Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
![](img/post/s/v.gif)
1.kleinere carburateur (ongetunede 65cc is slechte combo met alles boven 20mm)
2.mengsel minder rijk afstellen (je bougie word nu doodgegooid met veel te veel benzine uit die slecht afgestelde veel te grote carburateur)
3.evt. minder vet smeren (bougie verzopen in de benzine en dan nog afsmeren met een dikke laag olie)
enne je weet iets pas zeker als je het ook echt GOED gecontroleerd hebt, niet denken van "dat zal wel goed zijn"
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 12-10-2010 om 23:05 uur.
hartelijk dank voor deze mooie compilatie, want ik heb er blijkbaar overheen gelezen. Ik verdenk nu dat het gewoon die 24mm is, die veel te groot is voor je cilinder.
Dat is eigelijk hetzelfde wat ik met mn auto had.
Voor de geinteresseerden;
mijn auto heeft hele vetstoere injectie, en ik had zelf een mooie inlaat gefabriekt en redelijk grote gaskleppen (= bijna hetzelfde als carbs) gebruikt. Daardoor ging de luchtstroomsnelheid omlaag op het punt waar de injectors zaten en wilde mijn mengsel niet goed verdampen.
Mijn lambdasensor zei dat het mengsel perfect was, maar de druppels onverbrande benzine kwamen mooi uit mn uitlaat. Ding reed ook wel aardig, maar zoop.
En vrat bougies.
probleem opgelost door de injectors te verplaatsen naar een punt met een betere stroomsnelheid.
Met een carb kan dat niet, want die 'injecteert'gewoon in de venturi... maar als je carb dus te groot is krijg je ongeveer hetzelfde probleem en zit je dus altijd in de extremen, te arm bovenin en te rijk onderin of andersom.... en al wat je probeert gaat dat probleem niet oplossen.
ik durf te wedden dat als je een doek achter je demper houdt en je geeft een paar keer goed gas dat ie zeiknat is van de benzine...maargoed dat is bij bijna elke 2t wel eigenlijk
ik zou eens lekker naar een 16mm carb gaan om eens voor de lol te zien wat dat doet.
|