Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Pure zuurstof i.p.v. buitenlucht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62834 - Pure zuurstof i.p.v. buitenlucht
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jr customs 9-10-2010 9:15 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
@ Leen,

Zuurstof reageert met vet?


vet is dan de brandstof, de zuurstof laat het alleeen makelijker ontbranden verbranden.
 
Leen 9-10-2010 9:43 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
@ Leen,

Zuurstof reageert met vet?



ja, dat zeg ik toch.

niet met vet, maar met olie btw.
vet is olie met zeep.
 
Ice Ap rs50 9-10-2010 10:12 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Beter teveel ZUURSTOF, dan teveel lucht.
Dat er in teveel lucht in je cil zit bv wil niet zeggen dat er in verhouding genoeg zuurstof is voor een goede verbranding.


toch wel, lucht heeft gewoon een vaste verhouding zuurstof moleculen erin. Hoe meer lucht je in de motor krijgt hoe hoger de prestaties zullen zijn want extra brandstof erbij brengen is meestal geen enkel probleem.

Moest je het zuurstofgehalte in de lucht opdrijven(naar bijvoorbeeld 30%) zou dat niet heel veel effect hebben omdat je toch dan de gasdruk wel iets hoger legt maar je zit ook met enorme warmte die moet afgevoerd krijgen. Daarom ben je dus gewoon beter een manier te zoeken om de lucht die in je cilinderkomt veel meer te koelen zodat je meer lucht(en dus ook zuurstof) in de zelfde verbrandingskamer kan krijgen. En dat al helemaal met drukvulling (supercharger of turbo), helaas om dat helemaal efficient te laten werken op laat ons zeggen een 2takt vrees ik dat je motor nogal zou moeten herbewerken. Omdat de inlaat niet echt op drukvulling voorzien is.

je zou kunnen een 2takt met kleppen maken en directe injectie + drukvulling. Maar dan is 2takt zijn grote voordeel kwijt namelijk eenvoud in constructie.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 9-10-2010 om 10:21 uur.
 
GTI - GTD - BMW
JB1 9-10-2010 10:16 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


toch wel, lucht heeft gewoon een vaste verhouding zuurstof moleculen erin. Hoe meer lucht je in de motor krijgt hoe hoger de prestaties zullen zijn want extra brandstof erbij brengen is meestal geen enkel probleem.


Dat klopt inderdaad.

Het gaat er uiteindelijk ook om je motor zo veel mogelijk brandstof effectief te laten verbraden, zo krijg je vermogen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ice Ap rs50 9-10-2010 10:21 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dat klopt inderdaad.

Het gaat er uiteindelijk ook om je motor zo veel mogelijk brandstof effectief te laten verbraden, zo krijg je vermogen


zie edit voor vervolg
 
GTI - GTD - BMW
PRO TUNING 9-10-2010 10:26 Print reply

Posts: 4000
Loodvervanger = kalium

Er bestaat kalium met zuurstof moleculen, dit werd o.a. gebruikt bij Ferrari met als gevolg dode monteurs.

Dus pas op wat je doet !!
 
JB1 9-10-2010 10:29 Print reply

Posts: 14881
Juist, en daar gaat het me juist om.

Geen hogere drukvulling erop

Dan krijg je weer het turbo effect.
Er moet gewoon meer zuurstof er bij in. Dat het een ongeblazen motor wordt.

Met een geblazen krijg jij alleen een hogere druk, je stuwt simpelweg meer mengsel in die cilinder.

Nu stuw ik een explosiever mengsel erin

Daardoor behoud ik weer het "simpele" 2takt principe dan

Nog niet echt dan, het moet wel worden uitgewerkt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ice Ap rs50 9-10-2010 10:58 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Juist, en daar gaat het me juist om.

Geen hogere drukvulling erop

Dan krijg je weer het turbo effect.
Er moet gewoon meer zuurstof er bij in. Dat het een ongeblazen motor wordt.

Met een geblazen krijg jij alleen een hogere druk, je stuwt simpelweg meer mengsel in die cilinder.

Nu stuw ik een explosiever mengsel erin

Daardoor behoud ik weer het "simpele" 2takt principe dan

Nog niet echt dan, het moet wel worden uitgewerkt


als je denkt dat mengsel explodeert hoor je inderdaad niet in het pro forum te kunnen
 
GTI - GTD - BMW
JB1 9-10-2010 11:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


als je denkt dat mengsel explodeert hoor je inderdaad niet in het pro forum te kunnen


"Zucht"

Krachtiger mengsel dan

Ik ben gewend om in lekentaal te praten omdat m'n maten er allemaal niet zoveel kaas van hebben gegeten, en omschakelen duurt altijd even dan...

Ik zal er meer op gaan letten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 9-10-2010 11:43 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ja, dat zeg ik toch.

niet met vet, maar met olie btw.
vet is olie met zeep.

Ah
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-10-2010 13:15 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Beter teveel ZUURSTOF, dan teveel lucht.
Dat er in teveel lucht in je cil zit bv wil niet zeggen dat er in verhouding genoeg zuurstof is voor een goede verbranding.


niet mee eens. als je met een te arm mengsel rijdt heb je een overschot aan onverbrande zuurstof, die binnen notime een gat door je zuiger brandt.

dan maar liever een te rijk mengsel en met lucht zal dat 1/5 minder snel gebeuren dan met zuurstof.

daarbij mag TS nog eens gaan bepalen hoeveel zuurstof er nou door het blok heenmoet, want als jij een motor hebt die 100cc per omwenteling verbruikt heb je bij 10k rpm toch echt 1000 liter zuurstof per minuut nodig. voor dezelfde power als een 400cc die misschien wat inefficienter is door de grootte maar nog altijd efficienter dan duizenden liters zuurstof meenemen.



 
Too cool for school!
gradusss 10-10-2010 16:37 Print reply

Posts: 603
@JB 1: dit is niet lullig bedoeld maar heb je nooit scheikunde gehad op school?

als je pure zuurstof wil gebruiken dan gebeurt er maar 1 ding: een flinke explosie, gevolgd door een sirene...

als je af en toe de krant leest moet je de berichtjes kennen van longpatienten die zichzelf opbliezen door een peuk te roken naast hun zuurstofkapje . met als gevolg dat de longpatient op slag dood is en de woning meestal in puin ligt.

pure zuurstof geeft zo'n extreme reactie bij een verbranding, helemaal als je het nog als mengsel gaat comprimeren.

makkelijker en sneller is het om een handgranaat in je cilinder te duwen dat geeft ongeveer dezelfde knal en schade

het enige wat "eventueel mischien" zou kunnen werken, is om een minimaal percentage pure zuurstof in je luchtfilterbak te injecteren. maarja dan kun je ook gewoon lachgas nemen.

ik zou het hele idee maar gewoon vergeten.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
ChielTZR 10-10-2010 16:48 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


niet mee eens. als je met een te arm mengsel rijdt heb je een overschot aan onverbrande zuurstof, die binnen notime een gat door je zuiger brandt.

dan maar liever een te rijk mengsel en met lucht zal dat 1/5 minder snel gebeuren dan met zuurstof.

daarbij mag TS nog eens gaan bepalen hoeveel zuurstof er nou door het blok heenmoet, want als jij een motor hebt die 100cc per omwenteling verbruikt heb je bij 10k rpm toch echt 1000 liter zuurstof per minuut nodig. voor dezelfde power als een 400cc die misschien wat inefficienter is door de grootte maar nog altijd efficienter dan duizenden liters zuurstof meenemen.





ik doelde meer op het feit dat er bij lucht veel moleculen zitten die toch deelnemen aan de verbrandingsreactie. Als je pure zuurstof hebt, zou in theorie 100% opgebruikt kunnen worden.


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
gradusss 10-10-2010 16:52 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


ik doelde meer op het feit dat er bij lucht veel moleculen zitten die toch deelnemen aan de verbrandingsreactie. Als je pure zuurstof hebt, zou in theorie 100% opgebruikt kunnen worden.




in theorie zou je 100% van de pure zuurstof kunnen opgebruiken.

maar dat staat los van dat je beter teveel lucht kan hebben dan teveel zuurstof. en "lucht" heeft trouwens een bijna vast gehalte aan zuurstof.

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 10-10-2010 om 16:54 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Pixl 10-10-2010 17:08 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
@JB 1: dit is niet lullig bedoeld maar heb je nooit scheikunde gehad op school?

als je pure zuurstof wil gebruiken dan gebeurt er maar 1 ding: een flinke explosie, gevolgd door een sirene...

als je af en toe de krant leest moet je de berichtjes kennen van longpatienten die zichzelf opbliezen door een peuk te roken naast hun zuurstofkapje . met als gevolg dat de longpatient op slag dood is en de woning meestal in puin ligt.

pure zuurstof geeft zo'n extreme reactie bij een verbranding, helemaal als je het nog als mengsel gaat comprimeren.

makkelijker en sneller is het om een handgranaat in je cilinder te duwen dat geeft ongeveer dezelfde knal en schade

het enige wat "eventueel mischien" zou kunnen werken, is om een minimaal percentage pure zuurstof in je luchtfilterbak te injecteren. maarja dan kun je ook gewoon lachgas nemen.

ik zou het hele idee maar gewoon vergeten.


ik vraag me toch echt af of jíj wel eens scheikunde hebt gehad.
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 9434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved