Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - yamaha verslindt bougies

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #62826 - yamaha verslindt bougies
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

midas 8-10-2010 16:03 Print reply

Posts: 1211
Volgens mij is de caburateur gewoon goed afgesteld...
Ik ga van het weekend in iedergeval effe wat bougies kopen
 
midas 9-10-2010 8:23 Print reply

Posts: 1211
Ik ben niet zo goed in afstellen... Aan welk boutje moet je draaien? Ik zie er namelijk maar twee.

Dit bericht is gewijzigd door midas op 9-10-2010 om 8:24 uur.
 
tijnklein 9-10-2010 8:48 Print reply
Posts: 135
Haha, vind je gek dat het afstellen niet lukt....je moet een andere sproeier in je carburateur zetten

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
kijk eens wat handig

Dit bericht is gewijzigd door tijnklein op 9-10-2010 om 8:51 uur.
 
midas 11-10-2010 8:50 Print reply

Posts: 1211
Ik vind het nu wel vreemd worden want, ik weet echt zeker dat het niet aan die sproeier ligt. Ik heb van het weekend 3 nieuwe bougies gekocht. Ik draaide er zaterdag eentje in, en reed effetjes. De volgende dag wilde ik heb starten, reed een klein stukje en je raad het al, m'n bougie is stuk. Later die middag fikste ik wat andere dingen en stelde in voor de zekerheid m'n luchtschroef opnieuw af, nieuwe bougie erin en ik kon de hele middag crossen Vreemd hoor.
Ik ga volgend weekend kijken of hij het nog doet. zoniet? dat beun ik voorzichtig m'n oude bobine er weer onder.
 
praksaus 12-10-2010 18:42 Print reply

Posts: 35
is bougie echt kapot of gwoon vet geslagen?

 
niks
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-10-2010 18:44 Print reply

Posts: 9841
ja mijn ervaring is dat bougies ook niet van kleine stukjes houden.

dus... ik heb ook bougies weggevreten met de motor omdat ik altijd een paar rondjes door de tuin reed (met de choke erop)

met de auto heb ik heel veel bougies gesloopt omdat mn mengsel veel te rijk was...


 
Too cool for school!
midas 12-10-2010 20:02 Print reply

Posts: 1211
M'n bougie is echt kapot als ie niet meer wilt starten. Eerst reed ik ook steeds kleine stukjes en toen een boer in de buurt een cross baantje maakte om op te crossen reed ik echt een flinke tijd achtermekaar. Ik weet in iedergeval wel dat dat mijn mengsel niet te rijk en ook niet te vet is en als ik tijd heb ga ik kijken of hij geen boudies meer opeet met de oude bobine en daar heb ik in de herfst vakantie wel tijd voor!
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-10-2010 21:16 Print reply

Posts: 10835
zijn er vonken te zien tussen de contactpunten tijdens het lopen?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Hells Hobbit 12-10-2010 22:54 Print reply

Posts: 1793
aangezien je toch wekelijks nieuwe bougies koopt:

koop deze keer eens een BR8HS bougie, daarmee heb ik nooit problemen bij me dt blokken. (uiteraard met goede ontsteking en carb)
 
gradusss 12-10-2010 23:04 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
En te rijk is zeker te weinig olie.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Mijn setup is 65cc, 24mm caburateur


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Volgens mij is de caburateur gewoon goed afgesteld...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Ik ben niet zo goed in afstellen... Aan welk boutje moet je draaien?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Ik vind het nu wel vreemd worden want, ik weet echt zeker dat het niet aan die sproeier ligt.



1.kleinere carburateur (ongetunede 65cc is slechte combo met alles boven 20mm)

2.mengsel minder rijk afstellen (je bougie word nu doodgegooid met veel te veel benzine uit die slecht afgestelde veel te grote carburateur)

3.evt. minder vet smeren (bougie verzopen in de benzine en dan nog afsmeren met een dikke laag olie)

enne je weet iets pas zeker als je het ook echt GOED gecontroleerd hebt, niet denken van "dat zal wel goed zijn"




Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 12-10-2010 om 23:05 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-10-2010 0:35 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


[...]


[...]


[...]


[...]



1.kleinere carburateur (ongetunede 65cc is slechte combo met alles boven 20mm)

2.mengsel minder rijk afstellen (je bougie word nu doodgegooid met veel te veel benzine uit die slecht afgestelde veel te grote carburateur)

3.evt. minder vet smeren (bougie verzopen in de benzine en dan nog afsmeren met een dikke laag olie)

enne je weet iets pas zeker als je het ook echt GOED gecontroleerd hebt, niet denken van "dat zal wel goed zijn"




Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 12-10-2010 om 23:05 uur.



hartelijk dank voor deze mooie compilatie, want ik heb er blijkbaar overheen gelezen. Ik verdenk nu dat het gewoon die 24mm is, die veel te groot is voor je cilinder.
Dat is eigelijk hetzelfde wat ik met mn auto had.

Voor de geinteresseerden;
mijn auto heeft hele vetstoere injectie, en ik had zelf een mooie inlaat gefabriekt en redelijk grote gaskleppen (= bijna hetzelfde als carbs) gebruikt. Daardoor ging de luchtstroomsnelheid omlaag op het punt waar de injectors zaten en wilde mijn mengsel niet goed verdampen.
Mijn lambdasensor zei dat het mengsel perfect was, maar de druppels onverbrande benzine kwamen mooi uit mn uitlaat. Ding reed ook wel aardig, maar zoop.
En vrat bougies.

probleem opgelost door de injectors te verplaatsen naar een punt met een betere stroomsnelheid.

Met een carb kan dat niet, want die 'injecteert'gewoon in de venturi... maar als je carb dus te groot is krijg je ongeveer hetzelfde probleem en zit je dus altijd in de extremen, te arm bovenin en te rijk onderin of andersom.... en al wat je probeert gaat dat probleem niet oplossen.

ik durf te wedden dat als je een doek achter je demper houdt en je geeft een paar keer goed gas dat ie zeiknat is van de benzine...maargoed dat is bij bijna elke 2t wel eigenlijk

ik zou eens lekker naar een 16mm carb gaan om eens voor de lol te zien wat dat doet.

 
Too cool for school!
midas 17-10-2010 21:24 Print reply

Posts: 1211
Ik zal jullie iets fantastisch laten horen...
Ik heb mijn oude bobine er weer onder gedaan en hij verslind geen bougies meer(?!) Bedankt voor de vele adviesen en tips!
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-10-2010 1:27 Print reply

Posts: 9841
cool.

vraag me altijd af hoe dit nou precies kan.
enige wat ik kan bedenken is dat de bobine een zwakkere vonk geeft waardoor het mengsel minder goed ontbrandt, waardoor de bougie juist verrot gaat.


 
Too cool for school!
midas 18-10-2010 8:08 Print reply

Posts: 1211
Ik weet ook niet hoe het kan en het is best wel vreemd
Een vriend van me zei namelijk dat dat soort problemen vaak bij de bobine liggen, dus ik dacht; ik kan het natuurlijk altijd proberen!

Dit bericht is gewijzigd door midas op 18-10-2010 om 8:09 uur.
 
Tom96 18-10-2010 12:20 Print reply

Posts: 1719
Best simpel.

als je bobine niet sterk genoeg vonkt dan verzuipt hij eerst, dus de bougie is dan al zeiknat en als je dan probeert te blijven klcken en aanlopen dan smeert ie uhm ngo ff lekker vol olie.

mijne had hetzelfde alleen liep hij gewoon niet.

het parkertje uit de bobine was weg

dus even een bobine gekocht
 

Dit topic is 6600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved