Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Skyteam pbr 50 vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1269 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62799 - Skyteam pbr 50 vraagjes
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Helium 5-10-2010 15:01 Print topicpost
Posts: 4
Hallo!
Nou ja eerst even voorstellen gelijk maar.. Ik ben Arien 19 jaren oud en rijd al sinds mijn 16e op mijn pbr rond.

Nou had ik wat vraagjes,

Ik heb een 70cc cylindertje met kop op mijn skyteam gezet, spruitstuk is kapot gegaan dus die is weer ori, maar het is zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe hard hij liep met het grote spruitstuk.. (die was 24mm binnen deze is 19mm binnen), zou die 5 milimeter veel uitmaken? (zelf denk ik van wel.)

En ik kwam er ook achter dat de originele 50cc kop veel meer toeren maakt, dus zou ik profiteren van een snelle nokkenas met sterkere klepveren?

En eh, ik zie op verscheidene webshops zogenaamde breather kits.... Zouden deze uberhaubt wel nut hebben? ik kan zelf ook wel een slang nippeltje op die kapjes maken, en het kastje zelf ziet er ook niet al te ingewikkeld uit... vandaar...

Linkje naar voorbeeld: http://www.rovaza.nl...htings+set+Aluminium

Eh.. dat was het wel, kan me niets meer bedenken in ieder geval.

Ik heb niet zo heel veel verstand van motorblokken, ik kan die van mij wel helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten zonder dat de kleppen er uit worden geslagen trouwens..

Nog andere ideetjes? Zou wat hoger in de toeren willen komen, hij begint nu al na 8000 toeren al zijn kracht te verliezen..

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door Helium op 5-10-2010 om 15:02 uur.
 

Leen 5-10-2010 17:17 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Helium
Hallo!
Nou ja eerst even voorstellen gelijk maar.. Ik ben Arien 19 jaren oud en rijd al sinds mijn 16e op mijn pbr rond.

Nou had ik wat vraagjes,

Ik heb een 70cc cylindertje met kop op mijn skyteam gezet, spruitstuk is kapot gegaan dus die is weer ori, maar het is zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe hard hij liep met het grote spruitstuk.. (die was 24mm binnen deze is 19mm binnen), zou die 5 milimeter veel uitmaken? (zelf denk ik van wel.)

En ik kwam er ook achter dat de originele 50cc kop veel meer toeren maakt, dus zou ik profiteren van een snelle nokkenas met sterkere klepveren?

En eh, ik zie op verscheidene webshops zogenaamde breather kits.... Zouden deze uberhaubt wel nut hebben? ik kan zelf ook wel een slang nippeltje op die kapjes maken, en het kastje zelf ziet er ook niet al te ingewikkeld uit... vandaar...

Linkje naar voorbeeld: http://www.rovaza.nl...htings+set+Aluminium

Eh.. dat was het wel, kan me niets meer bedenken in ieder geval.

Ik heb niet zo heel veel verstand van motorblokken, ik kan die van mij wel helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten zonder dat de kleppen er uit worden geslagen trouwens..

Nog andere ideetjes? Zou wat hoger in de toeren willen komen, hij begint nu al na 8000 toeren al zijn kracht te verliezen..

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door Helium op 5-10-2010 om 15:02 uur.



breather kitje gaat ie niks harder van, is leuk voor het oog.
die 5mm maakt wel veel uit op je 70cc cilindertje ja, waarschijnlijk als je weer een groot spruitstuk erop zet zal hij bovenin de toeren door blijven gaan.
 
jr customs 5-10-2010 19:19 Print reply

Posts: 1057
welke maat carb heb je als die niet groter is als 19mm maakt het niet uit.
breather kitje helpt niets en als je je 50 kop erop wil doen, om welke reden dan ook, heb je ook een andere zuiger nodig heah
 
Leen 5-10-2010 19:20 Print reply

Posts: 26877
oja, ik nam aan dat er ook een 24mm carb op zit dan.
 
TECstar 5-10-2010 19:39 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
welke maat carb heb je als die niet groter is als 19mm maakt het niet uit.
breather kitje helpt niets en als je je 50 kop erop wil doen, om welke reden dan ook, heb je ook een andere zuiger nodig heah


uhm...als ik een 50cc kop op een 70cc cilinder wil doen heb ik een andere zuiger nodig?

oh?
of mis ik hier een belangrijk punt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
oja, ik nam aan dat er ook een 24mm carb op zit dan.


Carburateur / brandstof 25mm

staat in zn profiel
dus ik zou zeggen doe er weer een 25mm spruit op, uitleg hierbij zou idem zijn aan die van leen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
gradusss 5-10-2010 20:22 Print reply

Posts: 603
zo'n breather kitje (in normaal nederlands gewoon carterontluchtingsreservoir) kan nut hebben als je een 4 takt blok hebt waar de carterontluchting op de inlaat of het luchtfilter is aangesloten.

met zo'n breatherkitje gaan de warme vettige carterdampen niet meer je cilinder in maar naar het reservoir waardoor je dus minder warme lucht aanzuigt (dus meer zuurstof) en je inlaat schoner blijft (geen vettige/koek achtige laag meer).

theoretisch zou je er ietsje aan vermogen mee winnen, in de praktijk zul je er weinig tot niks van merken.


 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Helium 5-10-2010 21:34 Print reply
Posts: 4
Bedankt voor de reacties zover!

Ik ga dus zeker even een nieuw spruitstukje maken (Ik kon geen rechte vinden voor de pbr... alleen die dax dingen en .. tja..)

Nog even nadenken over die nokkenas en klepveren, blok moet toch een keer helemaal uit elkaar om de klepjes te slijpen dus het zou een kleine moeite zijn om ze er in te zetten... (dit is meer voor het optrekken en om de powerband wat hoger in de toeren te leggen tenminste zo had ik het begrepen?)

En ik bedoelde dat de 50cc kop met 50cc cylinder (origineel dus) veel meer toeren maakte.. Dat die kop niet ging passen zonder andere zuiger.. zover was ik zelf ook al.

En over dingen die nutteloos lijken gesproken..

http://www.rovaza.nl...ct/TwinFire%AE+C7HSA
Twinfire bougies, klinkt bijna net zo goed als polini race vonkjes!
Net zo duur als een gewone bougie hier bij de fietsenhandel ook.. Zou het een poging waard zijn?

Groeten!
Arien.

ps: Een breather kitje gaat hem dus niet worden.

Dit bericht is gewijzigd door Helium op 5-10-2010 om 21:35 uur.
 
jr customs 5-10-2010 22:39 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Helium
Bedankt voor de reacties zover!

Ik ga dus zeker even een nieuw spruitstukje maken (Ik kon geen rechte vinden voor de pbr... alleen die dax dingen en .. tja..)

Nog even nadenken over die nokkenas en klepveren, blok moet toch een keer helemaal uit elkaar om de klepjes te slijpen dus het zou een kleine moeite zijn om ze er in te zetten... (dit is meer voor het optrekken en om de powerband wat hoger in de toeren te leggen tenminste zo had ik het begrepen?)

En ik bedoelde dat de 50cc kop met 50cc cylinder (origineel dus) veel meer toeren maakte.. Dat die kop niet ging passen zonder andere zuiger.. zover was ik zelf ook al.

En over dingen die nutteloos lijken gesproken..

http://www.rovaza.nl...ct/TwinFire%AE+C7HSA
Twinfire bougies, klinkt bijna net zo goed als polini race vonkjes!
Net zo duur als een gewone bougie hier bij de fietsenhandel ook.. Zou het een poging waard zijn?

Groeten!
Arien.

ps: Een breather kitje gaat hem dus niet worden.

Dit bericht is gewijzigd door Helium op 5-10-2010 om 21:35 uur.



ik had die bougie ook helpt geen kut, is een goedkope china bougie nog ook dus zorgt alleen maar voor problemen, gewoon ngk c7hsa erin draaien dus.

dat je met je 70cc minder toeren draait als met 50 is vreemd, heb je hem wel goed afgesteld? en is je inlaat op je blok wel 25mm want lijkt me erg groot voor een 70cc blok aangezien die nog best kleine kleppen hebben.
 
Helium 5-10-2010 23:15 Print reply
Posts: 4
Tja, carbu is 25mm.. spruitstuk dus 19.. ik zal vandaag of morgen eens even de inlaat meten.

De kleppen waren wel veeeel groter als die op de 50cc kop..
 
ChielTZR 5-10-2010 23:22 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Helium
Bedankt voor de reacties zover!

Ik ga dus zeker even een nieuw spruitstukje maken (Ik kon geen rechte vinden voor de pbr... alleen die dax dingen en .. tja..)

Nog even nadenken over die nokkenas en klepveren, blok moet toch een keer helemaal uit elkaar om de klepjes te slijpen dus het zou een kleine moeite zijn om ze er in te zetten... (dit is meer voor het optrekken en om de powerband wat hoger in de toeren te leggen tenminste zo had ik het begrepen?)

En ik bedoelde dat de 50cc kop met 50cc cylinder (origineel dus) veel meer toeren maakte.. Dat die kop niet ging passen zonder andere zuiger.. zover was ik zelf ook al.

En over dingen die nutteloos lijken gesproken..

http://www.rovaza.nl...ct/TwinFire%AE+C7HSA
Twinfire bougies, klinkt bijna net zo goed als polini race vonkjes!
Net zo duur als een gewone bougie hier bij de fietsenhandel ook.. Zou het een poging waard zijn?

Groeten!
Arien.

ps: Een breather kitje gaat hem dus niet worden.

Dit bericht is gewijzigd door Helium op 5-10-2010 om 21:35 uur.



Ik had eens een splitfire bougie. Ik had er helemaal geen klachten over. Ik zeg niet dat je echt vermogen meer hebt en dat 't echt meetbaar is. Hij vonkte beter bij mijn yamaha.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Helium 7-10-2010 12:39 Print reply
Posts: 4
Mwa een gewone bougie zou het ook moeten doen.

Heeft iemand een idee waar ik een goed spruitstuk kan bestellen?

Ik kan eigenlijk alleen maar van die hele dure, te kleine of die dingen die gekanteld staan vinden...



Alvast bedankt! En excuses voor de afwezigheid van verstand van het internet.

Groeten! Arien.
 

Dit topic is 2624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved