 50
Zuiger is nog geen 500km oud!
Is ook 2 weken oud.

Dus lijkt me stug
 
Jasperrr91 9-10-2010 13:58 Print reply

Posts: 50
Hier een filmpje met wat die doet.
Misschien is dit wat duidelijker als me verhaal

http://www.youtube.com/watch?v=XEH8W2gp4DM
 
MaXi-PuCh 9-10-2010 16:10 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasperrr91
Filter is 2 weken geleden vervangen, tevens vorige week ook schoongemaakt gelijk met de carb!

zo even snel denk ik dat hij te rijk loopt, ik had dit ook, halfgas trekt hij goed door, vol gas valt hij terug.
maak je oude filter even schoon en doe die er weer in (als je die nog hebt) om te kijken of hij dan weer goed rijdt.
daarna doe je je nieuwe filter er weer in en als hij het met het oude filter beter deed, ga je de carburateur afstellen. als hij het met de oude filter nog niet goed deed, weet ik het niet.
als je je oude filter niet meer hebt, moet je eerst ff je carb. afstellen. als dat niet werkt dan kun je "verkeerde afstelling van je carb'sowieso uitsluiten.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Jasperrr91 9-10-2010 16:58 Print reply

Posts: 50
Bedankt voor je reactie.
Me oude filter heb ik niet meer, want die was kapot.

En zoals er in mijn verhaaltje staat zat er eerst sproeier 92 in en nu 95. Met 95 loopt die een klein beetje beter als met 92.

Maar zal nog is wat proberen te rommelenen met de afstelling
 
nickdenb 9-10-2010 17:04 Print reply
Posts: 97
Probeer voor de gein gewoon is even een paar maten groter! of zet je choke even open Kijken of het scheelt
 
Jasperrr91 9-10-2010 17:09 Print reply

Posts: 50
Heb geen choke, dus dat word hem sowieso niet.

Maar zal wel ff met afstelling gaan kloten!
 
JB1 9-10-2010 17:09 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasperrr91
Heb geen choke, dus dat word hem sowieso niet.

Maar zal wel ff met afstelling gaan kloten!


Hoezo heb jij geen choke?

Die moet er wel opzitten ..
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jasperrr91 9-10-2010 17:13 Print reply

Posts: 50
Moet helemaal niet?
Heb geen orginele carburateur meer.
Heb met deze carb 5000km gereden zonder choke, dus zou niet weten waarom het niet kan?

Edit:
Net vernomen van keiji dat ie dan wat valse lucht trekt.
Dus eerdaags ff choke halen voor op me carb.

Dit bericht is gewijzigd door Jasperrr91 op 9-10-2010 om 17:36 uur.
 
timmy16 9-10-2010 20:28 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasperrr91
Moet helemaal niet?
Heb geen orginele carburateur meer.
Heb met deze carb 5000km gereden zonder choke, dus zou niet weten waarom het niet kan?

Edit:
Net vernomen van keiji dat ie dan wat valse lucht trekt.
Dus eerdaags ff choke halen voor op me carb.

Dit bericht is gewijzigd door Jasperrr91 op 9-10-2010 om 17:36 uur.

hoezo dat? gewoon dichtkitten, heb ik ook gedaan
choke viel eraf , dus gat in carb, maar daarna dichtgekit en nergens last van
 
Bike Me, Aprilia
KevRat 9-10-2010 21:30 Print reply

Posts: 157
heey, ik heb dit ook gehad.bij mij is het verholpen. Je kan eerst proberen de luchtschoef helemaal dicht te draaien en dan maar een kwart slag open. Als dit niet werkt neem dan een grotere sproeier nr 100 ofzo (heb zelf een standaard tzr met een leovince v6 en sproeier 120). als dat beter werkt kan je hem ook weer proeren af te stellen tot max. 1.5 slagen rond open.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Tim-gpr99 9-10-2010 22:05 Print reply

Posts: 841
wat is de doorlaat van je originele spruitstuk?
 
GPR50 '99 streetfightert
Jasperrr91 10-10-2010 0:09 Print reply

Posts: 50
Uhm moet ik gaan meten.
Maar zie dat niet als een reden tot mijn probleem.
Want er zijn veel mensen die met ori spruit en 21mm rijden.

En zoals ik al gezegd heb, heb ik al 5000km met deze spruit en 21mm gereden. Dus neem niet aan dat me spruitdoorlaat nu ineens te klein zou zijn.
 

Dit topic is 6325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved