peter1 |
6-10-2010 21:27 |
Posts: 72 |
ik denk dat er genoeg vervangen moet worden, wat kan ik niet zeggen. het is ook net hoe lang hij in het water heeft gelegen in verband met roest vorming e.d.
|
|
====HONDA==== (MT/ MCX) |
|
schimmel_injectie |
6-10-2010 21:29 |
Posts: 896 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Br3cht
Ik ben vandaag aangesproken door een collega.
Zijn dochter haar brommer is gestolen geweest, maar is terug gevonden in een rivier.
Nu vanaf morgen mogen we gaan kijken bij de brandweer of het daadwerkelijk de hare is.
Maar wat kan de schade zijn ALS ze de brommer rijdend en werkend in het water hebben gereden?
Zelf dacht ik luchtfilter, carbu kuizen.
Welke brommer het is, wist hij zelf niet, maar in ieder geval geen scooter, hij wist wel dat het een peugeot was.
Slimste is om er een ander blok eronder te leggen.
Mocht hij rijdend het water in gegaan zijn zal de elektronica ook wel naar de tering zijn. Dus een andere kabelboom is ook handig.
Dan loopt hij binnen mum van tijd weer.
Ws is van alles van binnen het blok verroest.
|
|
Er gaat niets boven Groningen . Fryslân ook niet |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
6-10-2010 21:29 |
Posts: 10835 |
als hij rijdend in het water is gegaan dan is hij waarschijnlijk opgehouden met lopen doordat hij water binnen kreeg.
Water is niet samendrukbaar dus je blok is dan goed kapot gelopen.
Denk aan drijfstang krom, krukas door midden of carter gescheurd.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Br3cht |
6-10-2010 21:30 |
Posts: 179 |
ow de brommer heeft er 4dagen in gelegen, lag half in het water.
Het probleem is meer dat de dochter binnen 5maand ofzo met autorijden gaat beginnen en nog zolang mee zou moeten
|
|
|
|
Sypie_Honda |
6-10-2010 22:14 |
Posts: 13830 |
sowieso eerst even een dag of 2 in een warme schuur of bijkeuken oid zetten. dan blok olie er even uit en nieuwe er in.
evt benzine vervangen voor nieuwe (wel aan te raden)
dan gewoon kijken of hij vonkt en evt proberen te starten.
ik zou het er gewoon op wagen, kan weinig mis gaan, als hij al waterslag heeft gemaakt is er weinig meer wat er stuk kan gaan door te proberen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ChielTZR |
6-10-2010 22:18 |
Posts: 6016 |
Of je carters splitsen etc. weetje zeker dat alles mooi schoon is. maargoed, daar gaat tijd in zitten.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
jr customs |
6-10-2010 22:21 |
Posts: 1057 |
gewoon nieuwe 2t olie en benzine erin, keer of 30 trappen zonder bougie en dan bougie erin en gaan met die banaan
|
|
|
|
Stiffmeister |
6-10-2010 22:23 |
Posts: 1582 |
Gaat tijd (en veel) geld in zitten , eerst overwegen of het de moeite waard is ,
om wat voor'n brommer gaat het?
|
|
.. Retro Active |
|
Ozz |
7-10-2010 9:12 |
Posts: 1259 |
Ik zou eerst de meest simpele dingen doen,
Benzine vervangen, blokolie vervangen. Daarbij gelijk kijken of er water in zit.
Misschien even de cilinder eraftrekken en kijken of er water zit. Carburateur schoonmaken. Pijp leeg laten. Gewoon alles ff schoonmaken.
Pas als het blokje rateld of slecht klinkt opentrekken.
Succes ermee!!
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
Br3cht |
7-10-2010 19:38 |
Posts: 179 |
straks mogen we erheen.
Ik laat jullie iets weten
bedankt voor alle tips al!
|
|
|
|
Br3cht |
7-10-2010 22:43 |
Posts: 179 |
update:
Het is een Peugeot Fox Deluxe b-klasse (brom)
Uiterlijk is enkel de linker remhendel geplooid
stuurslot, helmslot alles was nog intact
Dat wordt dus een beetje kuizen van de modder.
Motorisch kicken gaat niet (hebben die flikken geprobeerd) , dus wrs water in de cilinder.
Alle reservoirs kuizen, nieuwe olie/benzine, bougie, cdi bekijken op lekken, ontsteking
Laat jullie wel iets weten als ik eraan heb kunnen werken!
|
|
|
|
Pushpin |
7-10-2010 22:56 |
Posts: 841 |
Succes, echt klote als zoiets gebeurt :(
|
|
|
|
JB1 |
8-10-2010 10:26 |
Posts: 14881 |
Zoals hier boven al vermeld wordt:
Water kan niet samen gedrukt worden.
Dus ook alle lagers checken op speling etc.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Br3cht |
9-10-2010 21:16 |
Posts: 179 |
nog vlug even een update neerzetten
daarnet de kappen en dergelijke erafgehaald
carbu, membraam, spruitstuk van modder ontdaan en gekuist
cilinderkop eraf gehaald en de krukas is niet bijeen geplooid.
dan alle darmpjes van de carbu gekuist
dan had ik effe zin in iets anders dus maar de achterste remblokken geschuurd en de velg vanbinnen propergaamkt en opgeschuurd
achterrem is dus in orde al
morgen benzine en olietank laten leeglopen en nieuwe vloeistoffen erin
dan vliegwiel er proberen af te krijgen want daar zit een hele hoop modder achter
en checken of er dan ontsteking is, want dat is nu niet
(MAAR heb je daar een batterij voor nodig???)
|
|
|
|
Suzuki-SLK Rijder |
9-10-2010 23:28 |
Posts: 3167 |
Meestal heb je geen batterij nodig voor ontsteking, maar als er allemaal modder achter het vliegwiel zit heb je kans dat er ook weinig ontsteking zal komen.
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|